Mikähän vois olla syy, kun glk v6 -09 polttaa hiukkasta jatkuvasti?
Joka kerta kun lähtee liikenteeseen hiukkanen alkaa polttamaan.
Huomaa ihan siitä että haisee kärylle jatkuvasti kun lyhyenkin ajon jälkeen lyö parkkiin + kierrokset korkeammalla.
Testerin mukaan hiukkanen ei ole tukossa vaan aikaliki tyhjä, mutta aina kuukauden välein tulee moottorin vikavalo ja vikakoodi "hiukkassuodattimen regenerointien määrä liian suuri" tai joku vastaavan tyylinen.
Testerillä katsottu kaikki sen puolen anturit ynnä muut, näyttää normaaleita arvoja.
Vaikka ajelis sen 200km että varmasti pitäis keretä polttamaan, seuraavalla kertaa kun lähtee ajamaan niin taas menee poltto päälle.
Ei ole ohjelmoitu auto.
Poltto päällä jatkuvasti
-
- Mersumies
- Viestit: 3166
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Poltto päällä jatkuvasti
Taitaa olla jo vähän polttoainettakin öljyn seassa, joten kannattaa lopettaa ajelu,
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Poltto päällä jatkuvasti
Täällä kans seuraillaan, noin 30-80km välein polttelee, -14 vuoden om651. Suuttimet uusittu, pönttö käynyt pesussa, eropaineanturi vaihdettu useamman kerran.. 

Re: Poltto päällä jatkuvasti
Mitäs testeri kertoo polton syyksi? Onnistuuko poltto aina kun se sen tekee vai epäonnistuu?
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: Poltto päällä jatkuvasti
Ongelma selvitetty. Syynä katalysaattorin lämpötila-anturi. Ei anna suoraan staarille vikakoodia, mutta siinä vaiheessa kun hiukkanen meni tukkoon niin näytti mittausarvoa tuolle anturille, että näyttää jatkuvasti lämpötilaa -2 astetta. Eli se sitten vaihtoon.