Siis valvontakamera autossa Oikein langaton sellainen. Kantaa 200m ja on varustettuna liikkeentunnistimella. Kaikki liikkeet mitä autossa tapahtuu kameran ollessa päällä tallettuu suoraan mun pöytäkoneelle tai läppärille
eli toisinsanoen nyt loppu pelleily
Vielä pitää hommata pari ekstra sireeniä (+125dB) jalkatiloihin, niin luulis ettei ainakaan autossa kauaa tajuissaan viihdy! ..niin paitsi jos rosmo on jo hyvin kemikaaleilla etukäteen puudutettu..
Oikein! Kun kerran laki ei ole rehellisen kansalaisen puolella, niin tuo on parasta mitä voinee asialle tehdä. Toisaalta, kyllä pienet sakot kunnon körmyytyksestä voi maksaakin
"Voihan sitä protestanttista työn etiikkaa joskus löysätä ja ostaa jotain hyödytöntä, kunhan siitä saa hupia tai huomiota."
Rude Darude kirjoitti:Taitaa mennä chattailyksi...
Niin mut entäs sit kun oikeidessa tämä rohmo alkaakin asianajajajajansa kanssa härnäämään siitä että kun on kuvattu ilman lupaa...
ja onhan sitä joskus kyydissä muitakin kuin itse...mutta ei kai tuosta ainakaan mitää haittaa ole jos laittaa pienen tarran etulasin helmaan kuten hälyyttimenkin tarra joissakin pirsseissä...
Ja taitaa se rosmokin olla menny autoon ilman lupaa
Kumpikohan ois se pahempi teko, kuvata omaa autoansa vai varastaa toisen omaisuutta? Joo tiedän, ei laki tollasta varmaan tajua... Kunnon kansalainen kun tekee jotain suojellakseen omaisuuttaan, ja jos siinä on pieni laittomuuden poikanen, niin se on suurempi rikos kuin vaikka tappaa presidentti...
Mut laittaa oikein pirun pienen tarran et kameravalvonta, sitte se tarra siinä on Vai onko tarran minimikoko jossain määritelty?
T-mu kirjoitti:Siis valvontakamera autossa Oikein langaton sellainen. Kantaa 200m ja on varustettuna liikkeentunnistimella. Kaikki liikkeet mitä autossa tapahtuu kameran ollessa päällä tallettuu suoraan mun pöytäkoneelle tai läppärille
Mistäs tuollaisia saa, miten toteutettu teknisesti autoon asennus ja tuliko paljon kustannuksia?
Netistä löyty ja kustansikin oiken 120e. Ostin käytettynä, kun näyttäis siltä että joutuu jenkeistä tilaamaan jos uuden vastaavan haluaa. '
Kameraan toimii 6V muuntajalla joka on kytketty auton virtajärjestelmään. Tänään värkkään akkuvarmenteen, että kamera toimii vaikka akku saataiskin eliminoitua Kamera on kojiksella , joten pitkäkyntisen on tultava näyttämään naamaansa kameralle jos sen haluaa repiä pois.
Kameran vastaanotin tulee koneen USB-väylään ja sitä kautta sitten video kovalevylle jemmaan. Ton systeemin saa myös broadcastaamaan nettiin koneen kautta.
Kuva ei oo mikään ultrahyvä kun kyseessä on CMOS-kamera, mutta tähän tarkoitukseen oikeen passeli.
Ei tuosta lie joudu virkavallan kanssa vaikeuksiin kuvaamisesta. Niistä mahdollisesti soimaan alkavista torvista voi sanoa että tietääkö kukaan että jollakulla olisi ajaessa tai muuten autossa istuessa alkanut muutenkaan varashälytin piippaamaan kun rinnan varsinaisten "torvien" kanssa niin eiköhän nuo uskalla panna. Nyt vielä haulikko suolapanoksilla varustettuna ovenpieleen niin hörhöillä on vaikea istua vähään aikaan jos erehtyvät väärään autoon
Ööö, mulla kyllä yhdessä autossa häläri (Cobra) alkoi soida kesken ajon, niin että itse ainakin laittaisin niihin ylimääräisiin "torviin", jonkunlaisen turvaratkaisun. Eihän se oma kuulo, mutta jos kyydissä sattuu olemaan, vaikka lapsia...
Sitten sen verran noista rosvoista, että niitähän kiinnostaa kaikki kiiltävä = mm. hienot autoreteot, eikä sitä kiinnostusta varmaakaan laimenna se kameravalvonta tarra. Sehän se vasta kiinnostaakin, kun autoissa sellaisia ei ole tupattu näkemään. Varsinkin jos se kamera on kojelaudalla näkyvillä.
Ei muutakuin pipo silmille ja kaulukset pystyyn ja stereoiden lisäksi katoaa valvontakamera.
Ja läppäriltä voi sitten katsoa kuvaa josta erottaa Järvisen pipon ja mustan takin lisäksi rosvon komean klyyvarin, josta ei kuitenkaan uskalla menne tekemään johtopäätöksiä, että oliko asialla naapurin Rami vai vastapäätä asuvan Niemisen perheen hulttiopoika.
Laki vaan taitaa velvoittaa laittamaan tarran lasiin tai johnekkin kameravalvonnasta...vai oonkohan ihan hakoteillä?
Jos kamera kuvaa auton sisäpuolta ei mitään ilmoituksia tai tarroja tarvita. Auton on yksityinen ei julkinen tila. Jos sulla on autonkuljettaja niin silloin pitää huomioida laki yksityisyyden suojasta työelämässä
Kai se näyttää myös jos tähteen kajotaan? Ai että semmonen olis mukava narauttaa itse teosta. Omaa ei ole viety(koputtaa puuta), mutta ainakin Helsingissa tekee pahaa katsella Mersujen keuloja , kun puutteita on ja paaaljon.