Mulla on A160 pikkumersu, jossa on ollut erilaisia sähköisiä ongelmia.
Pari vuotta sitten viikkoja kestänyt tietokone / ohjelmistopäivitys / anturiremontti ei poistanut kaikkia mutta auton sain sentään joskus käyttöön. Edelleenkään ei ECO systeemi toimi kuten pitäisi, vaan auto sammuilee silloin tällöin liikennevaloihin, ei siis stand by - tilaan, vaan totaalisesti. Vain startilla saa auton taas liikkeelle. Poistan siksi ECO tilan käytöstä jokaisen käynnistyksen yhteydesä.
Nyt Marsussa ei toiminut elektroninen avain. Se on oikutellut pitkiä aikoja. Pääasiassa käyttöavaimella autoa ei saanut lukkoon lainkaan. Ostin ja vaihdoin pariston. Ei auttanut. Tuli ikävä ajatus, että joku kaunis kerta lukko ei mene kiinni tai varsinkaan aukea ja olen jossain huitsin nevadassa, eikä vara-avain ole ulottuvilla.
Vara-avain toimi mutta ajattelin, että on aina hyvä olla olemassa myös toimiva käyttöavain.
Ostin uuden avaimen. Hinta 510€ . Ihmeen paljon pienestä muovinpalasta ja kelasta.
Satku lisää, niin olisin saanut myös metalliavaimen. En ostanut. Se sentään toimi.
NYT kävi niin, että looginen ajatustoiminta lähti käytiin vasta, kun olin avaimesta ryöstöhinnan maksanut. Kokeilin nimittäin toimimatonta avainta ensin virtalukkoon, Käänsin sähköt päälle. Muuta en tehnyt ja avain alkoi jälleen puikkimaan kuten pitääkin. Auki - kiinni - auki - kiinni, kuten Anne Sällylän jumpassa.
Annoin ajatusten laukata ja puikahtipa mieleeni kaikki aikaisemmat kompuutteriongelmat. Vikahan saattoi olla myös itse auton tietojärjestelmässä? Tuota seikkaa en päässyt testaamaan mitenkään ja Mersuhuollolle en autoa enää viikokausiksi anna. Olen ostanut sen omaan käyttöön, en Vehon.
Pikkumersu 160 sähköiset ongelmat
-
- Uusi tuttavuus