Niitä on paljon….
Mikä olisi hyvä/riittävä, jotta sillä pääsisi syvälle Sprinterin sielunelämän.
OBD-lukija
Re: OBD-lukija
Tämäkin on niitä kysymyksiä joihin pitäisi kirjoittaa se yleinen vastaus, mutta aloitetaan tästä:
Sprintereitä on tehty neljällä vuosikymmenellä, miltähän tämä kyseinen mahtaa olla peräisin?
Kiinnostaako pelkästään moottorin ja päästölaitteiden vikakoodit vai koko auton sähköjärjestelmä?
Entä ohjattu vianhaku kyllä vai ei?
Sprintereitä on tehty neljällä vuosikymmenellä, miltähän tämä kyseinen mahtaa olla peräisin?
Kiinnostaako pelkästään moottorin ja päästölaitteiden vikakoodit vai koko auton sähköjärjestelmä?
Entä ohjattu vianhaku kyllä vai ei?
Re: OBD-lukija
Kulkimella on ikää kymmenkunta vuotta.
Re: OBD-lukija
..ja maksan mieluusti satasen enemmän, jos sitten tiedän enemmän.
Re: OBD-lukija
Omakohtainen kokemus: Omistettuani Sprinterin (-07 315cdi) noin puoli vuotta, totesin että mersun omistajalla pitää olla staari...
Re: OBD-lukija
EDIT: Korjataan vähemmän positiiviseksi koska en ole itse kokeillut
Jos on CDI niin aikavälillä joskus 2011-kesä 2013 jäi moottorin ja SAM:in K-linjat pois ja pelkkä CAN-väylä riittää koko auton diagnosointiin.
Yleismallin OBDII-lukijoiden pitäisi toimia, samoin Passthru-interfacet jollloin myös Xentry Passthrun käyttö pitäisi olla mahdollista. (tarvittavat SMR-D filet ainakin löytyy)
Vanhempiin jossa on vielä K-linjat pitää olla Star C3 tai C4 jos haluaa Xentryä käyttää ja yleismalliset ei toimi välttämättä ollenkaan (ei yhteyttä moottoriin)
Jos on CDI niin aikavälillä joskus 2011-kesä 2013 jäi moottorin ja SAM:in K-linjat pois ja pelkkä CAN-väylä riittää koko auton diagnosointiin.
Yleismallin OBDII-lukijoiden pitäisi toimia, samoin Passthru-interfacet jollloin myös Xentry Passthrun käyttö pitäisi olla mahdollista. (tarvittavat SMR-D filet ainakin löytyy)
Vanhempiin jossa on vielä K-linjat pitää olla Star C3 tai C4 jos haluaa Xentryä käyttää ja yleismalliset ei toimi välttämättä ollenkaan (ei yhteyttä moottoriin)