S212 kyselyä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Bensku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 12.12.2024 20:12

S212 kyselyä

Viesti Kirjoittaja Bensku »

Ajattelussa ostaa tulevaisuudessa tuollainen S212 E350 CDI 4Matic, mitä noissa pitää ottaa huomioon erityisesti?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4620
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 kyselyä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Että ei ole adblue, ja kaikki huollot tehty ajallaan. Laatikkoöljyt vaihdettu.
Bensku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 12.12.2024 20:12

Re: S212 kyselyä

Viesti Kirjoittaja Bensku »

MJPfin kirjoitti: To 12.12.2024 21:52 Että ei ole adblue, ja kaikki huollot tehty ajallaan. Laatikkoöljyt vaihdettu.
Juu tuon adblue järjestelmän kierrän kaukaa, mitkä huollot on kriittisimpiä? Okei kiitos kuitenkin näistä tiedoista :thumbup:
Eeemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ma 20.07.2015 00:44

Re: S212 kyselyä

Viesti Kirjoittaja Eeemeli »

Huomattavasti paremmat yöunet nukkuu kun kiertää nelikot kaukaa ja
varmista että silmälasitiiviste on vaihdettu tai tingi sen vaihtotyö hinnasta pois.
Bensku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 12.12.2024 20:12

Re: S212 kyselyä

Viesti Kirjoittaja Bensku »

Eeemeli kirjoitti: To 12.12.2024 23:44 Huomattavasti paremmat yöunet nukkuu kun kiertää nelikot kaukaa ja
varmista että silmälasitiiviste on vaihdettu tai tingi sen vaihtotyö hinnasta pois.
Ai okei, ajattelin että talven liukkaile tuo nelikko olis parempi kuin perus takavetonen, okei kiitos tästä, pitää tuo pitää mielessä sittenkun oon ostamassa.
Bensku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 12.12.2024 20:12

Re: S212 kyselyä

Viesti Kirjoittaja Bensku »

Eli siis noi "silmälasitiivisteet" ei oo vaihtunut parempiin 2010 vm?
Eemelicdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Su 26.11.2023 10:41

Re: S212 kyselyä

Viesti Kirjoittaja Eemelicdi »

On ne jossain vaiheessa kai parantunut, mutta ei siitä ikuista ole tullut. Nelikoissa on ollu etuperässä ja vetareissa ongelmia. Entiedä johtuuko huoltamattomuudesta vai surkeasta rakenteesta. Takaveto halvempi pitää.
212 ruostuu takajarruputket ja jouset helposti ne kannattaa ostoehdokkaasta tutkia. Laatikkoon pitäs olla öljyt vaihdettu 75000km välein.
Muuten samat jutut mitä muutenkin vanhaa autoa ostaessa. Alkavat olla yksilöitä. Alustan osat kestää paremmin kilometrejä mitä uudemmissa.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4620
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 kyselyä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ai se on ongelma kun autolla ajetaan ja osat kuluu?
350-400tkm ajetuissa tarvitsee vaihtaa vetareita eteen.

Ei noista nyt niin usein ole kuullut että voisi ongelmaksi sanoa.
Öljypohjan läpi tuleva laakerointi menee joissain mutta korjattavissa sekin on.

Ja kun asioihin puuttuu kun alkaa ääntämään niinkuin muihinkin niin en näe ongelmana.

Tämä nyt vain siis oma näkemys aiheesta.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5517
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S212 kyselyä

Viesti Kirjoittaja S202 »

Omasta meni edestä abs anturi kun vetonivel ruostui ulkopinnaltaan niin mahdottomasti että ruostemurut rikkoi anturin. Kokeilin sitten putsata ruosteet mutta oli ruostunut niin pahoin ettei suojakumi enää pysynyt oikealla kohdalla, onneksi uusi nivel ei ollut älyttömän kallis. Sittemmin öljypohja alkoi vuotamaan eikä tuolle oikein muuta selitystä keksitty kuin että se etuperä aiheuttaa jotain vääntelyä siihen pohjaan. Kallis teettää liikkeessä vaikkei osiin paljoa mene.
Miksei se neliveto tuo talviliukkailla vakautta ajoon eikä tarvi lipsutella risteyksissä, mutta ajonvakautus poistettuna hervoton pässi verrattuna quattroon joten en oikein ole vakuuttunut 4maticista.
S124 300TE
W124 300D
Eeemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ma 20.07.2015 00:44

Re: S212 kyselyä

Viesti Kirjoittaja Eeemeli »

Siis en nelivetoa muuten moiti, mutta tuo rakenne ei niin vakuuttava ole. Jos on huollettu aikanaan niin varmaan ihan ok, mutta jatkuvasti noista tärinöistä saa lukea kun vetarit ja/ tai tukilaakeri paskana.
Vetareita saa toki uusia ja tukilaakerinkin pystyy holkittaan tietyissä rajoissa, mutta ei aivan halpa remontti ole saati jos öljypohja menee vaihtoon. Noita raatoja on jatkuvasti myynnissä etenkin "vihreässä" ja "oranssissa" liikkeessä jonne tunnetusti paskat lykätään kannattaa vähintäänkin varautua noihin remppoihin.
Omalle kohdalle ei sitä päivitettyä silmälasitiivitettä ole sattunut, mutta ei sitä kenenkään toista kertaa tarvi varmaan vaihtaa.
Ja kun nyt farkusta haaveilet niin ei huono idea tarkistaa pussienvaihto historiaakaan ettei ole molemmilla pussit tyhjänä kohta.

Kuitenkin jos nyt kusilaitteista pyrit pysymään erossa on vaihtoehdolla ikää toistakymmentä vuotta väistämättä ja jos hiukan katsot tarjontaa on iso osa etenkin lähivuosina tuoduista autoista juurikin aiemmin mainittujen liikkeitten tuomia. Valitettavasti nuo liikkeet ei ole kiinnostunu mistään muusta kuin rahoistasi.

Kyseisiä malleja omistaneena ( toki takavetoja) luulen jotain asioista myös tietäväni. On kaksi asiaa mitkä saa vetämään rastin kyseisen mallin päälle, toinen on neliveto ja toinen airmatic kusiastiaanhan ei lähtökohtaisestikaan kannata koskea. Pitkälti samat asiat pätee myös cls:ää

Kaikesta huolimatta vahva suositus valinnallesi, hyviä autoja nämä on. Netistä et vaan koskaan löydä kehuja millekään mallille.
Bensku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 12.12.2024 20:12

Re: S212 kyselyä

Viesti Kirjoittaja Bensku »

Kiitos kaikille näistä vastauksista ja vinkeistä mitä pitää ottaa huomioon :thumbup:
Vastaa Viestiin