Moro
Projektina pitkään ollut w126 m103 alkaa olla käyntikunnossa mutta kaasuvivustossa on jotain häikkää. Ei ota kunnolla kierroksia ja tsekkailin että kaasuläppä ei avaudu kokonaan poljinta painaessa.
Olen koittanut vivustoja säädellä monelta kantilta mutta jos säätää aukeamaan enempi niin sitten ei enää sulkeudu riittävästi. Eli ihan kuin polkimen tai vivuston liike ei olisi riittävä?
Tuleeko vinkkejä mieleen tai löytyykö kuvia vivustoista?
W126 m103 kaasuvivustosta
Re: W126 m103 kaasuvivustosta
Lienee KE-jetillä oleva kone ja autossa jo jos alunperinkin autossa ollut kone, joten siinä ei ole taida olla mitään syytä, miksi joku olisi tehnyt muutoksia kaasuvivustoon, joten äkkiseltään ei ole todennäköistä että kaasuvivusto olisi syynä ettei ota kierroksia. Mutta jos kone on vaihdettu joskus erityyppiseen niin sitten voi ollakkin.
Luulen että vika on jossain muualla kuten ruiskutusjärjestelmässä tai sytytysjärjestelmässä. KE-jetin vianhausta on lukuisia säikeitä, joten kannattaa tutustua niihin. Yleensä virranjakajan osat kannattaa uusia aidoilla boschin osilla. Bensapumput 2 kpl, tankin sihti ja pumppujen yhteydessä oleva iso suodattimet putsattava/vaihdettava ja bensapaineen säädin kannattaa uusia. Ilmavuodot tiivisteissä ja kumiosissa tarkastettava. Ilmamäärän mittauslautasen ripustukset herkistettävä jos jumittavat Jos on katilla, niin lambda kannattaa uusia. SItten on KE-jetin vianhaku, josta on niitä säikeitä useita.
KE-jetti on yksi syy miksi isot bensa-mersut on niin halpoja, koska se on niin vaikea ja kallis pidettävä kunnossa ja saada päästöjen puolesta läpi katsastuksessa.
Luulen että vika on jossain muualla kuten ruiskutusjärjestelmässä tai sytytysjärjestelmässä. KE-jetin vianhausta on lukuisia säikeitä, joten kannattaa tutustua niihin. Yleensä virranjakajan osat kannattaa uusia aidoilla boschin osilla. Bensapumput 2 kpl, tankin sihti ja pumppujen yhteydessä oleva iso suodattimet putsattava/vaihdettava ja bensapaineen säädin kannattaa uusia. Ilmavuodot tiivisteissä ja kumiosissa tarkastettava. Ilmamäärän mittauslautasen ripustukset herkistettävä jos jumittavat Jos on katilla, niin lambda kannattaa uusia. SItten on KE-jetin vianhaku, josta on niitä säikeitä useita.
KE-jetti on yksi syy miksi isot bensa-mersut on niin halpoja, koska se on niin vaikea ja kallis pidettävä kunnossa ja saada päästöjen puolesta läpi katsastuksessa.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W126 m103 kaasuvivustosta
Eikö tuossa aloituksessa selvästi lue että kaasuläppä ei aukea kokonaan poljinta painaessa

En osaa auttaa asiassa, mutta itsekkin olen kironnut omassa w123 tuota vivustoa vaikka se on alkuperäinen ja melko välyksetön. Tuntuma on vaan niin surkea pintakaasulla, että tekisi mieli laittaa vaijerikaasu ja poljin jostain täysin eri autosta.
Re: W126 m103 kaasuvivustosta
Tuossa purkuauton vivusto. W126 300 SE 1987. Auto toimi moitteetta ennen purkua, eikä vivustoon ole koskettu. Ota tuosta mallia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85