Ostin viime elokuussa ensimmäisen Mersuni. Se on E250 CDI 4Matic S212, vuosimalli on 2015.
Vein eilen auton ensimmäistä kertaa katsastukseen ja kaikki meni hyvin poislukien yllättävää hylkyperustetta. Hylky nimittäin tuli vetokoukusta. Kun katsastusmies sanoi, ettei autossani ole vetomassoja ollenkaan, niin koukkukin pitää poistaa ja niin mulla nyt katsastustodistuksessa lukee.
Olen nyt selvittänyt asiaa eilisen ja tämän päivän Vehosta, Koukkupajasta, minulle suositellulta katsastusmieheltä ja käyttämältäni Mersuihin erikoistuneesta huollosta, mutta selkeää varmuutta kukaan ei ole pystynyt antamaan. Tai Veholta ja katsastusmiehen toimesta sanottiin kyllä, että auto on tehtaalta lähtenyt ilman massoja ja sitä myöden niitä ei sille voi antaakaan. Koukkupajalta asiaa minulle pahoiteltiin ja tilanne etenee sinne suuntaankin tässä lähiaikoina. Koukku siis ostettiin ja asennettiin Koukkupajalla viime syksynä.
Ihmettelen vaan tätä asiaa, että mistä tällainen johtuu. Onko muilla kokemuksia tällaisesta asiasta? Ja jos on, niin miten asia on hoidettu? Kun asiassa hämää se, etten ole vielä saanut mitään syytä miksi massoja ei ole. Vehosta todettiin vaan, että niitä ei ole Mersullakaan ja siksi niitä ei saa. Koska tämä ei ole mitenkään yleistä, niin mistä tämä voi johtua?
Asia on tärkeä ja akuutti, koska kuten arvata saattaa on koukun tarve oikea, kun sen olen autoon itse päättänyt hankkia.
Kiitos jo etukäteen asiallisista ja tilannetta auttavista kommenteista!