Tyhjäkänti heittelee! Mikä vikana?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
peki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 12.05.2005 16:10
Paikkakunta: Helsinki

Tyhjäkänti heittelee! Mikä vikana?

Viesti Kirjoittaja peki »

:evil: 124 300 E Mikä ihme voipi olla vikana kun tyhjäkäynti seilaa lämpösessä koneessa 500-1500 r/min välillä.. Kiusallista ajella kaupungissa 80km/h tyhjäkäynnillä. Kylmänä auto toimii niinkun pitääkin.
Kiitos muuten teille kaikille hyvistä ja opettavaisista vinkeistä. Monista niistä ollut rahan arvoista hyötyä.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1301
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Virranjakajan kannen lienyt tarkastanut?Hyvin todennäköinen kohde.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Jussa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 27.09.2004 14:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jussa »

Hakua käyttämällä saat paljon vaihtoehtoja, niitä tulee niin paljon, että kun muutkin kertovat oireistaan, niin valitset sitten omasta mielestäsi parhaat.
Mulla kierrokset vaeltaa silloin tällöin vieläkin, mutta kun minä vaihdoin tulpat, johdot, jakajan kannen, niin niillä ei "pientä paranemista" suurempaa vaikutusta ollut.
Suurin vaikutus oli Pa-pumpun releellä, jonka jälkeen käynti tasaantui huomattavasti.
Lisäilmaluisti olis toinen mitä menisin puhdistelemaan.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Avatar
Ahonen V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ahonen V »

Mulla hukku tuo seilaaminen kokonaan kun vaihdoin tulpanjohdot.
Kuuntele pellin alta, jos kuuluis semmosta napsetta, että joku johto lyö läpi.
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

vettä tankissa? laitas tenua tankkiin ja kokeile auttaako. kokemusta samasta viasta 260sessä. ja silloin auttoi tenu
Avatar
peki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 12.05.2005 16:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peki »

:cry: Virranjakaja+pyöriä just uusittu. Tulpatkin pitäs olla kunnossa? Tuskin siellä edes vettä tankissa??? Henkimailman juttuja. Mikäs se lisäilman luisti on? Liekkö päivää ilman murheita.
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

koita ihan piruuttas sitä tenua! en itsekkään uskonut että tankissa voisi olla vettä mutta kyllä siellä vaan oli. kun ei tuo tenupurkki ole kuin parin euron hintanen niin ei siinä kyllä korkealta putoa vaikka kokeilisitkin
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

peki kirjoitti: Liekkö päivää ilman murheita.
Lie.

Veikkaus täältä, notta lisäilmaluisti tahi -jos autossa katti- lambda-anturi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Rantsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 28.10.2004 09:29

Viesti Kirjoittaja Rantsi »

Lambda-anturi, jos kierroksillakin vaeltaa :wink:
Vastaa Viestiin