9g tronic
9g tronic
Hommasin kesällä c180 2017 vuosimallisen mersun. Vaihteiston 9g tronic automaatti. Kilometrejä on mittarissa 130tkm. Laatikkoon on vaihdettu keväällä öljyt ja suodatin. Muuten laatikko toimii ihan ok, mutta esim. Liikennevaloja lähestyessä pienemmälle vaihdot sujuu töksähtelevästi kaikilla ajomodeilla. Ehkä hieman venyttää 3-4 vaihdetta isommalle vaihtaessa. Pitäisikö noi vaihteiden vaihdot pienemmälle sujua huomaamattomasti? Itsellä ollut viimeksi tomaatti joskus 25v. Sitten, jolloin vaihteita ei ollu kuin 3 eteen ja 1 taakse
Re: 9g tronic
Mitähän öljyä, paljonko ja missä vaihdettu.
Mersu on tarkka öljystä ja sen oikeasta määrästä.
Mersu on tarkka öljystä ja sen oikeasta määrästä.
Re: 9g tronic
Kiitos. Täytyypä selvittää.
Re: 9g tronic
Jos 9g on vähänkään "samaa sukua" kuin 7g tronic, niin kylmällä ilmalla toiminta muuttuu vähemmän jouhevaksi. Vaihto 3-4 taitaa olla yleisin murhe kylmällä laatikolla. Lämpimänä toimii yleensä hyvin.
Re: 9g tronic
Vaihdot isommalle sujuu ihan ok. Toi pienemmälle vaihtaminen, esim risteyksiin tuleminen, on "tökkinyt" jo kesäkeleillä. Varasin juuri vaihteistoöljyvaihdon ensi viikolle. Katsotaan, jos tilanne paranisi.
Re: 9g tronic
Minulla on ollut 9g-tronic kolmessa E-mallissa uudesta lähtien. (w212 ja 2x w213 pikkudieseleinä)
En ole koskaan pitänyt sitä hyvänä laatikkona varsinkaan hitaassa kaupunkiajossa ja risteyksissä. Varsinkin nämä uusimmat joissa laatikon ohjelmaa on muutettu ilmeisesti kulutuksen takia jotenkin tökkivämmäksi. Vanhat 7g ja 5g-laatikot luistattivat enemmän ja olivat siten mukavampia. Toki kulutuskin oli sitten jotain muuta.
Kovemmin polkiessa ja suuremmissa vauhdeissa toimii kyllä hyvin. Isoissa dieseleissä ja hybrideissä ei ole samanlaista tökkimistä pienillä vauhdeilla. Ilmeisesti lisävoima tekee menosta jouheampaa.
En ole koskaan pitänyt sitä hyvänä laatikkona varsinkaan hitaassa kaupunkiajossa ja risteyksissä. Varsinkin nämä uusimmat joissa laatikon ohjelmaa on muutettu ilmeisesti kulutuksen takia jotenkin tökkivämmäksi. Vanhat 7g ja 5g-laatikot luistattivat enemmän ja olivat siten mukavampia. Toki kulutuskin oli sitten jotain muuta.
Kovemmin polkiessa ja suuremmissa vauhdeissa toimii kyllä hyvin. Isoissa dieseleissä ja hybrideissä ei ole samanlaista tökkimistä pienillä vauhdeilla. Ilmeisesti lisävoima tekee menosta jouheampaa.
w213, w124
Re: 9g tronic
Kiitos paljon. Tämä oli todella tärkeä tieto. Laatikkoon on vaihdettu öljyt ja suodatin keväällä. Muuten toimii laatikko ok.
-
- Mersumies
- Viestit: 2608
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 9g tronic
Mercedes Bevo:n lista 9G-öljylle 236.17 ei ole mahdottoman pitkä. Listassa on paljon vieraita merkkejä joihin en ole Suomessa törmännyt. Sitten myydään "yhteensopivia" öljyjä esim Febi 47716 (jota saa mm. Motonestista), Liquid Moly Top Tec 1950, Vaico ATF MB17, Wolf Officialtehc ATF 9G. Ym.
Noita vaan löydy Bevo-hyväksyttyjen listasta. Kai noita vois laittaa.
Itse en uskaltanut ja päädyin Mersun purkissa olevaan öljyyn, kun hintaero ei ole kovinkaan suuri Saksasta tilattuna. On väriltään kellertävää.
Onkohan mersu nostanut hintaa/kriteerejä millä pääsee Bevo-listalle vai mikä lie syy miksi lista on lyhyehkö?
Kysykää etukäteen mitä öljyä meinaavat laittaa, kun viette öljynvaihtoon. Täälläkin on ollut aika monta tapausta, kun on ollut väärät öljyt ja ongelmat ovat alkaneet öljynvaihdon jälkeen.
Noita vaan löydy Bevo-hyväksyttyjen listasta. Kai noita vois laittaa.
Itse en uskaltanut ja päädyin Mersun purkissa olevaan öljyyn, kun hintaero ei ole kovinkaan suuri Saksasta tilattuna. On väriltään kellertävää.
Onkohan mersu nostanut hintaa/kriteerejä millä pääsee Bevo-listalle vai mikä lie syy miksi lista on lyhyehkö?
Kysykää etukäteen mitä öljyä meinaavat laittaa, kun viette öljynvaihtoon. Täälläkin on ollut aika monta tapausta, kun on ollut väärät öljyt ja ongelmat ovat alkaneet öljynvaihdon jälkeen.