oem laatu
Re: oem laatu
Ei kannata ostaa kuin oem laatuisia, Bosch ym antureissa.
Pienemmillä ongelmilla ja lopulta halvemmalla kuin tarvikkeilla.
Hyvä ja halpa, niin osta kaksi se hyvä ja se halpa.
Itsellä ei ainakaan aika ja into riitä tapella halpojen paskojen kanssa.
Pienemmillä ongelmilla ja lopulta halvemmalla kuin tarvikkeilla.
Hyvä ja halpa, niin osta kaksi se hyvä ja se halpa.
Itsellä ei ainakaan aika ja into riitä tapella halpojen paskojen kanssa.
Re: oem laatu
Ok, tuota meyleäkin myydään oem laadulla onko kokemuksia ?
Re: oem laatu
Ei ole ollut moittimista Meylessa.Muita mersuväen paljon äyttämiä merkkejä on mm.Lemförder ja Febi Bilstein.Elektroniikkaosiin kannattaa tosiaan panostaa. Halpa abs-anturi saattaa toimia,tai ei.Muu kuin alkuperäisvalmistajan ilmamäärämittari ei yleensä(vai koskaan?)toimi jne.
Alustaanhan voi laittaa mitä mielii,mutta onko se auto enää aito Mersu sitten,kun kaikki osat alkaa oleen halvinta kiinalaista.Aito Daimler-Wong?
Alustaanhan voi laittaa mitä mielii,mutta onko se auto enää aito Mersu sitten,kun kaikki osat alkaa oleen halvinta kiinalaista.Aito Daimler-Wong?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: oem laatu
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: oem laatu
On pelkästään hyvää sanottavaa Meylestä. Josta syystä laitoin nykyiseen käyttikseen takatukivarret sekä koiranluut Meylen osina.dealer kirjoitti: ↑Su 20.07.2025 17:43 Meyle on sitä mieltä että ollaan parempia kuin OE
https://www.meyle.com/en/products/meyle-hd
Re: oem laatu
Kiitos veljet vastauksista, laitetaan nämä hankintaan….
Re: oem laatu
Täältäpä eräs vähän jyrkkä mielipide koko meylen brändiä kohtaan. Tuntuu että kaikki meylen osat mitä on sotkenut omaan autoon niin hyvä että öljynvaihto-välin edes kestää osa osista 
-Iskarin ylätukikumi (vielä HD-versio 4v takuulla!) kesti 10tkm, kiinnityspultit irtosivat vulkanoinnistaan ja aiheutti kääntyessä napsumista. FAG-perusvaraosakumi kestänyt jo 60tkm.
-hihnankiristiminen ohjainrulla kesti 5tkm jolloin oli väljempi kuin vaihdettu hihnapyörä, sirkutteli siihen malliin hihna. Inan hihnapyörä kesti n.110tkm ja hintaeroa näiden välillä oli hurjat 8e...
-kardaanin taaempi rättinivel näytti jo n. 6-8tkm kohdalla pykimiä pulttien kohdilla. Febin pakkaama varaosakumi kestänyt ulkoisesti paremmin jo n. 70-80tkm.
-ohjausvaimennin kesti n.8tkm kunnes työnsi öljyt pihalle ja auto oli taas vähän tuuliviirimäisempi. Tämä on menossa vaihtoon lähiaikoina.
Autofoorumeita seurannut niin en ole ainoa joka vähän karsastaa tuota merkkiä mutta ehkä näissä on laatueroja ja ne huonot yksilöt on sattuneet omalle kohdalle?
Jos aikoo pidempään pitää autoa niin pelkkiä oe-/oem-merkkisiä osia vaa pistää koska hintaero kuroutuu pitkäikäisyydessä tosi nopeasti umpeen ja tulee tätä kautta paljon halvemmaksi pitkässä juoksussa kuten edellämainituista esimerkeistä voi päätellä.
Toki oem-valmistajiinkaan ei voi enää täysin luottaa. Lemförder ja SKF tuntuu esimerkiksi lisänneen tuotantoaan kiinaan joten miten lie näiden "made in china"-versiot kestää. Ainakin Lemförderin "made in germany"/"made in spain/italy" ovat kestäneet omassa käytössä +100tkm.
Sen vielä lisään että pari noista meyleysta olisi jäänyt ostamatta jos suomesta varaosaliikeestä olisi saanut eri merkkisiä versioita. Tämän takia ruvennutkin suosimaan esim. täällä suosittua aeromotorsia varaosien suhteen, en hinnan vaan valikoiman suhteen (hinta on toki plussaa että on halvempaa).

-Iskarin ylätukikumi (vielä HD-versio 4v takuulla!) kesti 10tkm, kiinnityspultit irtosivat vulkanoinnistaan ja aiheutti kääntyessä napsumista. FAG-perusvaraosakumi kestänyt jo 60tkm.
-hihnankiristiminen ohjainrulla kesti 5tkm jolloin oli väljempi kuin vaihdettu hihnapyörä, sirkutteli siihen malliin hihna. Inan hihnapyörä kesti n.110tkm ja hintaeroa näiden välillä oli hurjat 8e...
-kardaanin taaempi rättinivel näytti jo n. 6-8tkm kohdalla pykimiä pulttien kohdilla. Febin pakkaama varaosakumi kestänyt ulkoisesti paremmin jo n. 70-80tkm.
-ohjausvaimennin kesti n.8tkm kunnes työnsi öljyt pihalle ja auto oli taas vähän tuuliviirimäisempi. Tämä on menossa vaihtoon lähiaikoina.
Autofoorumeita seurannut niin en ole ainoa joka vähän karsastaa tuota merkkiä mutta ehkä näissä on laatueroja ja ne huonot yksilöt on sattuneet omalle kohdalle?
Jos aikoo pidempään pitää autoa niin pelkkiä oe-/oem-merkkisiä osia vaa pistää koska hintaero kuroutuu pitkäikäisyydessä tosi nopeasti umpeen ja tulee tätä kautta paljon halvemmaksi pitkässä juoksussa kuten edellämainituista esimerkeistä voi päätellä.
Toki oem-valmistajiinkaan ei voi enää täysin luottaa. Lemförder ja SKF tuntuu esimerkiksi lisänneen tuotantoaan kiinaan joten miten lie näiden "made in china"-versiot kestää. Ainakin Lemförderin "made in germany"/"made in spain/italy" ovat kestäneet omassa käytössä +100tkm.
Sen vielä lisään että pari noista meyleysta olisi jäänyt ostamatta jos suomesta varaosaliikeestä olisi saanut eri merkkisiä versioita. Tämän takia ruvennutkin suosimaan esim. täällä suosittua aeromotorsia varaosien suhteen, en hinnan vaan valikoiman suhteen (hinta on toki plussaa että on halvempaa).
Re: oem laatu
Se on niin hankala tietää mikä osa on kestävä ja mikä ei, ja onko "oem laatu" tai oem osa se kestävin.
Taas muistuu mieleen kun aikoinaan johonkin bensakasi mersuun vaihdoin hihnankiristintä ja saatavana ei ollut oikein mitään muuta kuin KL-Varaosien "eco" laatua. Sellainen tilattiin ja en muista minkä merkkinen osa sieltä tuli, mutta siitä oli viilattu alkuperäisnumero puolihuolimattomasti pois eli saman osan olisi voinut ostaa merkkiliikkeestäkin, tosin eri värisessä paketissa ja eri hinnalla.
Hyvä vaihtoehto, erityisesti jos teettää korjaukset korjaamolla, on vaikkapa Kahan kolmen vuoden takuulla olevat osat.
Jos nivel menee väljäksi kolmessa vuodessa, niin sen saa takuuseen uuden töineen nelipyöräsuuntauksineen. Toki takuu ei takuuseen vaihdetulla osalla jatku, kuten moni kuvittelee, mutta jos kilometrejä tulee vaikka 30000 vuoteen niin 90tkm takuu on ihan hyvä.
Taas muistuu mieleen kun aikoinaan johonkin bensakasi mersuun vaihdoin hihnankiristintä ja saatavana ei ollut oikein mitään muuta kuin KL-Varaosien "eco" laatua. Sellainen tilattiin ja en muista minkä merkkinen osa sieltä tuli, mutta siitä oli viilattu alkuperäisnumero puolihuolimattomasti pois eli saman osan olisi voinut ostaa merkkiliikkeestäkin, tosin eri värisessä paketissa ja eri hinnalla.
Hyvä vaihtoehto, erityisesti jos teettää korjaukset korjaamolla, on vaikkapa Kahan kolmen vuoden takuulla olevat osat.
Jos nivel menee väljäksi kolmessa vuodessa, niin sen saa takuuseen uuden töineen nelipyöräsuuntauksineen. Toki takuu ei takuuseen vaihdetulla osalla jatku, kuten moni kuvittelee, mutta jos kilometrejä tulee vaikka 30000 vuoteen niin 90tkm takuu on ihan hyvä.
wiimax.fi
Re: oem laatu
Meylen laadun heikkenemisestä olen minäkin kuullut, valitettavasti...