Paskan möivät 190d w201
Paskan möivät 190d w201
Jep. Ei mennyt läpi katsastuksesta, oli alusta senverran kulunut.
Toinen etujousi poikki ja tukivarsissa väljää. Puslat oli lähteneet kävelemään jo ajat sitten, metalli hankaa metallia vasten. Takajarrut senverta ruosteessa että levyt täytyy vissiin vaihtaa tai kunnostaa satulat tms.
Auto nykii vaihteita vaihdettaessa eikä meinaa mennä suoraan.
Ja vain "355tkm" ajettu tuontiauto. Osaakos joku sanoa mitä noiden remppa maksaa?
Toinen etujousi poikki ja tukivarsissa väljää. Puslat oli lähteneet kävelemään jo ajat sitten, metalli hankaa metallia vasten. Takajarrut senverta ruosteessa että levyt täytyy vissiin vaihtaa tai kunnostaa satulat tms.
Auto nykii vaihteita vaihdettaessa eikä meinaa mennä suoraan.
Ja vain "355tkm" ajettu tuontiauto. Osaakos joku sanoa mitä noiden remppa maksaa?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/

Siis onko tuo oma autosi? kyllähän noiden puslien/alustan ja jarrujen kunnon huomaa silmämääräisesti jo autoa ostaessa. Etkö siis päässyt edes ajamaan autoa ollenkaan ennen ostoa?
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Ajoin ajoin, ei siinä tuntunut pahemmin mitään, niin vähän olen mersuja ajanutPetri M. kirjoitti:![]()
Siis onko tuo oma autosi? kyllähän noiden puslien/alustan ja jarrujen kunnon huomaa silmämääräisesti jo autoa ostaessa. Etkö siis päässyt edes ajamaan autoa ollenkaan ennen ostoa?

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Paskan möivät 190d w201
Velipoika teki vastaavaa remonttia markka-aikaan. Jotenkin jäi muistikuva (tämä siis varovainen suuntaa-antava arvaus), että hän kommentoi "aina kun jotain kysyi niin se oli vähän alle 200mk"; tarkoitti silloin alatukivarren heloja, jousijalan tukea ja etujousia, hinnat per positio ja per puoli. Eli koko paketti osien suhteen olisi näin ollut vanhaa rahaa ehkä pikkuisen rapiat 1000mk. Se on tietenkin eri juttu, jos joutuu vaihtamaan myös alatukivarsia (esim hakkautunut pilalle)+ tietty hintaa tulee jos teettää työn pajalla. Kallistuksenvakaajan gummit mahtaa olla edukkaat- ne kanssa samalla joka tapauksessa.Muffler kirjoitti:
Toinen etujousi poikki ja tukivarsissa väljää. Puslat oli lähteneet kävelemään jo ajat sitten, metalli hankaa metallia vasten.
Auto nykii vaihteita vaihdettaessa eikä meinaa mennä suoraan.
Osaakos joku sanoa mitä noiden remppa maksaa?
Takanahan sulla on sitten todennäköisesti heloissa vikaa myös. Niitä on siellä sen verran paljon, ettei kannata lähteä liikkeelle asenteella koko juttu uusiksi- helat lienevät jotain 10...20 EUR/ kappale. Jarruosista ei tämänkään vertaa käsitystä.
Anyway- ei kuitenkaan mitään ihan hirvittävän hintaista, jos jotain voi tehdä itse.
Unelmilla on tapana toteutua...
Re: Paskan möivät 190d w201
Ei voi tehdä itse ja rahat on senverta vähissä että pitäisi saaha korjattua vain välttämättömimmät. Ei sitä jarruista hylätty mutta takalevyt ovat ihan ruosteessa joten vois kuvitella että männät on jumissa.juuso kirjoitti:
Takanahan sulla on sitten todennäköisesti heloissa vikaa myös. Niitä on siellä sen verran paljon, ettei kannata lähteä liikkeelle asenteella koko juttu uusiksi- helat lienevät jotain 10...20 EUR/ kappale. Jarruosista ei tämänkään vertaa käsitystä.
Anyway- ei kuitenkaan mitään ihan hirvittävän hintaista, jos jotain voi tehdä itse.
Pakokaasuarvo oli 2,19
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Paskan möivät 190d w201
Jos kerran takajarrut toimivat, niin minimi on sitten etupään alatukivarren helat ja jouset. Tuon takapään tarkistaminen oli mielessä lähinnä siitä syystä, että vikaahan siellä on ja joudut kuitenkin suuntauttamaan pyöränkulmat, kun vaihdatat ne etupään systeemit.Muffler kirjoitti:
Ei voi tehdä itse ja rahat on senverta vähissä että pitäisi saaha korjattua vain välttämättömimmät. Ei sitä jarruista hylätty mutta takalevyt ovat ihan ruosteessa joten vois kuvitella että männät on jumissa.
Unelmilla on tapana toteutua...
Mitä meikäläinen muistaa W201-aikoja, niin eipä nuo etupään osat niin hirveitä maksa. Uusia saa ensi hätään vaikka motonetistä. Jopa motonetin uusi osa on tietyssä pisteessä parempi kuin ihan loppuun kulunut orggis.
Auttaisiko takajarruihin sarja reippaita jarrutuksia. Kun osat monottaa liikkeeseen, norjistuvat sylinterit ja ruosteen poisto jarruttamalla on hetken hurmio...
Auttaisiko takajarruihin sarja reippaita jarrutuksia. Kun osat monottaa liikkeeseen, norjistuvat sylinterit ja ruosteen poisto jarruttamalla on hetken hurmio...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Eihän ne osat hirveitä maksa muttakun niiden vaihto taitaa maksaa, ja aika harva korjaamo suostui ottamaan tuota korjattavaksiAku P kirjoitti:Mitä meikäläinen muistaa W201-aikoja, niin eipä nuo etupään osat niin hirveitä maksa. Uusia saa ensi hätään vaikka motonetistä. Jopa motonetin uusi osa on tietyssä pisteessä parempi kuin ihan loppuun kulunut orggis.
Auttaisiko takajarruihin sarja reippaita jarrutuksia. Kun osat monottaa liikkeeseen, norjistuvat sylinterit ja ruosteen poisto jarruttamalla on hetken hurmio...

Aika rauhallisesti tosiaan jarruttelen...
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Aku P kirjoitti: Jopa motonetin uusi osa on tietyssä pisteessä parempi kuin ihan loppuun kulunut orggis.
btw, motonetistä saa esim. just noi puslat ja tukivarret yms. LEMFJÖRDER (vai miten se nyt kirjoitettiin) merkkisiä, jotka ovat alkuperäiskamaa, samat osat saat kun haet esim. vehosta.... saat jopa xx-kertaa halvemmalla ne motonetistä.
joten uskaltaisin väittää että ovat kohtuu laadukasta tavaraa, mitä saat motonetistä

aika outoa, toi sun mersushan on tosi helppo itsekin korjata, kumma et joku korjaamo ei suostu sitä korjaileenMuffler kirjoitti:Eihän ne osat hirveitä maksa muttakun niiden vaihto taitaa maksaa, ja aika harva korjaamo suostui ottamaan tuota korjattavaksiAku P kirjoitti:Mitä meikäläinen muistaa W201-aikoja, niin eipä nuo etupään osat niin hirveitä maksa. Uusia saa ensi hätään vaikka motonetistä. Jopa motonetin uusi osa on tietyssä pisteessä parempi kuin ihan loppuun kulunut orggis.
Auttaisiko takajarruihin sarja reippaita jarrutuksia. Kun osat monottaa liikkeeseen, norjistuvat sylinterit ja ruosteen poisto jarruttamalla on hetken hurmio...Eikä auto joutaisi seisoskelemaan pihalla...
Aika rauhallisesti tosiaan jarruttelen...

W201 ja jumiutunut takajarrun mäntä (OLI: Paskan möivät...)
W201 on jarruiltaan aika etupainoinen. Tarkoitan että kevyissä jarrutuksissa toimii pääasiassa ainoastaan etujarrut. Jos haluaa että takalevyt eivät ole ruosteessa, kannattaa jarrutella välillä vähän kovemmastikin.Muffler kirjoitti:...takalevyt ovat ihan ruosteessa joten vois kuvitella että männät on jumissa.
Kokeile ensin paria kovaa jarrutusta. Jos ruoste ei ala poistua, mäntä on jumissa. Jos on, niin ei hätää sittenkään.
Jos mäntä ei ole jumiutunut pahasti sen saa liikkeelle "venäläisin" konstein, eli CRC:llä, koputtelulla ja pienellä väkivallalla, kunhan avaa takajarrun. Aikaa menee illan verran, mutta ihan tee-se-itse -hommina tehtävissä.
-T
Joo, o osia saa kaupasta mutta kuka ne vaihtaa halvalla pääkaupunkiseudulla.epk kirjoitti: btw, motonetistä saa esim. just noi puslat ja tukivarret yms. LEMFJÖRDER (vai miten se nyt kirjoitettiin) merkkisiä, jotka ovat alkuperäiskamaa, samat osat saat kun haet esim. vehosta.... saat jopa xx-kertaa halvemmalla ne motonetistä.
joten uskaltaisin väittää että ovat kohtuu laadukasta tavaraa, mitä saat motonetistä
Mainitsinko että etujousi on poikki (viat kaikki oikealla puolella).
Itelläni olisi aikaa vaihtaa niitä vain viikonloppuna, tossa pihalla möyryten, työkalut on mitä on mutta mitenköhän vaikea operaatio se olisi vasta alkajalle?
Ooppeleita tullu korjattua enemmän.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Idea vapaasti sovellettavaksi: kysäisepä paikallisista ammattikouluista, josko niillä olisi aikaa oppilastyönä tehdä ko. rempat. Käytäntö on, että opettaja lopputarkastaa työn, eikä luulisi että pahinkaan raggari onnistuu noita mainittuja remontteja kovin pahasti tyrimään. Mainittava on myös kulupuoli: periaatteessa oppilastyö ei paljoa maksa, ja joskus koulun kannattaa ostaa myös osat; voivat saada jotain alennuksia tarvikeliikkeistä. Ainakin Salossa on ammikselle "diilattu" omat varaosahinnat tietyistä liikkeistä. Aina helpottaa, jos joku tuttu on opiskelemassa ko. laitoksessa ja autopuolella.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
niin
niin kyselit, että kuka ne osat vaihtaisi ?
Meillähän on täällä osasto "Hyvät huollot"
Sieltä löydät vinkin Vantaalta : Ruuskanen 0400- 312 369
On sitten ammattitaitoinen ja edullinen paikka - kannattaa soittaa.
Meillähän on täällä osasto "Hyvät huollot"

Sieltä löydät vinkin Vantaalta : Ruuskanen 0400- 312 369
On sitten ammattitaitoinen ja edullinen paikka - kannattaa soittaa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Hei Espoon mies, käyppä kysymässä Niittykummun Nesteltä, siellä pojat on erikoistuneet etenkin Mersuihin. Jonoa voi olla, mutta toiminta on ripeetä ja voit viedä itse Motonetistä hankkimat osat asennettavaksi.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Kävin motonetista hakemassa noita takaylätukivarsia ja funtsin että noi ylätukivarrethan on aika yksinkertaiset että jos vaihdan ite niin onko vaikeaa?
epk varmaan osaisi auttaa
Tarviiko noi tukivarret/tangot uudet pultit? ja mistä niitä saa? (halvalla)
Mutta miten tuo taka alatukivarren pusla, onkos se helppo vaihtaa vai pitääkö viiä korjaamolle? (kuhan saisisi ensin takapään kuntoon niin voisi siirtyä etupään vikoihin)
(eikä sitten pasteta linkkejä edellisiin threadeihin
)
epk varmaan osaisi auttaa

Tarviiko noi tukivarret/tangot uudet pultit? ja mistä niitä saa? (halvalla)
Mutta miten tuo taka alatukivarren pusla, onkos se helppo vaihtaa vai pitääkö viiä korjaamolle? (kuhan saisisi ensin takapään kuntoon niin voisi siirtyä etupään vikoihin)
(eikä sitten pasteta linkkejä edellisiin threadeihin

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Kysyit myös etujousien vaihdosta. Itelläni W201 jousien vaihto maksoi 45E yhteensä. Omilla työkaluilla et saa välttämättä koko päivässä vaihdettua. Ne jouset on todella pitkät ja vaativat siksi omanlaisen prässin työn nopeuttamiseksi. Kannattaa varmistaa, että pajalla on se prässi jos vaihdatat, muuten pääset maksamaan heidän tumpeloinnistaan.
Ja Hyvinkäältä löytyy kans hyvä paikka, harmi vaan ettei itellenikään ole matkan varrella...
Ja Hyvinkäältä löytyy kans hyvä paikka, harmi vaan ettei itellenikään ole matkan varrella...
Pasi
Itse tein taannoin W201:seen täydellisen jarrurempan, vaihdoin taakse pari kappaletta tukivarsia molemmille puolille ja takajouset. Muutamaksi tunniksi oli hommaa.
Ja suosittelisin että vaihdat ne tukivarret itse. Ovat kuitenkin sen verta helpot vaihtaa että turha siitä on käydä maksamaan. Ja niitä pultteja ei luonnollisesti tarvi vaihtaa jos ne ovat suorat, kierre ehjä ja kannat ehjät.
Etujousien vaihdon yhteydessä auto kannattaa viedä korjaamoon ja nimenomaan sellaiseen mistä löytyy em. MB:n jousipuristimet.
Parista Saksalaisesta automerkistä kyllä huomaa että auton suunnittelussa on otettu huomioon myös mahdollinen korjaaminen/ huoltaminen tulevaisuudessa
.
Ja suosittelisin että vaihdat ne tukivarret itse. Ovat kuitenkin sen verta helpot vaihtaa että turha siitä on käydä maksamaan. Ja niitä pultteja ei luonnollisesti tarvi vaihtaa jos ne ovat suorat, kierre ehjä ja kannat ehjät.
Etujousien vaihdon yhteydessä auto kannattaa viedä korjaamoon ja nimenomaan sellaiseen mistä löytyy em. MB:n jousipuristimet.
Parista Saksalaisesta automerkistä kyllä huomaa että auton suunnittelussa on otettu huomioon myös mahdollinen korjaaminen/ huoltaminen tulevaisuudessa

tcamry kirjoitti:En tosi omista mersua tällä hetkellä , mutta muistelisin että eikö tuo 190D malli poistunut Suomen markinoilta juuri noitten vikojen vuoksi ?
Jostakin syystä alettiin tuoda uudestaan ? Mutta miksi ?
W201 190 D:n tuontia Suomeen ei keskeytetty missään vaiheessa, vaan autoa tuotiin Suomeen yhtäjaksoisesti 1983-1993. Mistä olet saanut moisen tiedon, mielenkiintoista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Varmaan johtui siitä että täällä K-Pohjanmaalla ei tuota190-mallia näkynnyt kuin 83-84 vuosina muut olivat lähinnä E ja S -malleja ja jonkun verran maastureita mutta esim. vuosina 84-2001 190:set puutuivat katukuvasta lähes kokonaan . 220-250E dieselinä oli ymmärrätävästi yleisinlähinnä taksina..
Jostakin syystä noissa "uusiotuoduissa" MB190 mallien omistajat ovat moittineen tuota mallia itse en ole vielä ajannut sellaisella .
Itse olen kyllä kiinnostunut S-malleista , mutta hankinta on täysin jäissä uuden matkailuauton vuoksi = ulkomailta uutena tuotu !
Miten mahtaa noissa S mallien ovet toimia vm 94- tuo ilmasyst. Suomen talvessa ?
Jostakin syystä noissa "uusiotuoduissa" MB190 mallien omistajat ovat moittineen tuota mallia itse en ole vielä ajannut sellaisella .
Itse olen kyllä kiinnostunut S-malleista , mutta hankinta on täysin jäissä uuden matkailuauton vuoksi = ulkomailta uutena tuotu !
Miten mahtaa noissa S mallien ovet toimia vm 94- tuo ilmasyst. Suomen talvessa ?
Aika pahoja yleistyksiä nyt kyllä heitit.tcamry kirjoitti: Jostakin syystä noissa "uusiotuoduissa" MB190 mallien omistajat ovat moittineen tuota mallia itse en ole vielä ajannut sellaisella .
Miten mahtaa noissa S mallien ovet toimia vm 94- tuo ilmasyst. Suomen talvessa ?
En ole kuullut että S-sarjan W140 imuovista olisi muodostunut ongelmaa suomen talvessa. Siperian talvessahan voi mistä tahansa muodostaa ongelman mistä tahansa. Jos ymmärrätte ajatuksen. Imuovia on ollut myös esim. Cadillaceissa jo ajat sekä ainakin W124 --> farkkujen takaluukussa.
Aika pahoja yleistyksiä nyt kyllä heitit.
En ole kuullut että S-sarjan W140 imuovista olisi muodostunut ongelmaa suomen talvessa. Siperian talvessahan voi mistä tahansa muodostaa ongelman mistä tahansa. Jos ymmärrätte ajatuksen. Imuovia on ollut myös esim. Cadillaceissa jo ajat sekä ainakin W124 --> farkkujen takaluukussa.[/quote]
En tarkoittanut yleistää näitä ,luultavasti kyseessä oli yksittäiset yksilöt.
Sori jos sen käsityksen kirjoituksestanl sai
Mukava että nuo imuovet toimivat Suomessa eli ei Suomen talvi mahdoton ole !

En ole kuullut että S-sarjan W140 imuovista olisi muodostunut ongelmaa suomen talvessa. Siperian talvessahan voi mistä tahansa muodostaa ongelman mistä tahansa. Jos ymmärrätte ajatuksen. Imuovia on ollut myös esim. Cadillaceissa jo ajat sekä ainakin W124 --> farkkujen takaluukussa.[/quote]
En tarkoittanut yleistää näitä ,luultavasti kyseessä oli yksittäiset yksilöt.




Mukava että nuo imuovet toimivat Suomessa eli ei Suomen talvi mahdoton ole !



-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti 19.08.2003 13:47
- Paikkakunta: Riihimäki / .................Espoo
Huolto Hyvinkäällä
Voitko pistää tämän Hyvinkään pajan nimi/osoitetietoja esille, jos joskus tulisi asiaa.Pasi R. kirjoitti:Ja Hyvinkäältä löytyy kans hyvä paikka, harmi vaan ettei itellenikään ole matkan varrella...
C220CDI -13
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?
Etujousien vaihdon yhteydessä auto kannattaa viedä korjaamoon ja nimenomaan sellaiseen mistä löytyy em. MB:n jousipuristimet.
en kyllä ihan viittis tehdä noin kun onhan kaveripiirissäsi varmaan jousipuristimia ja parempi huitasta kaverille jokunen euro tai joku muu korvaus ehkä mersu ajelu perjantaina

en kyllä ihan viittis tehdä noin kun onhan kaveripiirissäsi varmaan jousipuristimia ja parempi huitasta kaverille jokunen euro tai joku muu korvaus ehkä mersu ajelu perjantaina

Mersu on nyt remontissa ja aikaa on varattu kokonaiset 2-3päivää. Loppuviikosta katastus ja rukoillan kädet ristissä että se romu menee katsastuksestä läpi, sillä bussimatkat on yhtä helvettiä 
Huomasin kanssa että jarruissa on ilmavuotoa, vissiin just siinä vasemmassa takajarrussa kun se levy on ruosteessa, viittais siihen että satula ei pelaa.
Ohjauksen väljyyttä varten ostin apusimpukan korjaussarjan, jos vika olisi siinä. Katastusmies ei sitä ollu jaksanu selvittää.

Huomasin kanssa että jarruissa on ilmavuotoa, vissiin just siinä vasemmassa takajarrussa kun se levy on ruosteessa, viittais siihen että satula ei pelaa.
Ohjauksen väljyyttä varten ostin apusimpukan korjaussarjan, jos vika olisi siinä. Katastusmies ei sitä ollu jaksanu selvittää.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/