OM646.821 piezon vuotava pohjaprikka
OM646.821 piezon vuotava pohjaprikka
Onkohan mitään toivoa saada ykköspytyn suutinta irti kotikonstein?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S211 E 220 CDI 2007 | PERICLASE GREEN METALLIC FINISH
W140 S 350 TURBODIESEL 1994 | MALACHITE GREEN METALLIC
W124 230 E 1991 | DIAMOND BLUE METALLIC
W639 Vito 115 CDI 2006 | CHARCOAL BLACK METALLIC
S211 E 280 CDI 2005 | BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
W211 E 220 CDI 2002 | BRILLIANT SILVER METALLIC
W140 S 350 TURBODIESEL 1994 | MALACHITE GREEN METALLIC
W124 230 E 1991 | DIAMOND BLUE METALLIC
W639 Vito 115 CDI 2006 | CHARCOAL BLACK METALLIC
S211 E 280 CDI 2005 | BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
W211 E 220 CDI 2002 | BRILLIANT SILVER METALLIC
Re: OM646.821 piezon vuotava pohjaprikka
Siivoa moska pois, löysää ruuvia ja käytä moottoria kunnes irtoaa, ellei ole ulosvetäjää.
wiimax.fi
Re: OM646.821 piezon vuotava pohjaprikka
Tuohan näyttää vielä aika hyvältä. Moska pois, kunnollista irroitusöljyä ja kone kuumaksi...
Suutinpohjan kalvaus, kiinnitysruuvin reijästä kierretapilla moskat pois ja kasaus uudella prikalla ja ruuvilla.
Suutinpohjan kalvaus, kiinnitysruuvin reijästä kierretapilla moskat pois ja kasaus uudella prikalla ja ruuvilla.
Re: OM646.821 piezon vuotava pohjaprikka
miten sä olet edes antanu mennä tohon kuntoo? :;D eikö tuon oisi huomannu 6kk takaperin jo? vai menikö yössä?
Re: OM646.821 piezon vuotava pohjaprikka
Itsellä käynyt vähän saman näköisesti, katsos kun ihmiset ajaa autoilla ja jotkut jopa paljon.
Jos ei ole kuuluva vuoto niin se ehtii vuotamaan aika kauan.
Itse en ainakaan revi harvasenpäivä muovia koneen päältä pois.
Re: OM646.821 piezon vuotava pohjaprikka
en mollaa aloittajaa mutta ite ainakin huomaan vuotavan suuttimen käryn jo auton vierellä. eli semmoinen kitkerä huonosti palaneen diisselin käry nokkapellin luona.
täytyy jopa sanoa että kyseiselle kärylle jopa tullut yliherkäksi kun sen verran ollu noita omassa taloudessa
täytyy jopa sanoa että kyseiselle kärylle jopa tullut yliherkäksi kun sen verran ollu noita omassa taloudessa
Nyt sprinter 319 -12, 300GD -82, W164 280CDI -06, olleet ja menneet vito 115cdi, vito 112cdi
Re: OM646.821 piezon vuotava pohjaprikka
Kone sitten täysin kuumaksi ja heti irrottamaan. Tuo moska on kuin lasia jos pääsee jäähtymään.
Re: OM646.821 piezon vuotava pohjaprikka
miks se muovi pitää pitää siinä? miks niistä autoista ei pidetä huolta jos niillä kerran ajetaan jopa paljon? itse tarkastelen kerranviikkoon suuttimet ettei vuotanu, niistä vehkeistä pidetään huolta jos kerran ajetaan jopa paljon
Re: OM646.821 piezon vuotava pohjaprikka
Se muovi eristää ääntä jonkun verran. Itse en ainakaan tuosta nelosdieselin käyntiäänestä niin välitä.
Eihän tuo ole pahaksikaan mennyt. Vaimolla jos ois ollu käytössä niin seuraavaan öljynvaihtoon oltas menty, että ois huomannu.
Eikös se kerro jotain huoltajan työmoraalista jos se ei viitsi moottorinsuojamuovia laittaa edes takaisin? Vai luottaako omaan tekemiseen niin paljon että parempi jättää laittamatta kun jo seuraavalla viikolla joutuu ottaa pois.
Eihän tuo ole pahaksikaan mennyt. Vaimolla jos ois ollu käytössä niin seuraavaan öljynvaihtoon oltas menty, että ois huomannu.
Eikös se kerro jotain huoltajan työmoraalista jos se ei viitsi moottorinsuojamuovia laittaa edes takaisin? Vai luottaako omaan tekemiseen niin paljon että parempi jättää laittamatta kun jo seuraavalla viikolla joutuu ottaa pois.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: OM646.821 piezon vuotava pohjaprikka
Miten vitussa tästäkin nyt saadaan taas moraalikysymys? Miettikää nyt oikeasti!
Mooses on mooses ja vika on vika.
Mooses on mooses ja vika on vika.
Re: OM646.821 piezon vuotava pohjaprikka
Itse asiassa konetilan muovien lisäksi vois ottaa ja jättää
myös konepellin pois, niin ei sitä sitten tarvi avata katsoakseen suuttimia kerranviikkoon.
myös konepellin pois, niin ei sitä sitten tarvi avata katsoakseen suuttimia kerranviikkoon.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
-
- Mersumies
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: OM646.821 piezon vuotava pohjaprikka
Tuo on hyvä idea.
Olen ostanut auton jossa myyjä sanoi laittaneensa rasvaprässin tavaratilasta perään koska siten vaseliinin pumppaaminen on kätevämpää hiljentämään huutava perä. Paitsi tutkittaessa ei perässä mitään vikaa ollut vaan pyöränlaakerissa joka tosiaan hiljeni kun perästä pumppautui vaseliinia siihen.
Perästä öljynsekaista vaseliinia valui tyhjennettäessä 3,5 litraa kun tilavuus puolestaan olisi ollut 1,2 litraa.
Erikoisin ratkaisu samassa autossa oli rikkinäisen startin solenoidin korvaaminen 3-vaihteisen polkupyörän vaihteensiirtovivulla jonka vaijeri oli juotettu solenoidin männän päähän. Täytyi olla motoriikka kohdallaan kun painoi jälkiasennus-starttinappulaa ja samaan aikaan veti vaihteensiirtovivulla startin kehälle.
Omissa dieseleissä koneen suojakansi vaimentaa selkeästi dieselin käyntiääntä.
Re: OM646.821 piezon vuotava pohjaprikka
en ees viitti kirjoittaa kaikkia mitä oma vaimo on pikku viisaudessaan pitänyt ihan normaalina auton punaisella taulussa ilmoittamaa asiaa.
Nyt sprinter 319 -12, 300GD -82, W164 280CDI -06, olleet ja menneet vito 115cdi, vito 112cdi
Re: OM646.821 piezon vuotava pohjaprikka
aiheeseen liittyen, tuossa oli yksi cdi joka oli ihan ite korjattu, korjaan, yritetty korjata. Siinä oli 2kpl kupariprikkoja suuttimen alla 

Re: OM646.821 piezon vuotava pohjaprikka
Ihan mielenkiinnosta, mikä ultraharvinaisuus oli kyseessä, että tästä kaupat syntyivät ? Halvalla hinnalla ei ole voinut noita pielavetisyyksiä kuitata mitenkään.E200kompressor kirjoitti: ↑Ke 18.12.2024 00:17Olen ostanut auton jossa myyjä sanoi laittaneensa rasvaprässin tavaratilasta perään koska siten vaseliinin pumppaaminen on kätevämpää hiljentämään huutava perä. Paitsi tutkittaessa ei perässä mitään vikaa ollut vaan pyöränlaakerissa joka tosiaan hiljeni kun perästä pumppautui vaseliinia siihen.
.....................
Erikoisin ratkaisu samassa autossa oli rikkinäisen startin solenoidin korvaaminen 3-vaihteisen polkupyörän vaihteensiirtovivulla jonka vaijeri oli juotettu solenoidin männän päähän. Täytyi olla motoriikka kohdallaan kun painoi jälkiasennus-starttinappulaa ja samaan aikaan veti vaihteensiirtovivulla startin kehälle.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: OM646.821 piezon vuotava pohjaprikka
Kyseessä oli auto jossa oli ehjät etulokasuojat. Joita ei enää saanut kuin tilauksesta yli tonnin kappale. Plus rahdit monta sataa.dealer kirjoitti: ↑Ke 18.12.2024 08:27Ihan mielenkiinnosta, mikä ultraharvinaisuus oli kyseessä, että tästä kaupat syntyivät ? Halvalla hinnalla ei ole voinut noita pielavetisyyksiä kuitata mitenkään.E200kompressor kirjoitti: ↑Ke 18.12.2024 00:17Olen ostanut auton jossa myyjä sanoi laittaneensa rasvaprässin tavaratilasta perään koska siten vaseliinin pumppaaminen on kätevämpää hiljentämään huutava perä. Paitsi tutkittaessa ei perässä mitään vikaa ollut vaan pyöränlaakerissa joka tosiaan hiljeni kun perästä pumppautui vaseliinia siihen.
.....................
Erikoisin ratkaisu samassa autossa oli rikkinäisen startin solenoidin korvaaminen 3-vaihteisen polkupyörän vaihteensiirtovivulla jonka vaijeri oli juotettu solenoidin männän päähän. Täytyi olla motoriikka kohdallaan kun painoi jälkiasennus-starttinappulaa ja samaan aikaan veti vaihteensiirtovivulla startin kehälle.
Olet oikeassa, kardaanin eturistikosta puuttuvat laakerineulat, ravistuksesta katkennut laatikon häntä tai haljennut kytkinkoppa eivät myöskään häirinneet.
Kytkin ei toiminut kunnolla koska kytkintä painettaessa kytkinkopan halkeama antoi periksi mutta kolmonen päällä startatessa pikku työntämisen jälkeen auton sai käyntiin ja pääsi ajamalla vastoin odotuksia kotiin. Kolmosella koko matka koska nelonen paukkui pois päältä.
Kehäkolmonen päästä päähän jännäten liikennevaloja.
Harrastukset antavat paljon. Sellaistakin mitä ei välttämättä haluaisi.