Potilas on -82 3.8 SEC. Ajettu 135k. Auto oli seissyt 10 vuotta.
Tähän mennessä on vaihdettu virranjakajan kansi, pyörijä, tulpat/tulpan johdot ja puola. Suuttimet pesty ultraäänellä ja tiivisteet uusittu. Bensapumppu/suodin vaihdettu. Myös suodin tankin pohjalle vaihdettu...
Nooh, käynti ei oikein vieläkään hyvä. Kaasua, kun painaa, niin tuntuu, että auto meinaa tukehtua ja ei käy kaikilla. Paineet 5-5.5 bar.
Nyt tilasin sitten uudet suuttimet ja ajattelin vaihtaa ne maanantaina. Vuotoja ei näyttäisi olevan missään ja alkaa usko loppumaan pikku hiljaa, jos suuttimien vaihto ei auta.
Yks minkä huomasin on, että polttoaineen paineensäätäjä on otettu takaa pois. Voiko se vaikuttaa tähän?!? Ja tietysti pitää kysyä saako niitä ostettua mistään?
Kiitos etukäteen avusta!
380 SEC käynti ongelma
Re: 380 SEC käynti ongelma
Ultraäänipesu ei ole paras mahdollinen K-jetin suuttimille. Forte antaa paremmat tulokset. Näissä on kaiken a ja o järjestelmä- ja ohjauspaineen mittaus. Pelkkä osien uusiminen tulee vain kalliiksi. Ja saattaa tulla jopa huonommaksi, jos ehjiä alkuperäisosia vaihdetaan heikompilaatuisiin uusiin. Järjestelmäpaine näyttää olevan ok. Ohjauspaine mitataan lämpöjä ja alipaineita seuraillen.
Painevaraaja täytyy olla paikallaan, jotta bensa ei perkoloi suutinputkissa kun sammutat kuuman moottorin. Muuten K- ei ole yhtä herkkä tuon puuttumiselle kuin ne KE:t, joissa on pumpun virran katkaisu moottorijarrutuksessa. Silloin voi moottori jopa sammahdella esim. liikennevaloihin pysähdyttäessä. Varaajia löytyy paljon tarjolla mm. ebay.de kautta. Älä osta huonointa ja halvinta.
Niin, ja vielä: varaajia on kahdella eri kierteellä (12 ja 14mm), ykkössarjassa pitäisi olla se isompi kierteinen, ellei joku ole vaihtanut pumppupaketin yhdysputkea.
Painevaraaja täytyy olla paikallaan, jotta bensa ei perkoloi suutinputkissa kun sammutat kuuman moottorin. Muuten K- ei ole yhtä herkkä tuon puuttumiselle kuin ne KE:t, joissa on pumpun virran katkaisu moottorijarrutuksessa. Silloin voi moottori jopa sammahdella esim. liikennevaloihin pysähdyttäessä. Varaajia löytyy paljon tarjolla mm. ebay.de kautta. Älä osta huonointa ja halvinta.
Niin, ja vielä: varaajia on kahdella eri kierteellä (12 ja 14mm), ykkössarjassa pitäisi olla se isompi kierteinen, ellei joku ole vaihtanut pumppupaketin yhdysputkea.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: 380 SEC käynti ongelma
Suuttimet oli näköjään ongelma. Nyt uudet sisällä ja käy niin pirun nätisti ja reagoi kaasuun kuten pitää.
Kiitos taas avusta Karel!
Kiitos taas avusta Karel!