Uusi harrastus W140 600 SEL vuodelta -91 , joku ehti jo kertoakin ettei ainakaan johtosarjoihin kannata koskea,
onkos muita asioita, ehkä virranjakajan kannet käyttää keväällä auki? Tämä siis kotiutunut Saksasta elokuussa.
Museostatuksen jo sain ja ei paljoa puutu enää rekisteröinnistä, tulipahan omalta osalta "uudistettua" autokantaa
MB W140.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Onnittelut hankinnasta! Perusteellinen sisä ja ulkopesu tietenkin aluksi. Nahkapenkit varmaan kannattaa käsitellä jollain aineella etteivät koppuroidu. Raskas auto, joten renkaat saattaa painua kuopalla jollei käytä erillisiä varastorenkaita. Painoa voi myös keventää jos laittaa pukkien päälle. Huolehdittava ettei akku pääse tyhjäksi, mutta laturia ei kannata jättää, koska hiiret muuttaa lämpimään paikkaan.
Tankkiin 98E bensaa täyteen, ettei kerää niin paljon vettä bensan kuin 95E. Itse olen laittanut myös pienkonebensaa muutaman tonkan mukaan, koska se kestää säilytystä paremmin niin saa käyntiin vaikkei ihan joka vuosi ajelisikaan. Pakkasnestettä kannattaa tarkistaa ominaispainomittarilla, että kestää kovimmat pakkaset halkaisematta lohkoa.
Moottorin johtosarjaan joutuu koskemaan mikäli autoon ilmenee käyntihäiriöitä ja johtojen kuoret ovat murentuneet.
Valmistakin johtosarjaa saa, mutta omaan ex w140 500SE:hen tuli tehtyä itse.
Muutoin talviseisontaan en tehnyt normaaleja valmisteluja kummempaa, pesu, kuivaus, tankki täyteen ja bensan säilöntäaine mukaan. renkaisiin korkeammat varastopaineet ja akun lataus säännöllisin väliajoin, tyhjäksi ei akkua kannata päästää. jos kylmään viet säilöön niin myös kosteudenkerääjä sisälle.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
Tuollainen 600SEL pitäisi itsekin saada ja olenkin jo ulkomaan tarjontaa katsellut. Käytitkö jotain tuontifirmaa vai haitko itse? Ensi keväänä olisi itsellä tarkoitus tuollainen löytää.
Kiitos vinkeistä. Tuotakaan ei dieselmies olis ajatellut että tarvitsee tankata lisäaineita. 98 on tankissa. Nahan käsittely otetaan
myös asialistalle. Keväällä käynnistelen uudella akulla joka toivottavasti auttaa satunnaiseen asr limp modeen, ikävä limp mode
tässä mallissa. Renkaat on uusittava myös kun seisonut yli kymmenen vuotta niin on mallia ravistavat renkaat, lieköhän kasireikä
vanteet vielä ryhdissään.. yksi lasinnostin vaihtoon joka löytyi autodocilta. 130 tuhatta rullailtu ja suurinpiirtein kaikki toimii,
toistaiseksi. Muutamat ruostekukat annan ammattilaisen laitella.
Tämän kuningasmoottorin kunnostamisesta löytyy videota youtubesta, JM Restorations. Siinä voi hyvinkin jäädä kesä ajelematta.
Niin siinä kävi että heinäkuussa kun pari viikkoa kerkesin lomailla niin pitelin helteitä sisätiloissa oluen ja internetin parissa.
Kleinanzeigen.de sivuilta löytyi. On niitä toimijoita jotka hoitavat auton Travemunden satamaan ja laivauksen Helsinkiin.
Itse hain sitten Vuosaaren satamasta. Vero tässä -91 vuosimallissa yllätti hieman kun ei ollutkaan tonneja vaan satasia:)