OM646.811 2008 220CDI DPF tyhjätty ongelmat alkoi
OM646.811 2008 220CDI DPF tyhjätty ongelmat alkoi
Uusi mersukuski ja heti ongelmapesäkkeeseen sekaantunut.
Tiedostaen hankittu W204 2008 220 CDI josta DPF tyhjätty MUTTEI OLE OHJELMOITU POIS KÄYTÖSTÄ.
Koeajolla savutti hetken vaaleaa kunnon pilven jonka jälkeen viikon verran ei savuttanut ollenkaan.
Ajatuksena oli ennen katsastusta lyödä uusi pönttö kiinni ettei tule hylkymurheita. Ei suurempaa stressiä tässä vaiheessa.
Viikon verran muuta huomannut kuin pakokaasujen katku (nafta haisee) nenään oli pistävä mutta kunnon savupilveä ei ollut ja nyt on sitten savutus päivittäistä, käytännössä koko ajan. Taajamassa erityisen kiusallista.
Uusi pönttö tulee joka tapauksessa mutta mikähän tuon nyt aiheuttaa? Voiko se yrittää polttaa sitä jatkuvasti ja siksi savuttaa?
Ei viitsisi uutta pönttöä lyödä kiinni jos vika on jossain muualla.
P2002 "Diesel hiukkassuodattimen teho alle kynnyksen, paikka 1 on ainoa vikakoodi mitä yleislukija saa irti. Jokin Launchin versio saadaan tälle päivälle lainaan jos se olisi yhtään viisaampi.
muuta:
-suuttimet ei supsuta
-käynnissä tai käynnistyksessä ei ole mainittavaa
-yhden suuttimen johtimet olivat liittimen juuresta sekä keskeltä rispaantuneet puhki, eivät katki eivätkä kontaktissa toisiinsa. Mahdollista että olisivat olleet kontaktissa jossain kohtaa. Tästä ei tietenkään ole varmuutta.
-savutus loppui kun tankki alkoi olla tyjillään ja jatkui heti tankkaamisen jälkeen.
Tiedostaen hankittu W204 2008 220 CDI josta DPF tyhjätty MUTTEI OLE OHJELMOITU POIS KÄYTÖSTÄ.
Koeajolla savutti hetken vaaleaa kunnon pilven jonka jälkeen viikon verran ei savuttanut ollenkaan.
Ajatuksena oli ennen katsastusta lyödä uusi pönttö kiinni ettei tule hylkymurheita. Ei suurempaa stressiä tässä vaiheessa.
Viikon verran muuta huomannut kuin pakokaasujen katku (nafta haisee) nenään oli pistävä mutta kunnon savupilveä ei ollut ja nyt on sitten savutus päivittäistä, käytännössä koko ajan. Taajamassa erityisen kiusallista.
Uusi pönttö tulee joka tapauksessa mutta mikähän tuon nyt aiheuttaa? Voiko se yrittää polttaa sitä jatkuvasti ja siksi savuttaa?
Ei viitsisi uutta pönttöä lyödä kiinni jos vika on jossain muualla.
P2002 "Diesel hiukkassuodattimen teho alle kynnyksen, paikka 1 on ainoa vikakoodi mitä yleislukija saa irti. Jokin Launchin versio saadaan tälle päivälle lainaan jos se olisi yhtään viisaampi.
muuta:
-suuttimet ei supsuta
-käynnissä tai käynnistyksessä ei ole mainittavaa
-yhden suuttimen johtimet olivat liittimen juuresta sekä keskeltä rispaantuneet puhki, eivät katki eivätkä kontaktissa toisiinsa. Mahdollista että olisivat olleet kontaktissa jossain kohtaa. Tästä ei tietenkään ole varmuutta.
-savutus loppui kun tankki alkoi olla tyjillään ja jatkui heti tankkaamisen jälkeen.
Re: OM646.811 2008 220CDI DPF tyhjätty ongelmat alkoi
Luultavasti tuo polton yritys aiheuttaa savutuksen, oikealla testerillä saisi tähän varmuuden. Tuo tukee teoriaa että savutus loppui kun tankki oli tyhjillään, nämähän lopettaa polton jos tankissa ei ole riittävästi ainetta.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: OM646.811 2008 220CDI DPF tyhjätty ongelmat alkoi
Mikä on ajatus että pöntön tyhjääminen ilman ohjelmamuutosta ei aiheuttaisi mitään ongelmia? Tottakai siellä softa haluaa jossain vaiheessa tehdä polton, ja ilman toimivaa pönttöä se ei onnistu. Tarkisteleppas öljyn taso, saattaa olla dieselilllä jatketut öljyt jo koneessa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: OM646.811 2008 220CDI DPF tyhjätty ongelmat alkoi
No tämä kuulostaakin loogiselta mutta silti pyörii päässä kauhukuvat suutin-, turbo-, paine-eroanturin tms. viasta
Re: OM646.811 2008 220CDI DPF tyhjätty ongelmat alkoi
Lähin kauhukuva on tuo MiHen mainitsema öljyjen oheneminen, se kannattaa katsoa kuntoon ennen kuin ajaa enempiä
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: OM646.811 2008 220CDI DPF tyhjätty ongelmat alkoi
Mene ja tiedä. Edellinen omistaja oli vain tyhjännyt koska oli tukosssa ja "satunnaista" savutusta kummempaa ongelmaa ei ollut niin antoi olla.MiHe kirjoitti: ↑Ti 17.06.2025 13:43 Mikä on ajatus että pöntön tyhjääminen ilman ohjelmamuutosta ei aiheuttaisi mitään ongelmia? Tottakai siellä softa haluaa jossain vaiheessa tehdä polton, ja ilman toimivaa pönttöä se ei onnistu. Tarkisteleppas öljyn taso, saattaa olla dieselilllä jatketut öljyt jo koneessa...
Tiedostin että uusi pönttö sinne tarvitaan ei siinä mitään.
Uusi pönttö tuleekin huomenna mutta seuraava ongelma taitaa olla koodauksen tarve. Käsittääkseni ei riitä että pönttö paikalleen ja taas mennään.
Seuraava kauhukuva että jollei saa pikimmiten ohjelmoitua niin tuleeko muita ongelmia?
Re: OM646.811 2008 220CDI DPF tyhjätty ongelmat alkoi
Tarkennetaan vielä tuota vaaleaa savutusta
Käynnistyksessä ei heti ala savuttamaan vaan vaatii hetken ajoa, ajon jälkeen pysähdyksissä muutaman minuutin tyhjäkäynnillä savutus yleensä loppuu.
Käynnistyksessä ei heti ala savuttamaan vaan vaatii hetken ajoa, ajon jälkeen pysähdyksissä muutaman minuutin tyhjäkäynnillä savutus yleensä loppuu.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5856
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM646.811 2008 220CDI DPF tyhjätty ongelmat alkoi
Se jatkuva poltto/sen lämön nosto,yritys
niin pikku hiljaa sitä päässe männänrenkaiten ohi
samalla pesee myös tehokaasti öljyn syliterin senämistä eli lisää kulumista
(jos on paljon ajettu tuossa kunnossa kannatta hankitua eroon)
ja tarpeeksi kun öljy latrauttu diselillä ei enään voitele,
eli ei kannata ajella ennen kuin on varmistunut että öljyn lattu on varmast jotain muuta kuin silkkaa diseliä, vaikka olisi silkaa öljyä mutta liikaa niin sekin on jo huono saatika jos öljyssä on paljon diseliä ja yhdistelmä litkua on liikaa,
sauhtelun syy on se että poltaa turahaan diselliä kun koitta nostta lämpöä polttoa varteen/tehdä kesken jäännyttä polttoa,
siihen sitten vielä päälle mahdolinen vika jota koitettu korjata pönikän poistolla,
mutta jo pelkkä pönikän poisto riittä tekemään sitä kitkerää sauhua,
jos ohjelmaa ei ole ronkittu(pilalle) ei koodailu tarvetta ole
kunhan kaikki osat on paikallan ja ehjiä,
testerillä voi tarvitta kuitauksen uudesta pönikästä aina ei edes sitä
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5856
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM646.811 2008 220CDI DPF tyhjätty ongelmat alkoi
Niin yleensä tekee kun pönikkä on poissa/tyhjä mutta ohjelmassa se yhä on
Mökkillä
'
'
Re: OM646.811 2008 220CDI DPF tyhjätty ongelmat alkoi
Ohjelmoi ja ajelee pois tiekseen. Sitten pönttöä, jos on pakko.