230.6 zenith 35/40 Tietoa kaivataan..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma 14.08.2023 19:48
230.6 zenith 35/40 Tietoa kaivataan..
Kyseessä siis 70-luvun suora kutonen zenith inat 35/40 kaasareilla, vaihdoin kaasareihin korjaus/tiivistesarjan kutakuinkin onnistuneesti..näissähän on automaattinen rikastin, jota ohjataan sähköisesti lämmitetyllä bimetallijousella, sähkökaavion mukaan näille tulisi virta releen ja jonkinlaisen lämpötilakytkimen kautta...mutta mielestäni konehuoneesta ei sellaista löydy...auton sähköt ovat olleet melkoinen sekasotku johtuen siitä että alunperin se on ollut ambulanssi ja sittemmin matkailu-autoksi muutettu, osa sähköjohdoista puuttuu tms...jotenka osaako joku neuvoa miten noille rikastimille helpoimmin kytkisi virran? ja millainen on alkuperäinen kytkentäjärjestys puolan,etuvastuksen, startin sekä akun suhteen....onko releitä jossain välissä? Lämmityslaitteen puhallinmoottori on ollut toistaiseksi mykkä..saako niitä uusia vielä jostain? Nyt kun kojetaulu on pois niin olisi helpompi samalla kertaa korjata tai vaihdella..kaasuttimien säätämisestä yms. otan vastaan neuvoja mielelläni.
Re: 230.6 zenith 35/40 Tietoa kaivataan..
E: väärä hälytys.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: 230.6 zenith 35/40 Tietoa kaivataan..
Itse kans taikinoinut samojen kaasuttimien kanssa pystärissä ja samoten neuvot hyvät tervetulleita (aikeissa kylläkin korvata ne kahdella 32/36 dgv weberillä). Mutta tuohon puhaltimen moottoriin kokeilisin ensin öljyämistä/rasvaamista!W115 Camper kirjoitti: ↑Ti 04.02.2025 21:21 Kyseessä siis 70-luvun suora kutonen zenith inat 35/40 kaasareilla, vaihdoin kaasareihin korjaus/tiivistesarjan kutakuinkin onnistuneesti..näissähän on automaattinen rikastin, jota ohjataan sähköisesti lämmitetyllä bimetallijousella, sähkökaavion mukaan näille tulisi virta releen ja jonkinlaisen lämpötilakytkimen kautta...mutta mielestäni konehuoneesta ei sellaista löydy...auton sähköt ovat olleet melkoinen sekasotku johtuen siitä että alunperin se on ollut ambulanssi ja sittemmin matkailu-autoksi muutettu, osa sähköjohdoista puuttuu tms...jotenka osaako joku neuvoa miten noille rikastimille helpoimmin kytkisi virran? ja millainen on alkuperäinen kytkentäjärjestys puolan,etuvastuksen, startin sekä akun suhteen....onko releitä jossain välissä? Lämmityslaitteen puhallinmoottori on ollut toistaiseksi mykkä..saako niitä uusia vielä jostain? Nyt kun kojetaulu on pois niin olisi helpompi samalla kertaa korjata tai vaihdella..kaasuttimien säätämisestä yms. otan vastaan neuvoja mielelläni.
Kesäkäytössä olevan pystärin puhallinmoottori on monesti ollut talven jälkeen juntturassa ja pari tippaa öljyä moottorin akselin päähän auttanut. Ns. Ehjässä autossa se on vaatinut tuulilasin edessä olevan ritilän poistoa ja pitkällä pillillä yltää suihkaseen moottorin päähän voiteluainetta.
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma 14.08.2023 19:48
Re: 230.6 zenith 35/40 Tietoa kaivataan..
Tänään pyöritin käsin puhallinmoottorin propellia ohjaamon puolelta ja sähköliittimen irroitin sekä puhdistin..virrat päälle ja sehän yritti lähteä pyöriin mutta vaatii näköjään sitä voiteluöljyä kunnolla toimiakseen. lasinpyyhkijöiden moottori ei toimi olleskaan..virta tulee kyllä liittimelle mutta ei toimi kun viiksestä väänteleepi..tiedä sit onko viiksessä vikaa..uusia moottoreita saa näköjään ostettua netistä joihin sopii suoraan autossa oleva sähköliitin.
Myöskään jalalla painettava pissapoika ei toimi...no uusi pumppu onkin jo tulossa.. täytyy tutkia kaasuttimien suhteen myös vaihtoehto jos käyttäisi korvauskaasuttimia jolleivat nuo vanhat paljon ajetut ala pelittää .
Myöskään jalalla painettava pissapoika ei toimi...no uusi pumppu onkin jo tulossa.. täytyy tutkia kaasuttimien suhteen myös vaihtoehto jos käyttäisi korvauskaasuttimia jolleivat nuo vanhat paljon ajetut ala pelittää .