On ollut paljon kirjoittelua ko alapallonivelien kestosta. Nyt näköjään omassa (2019 E farkku 74000 km) on uusinnan aika. Onko kokemuksia minkä valmistajan olisi kestäviä ja mitä kannattaa suosiolla välttää?
Onko tuo Meylen HD oikeasti kestävämpi kuin "tavalliset" olen antanut itseni ymmärtää siinä olevan 5mm isompi tuo alapallo.
Meyleä näkyy tarjoavan autooni kahdella numerolla esim Aeromotors:illa 016 050 0161/HD (123.87 €) ja sitten halvempi 016 050 0211/HD (92.79 €). Lieneekö tuo halvempi jokin poistuva malli? vai mitä eroa? Nämä oli siis vasemman puoleisia (oikean puoleiset jostain syystä kalliimpia) mutta lienee parasta vaihtaa molemmat saman tien.
Mistä olette tilanneet ja kuinka on tarvikkeet kestäneet vai olisiko original osa marmorilta parantanut laatuaan/kestävyyttään.
W213 Alapallo väljä
W213 Alapallo väljä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W213 Alapallo väljä
Meylen omilta sivuilta löytyi seuraava: Article number: 016 050 0211/HD is for vehicles with Airmatic DC.paired Article number: 016 050 0210/HD. Replace in pairs only.
MEYLE HD products are technically superior to the OE part,Technically refined parts with 4-year warranty.
Eli ymmärtäisin että ko 016 050 0211/HD ja 016 050 0210/HD on tarkoitettu autoon jossa on ilmajouset myös edessä. Minulla on vain takana ilmajouset. yllättävää että rautajousilla varustettuun tarvitaankin huomattavasti kalliimmat 016 050 0161/HD ja 016 050 0160/HD.
Molemmat pitää heidän mukaansa vaihtaa samalla kertaa, niin kuin aioinkin.
Tuo on hyvä että ovat 4 vuoden takuulla.
MEYLE HD products are technically superior to the OE part,Technically refined parts with 4-year warranty.
Eli ymmärtäisin että ko 016 050 0211/HD ja 016 050 0210/HD on tarkoitettu autoon jossa on ilmajouset myös edessä. Minulla on vain takana ilmajouset. yllättävää että rautajousilla varustettuun tarvitaankin huomattavasti kalliimmat 016 050 0161/HD ja 016 050 0160/HD.
Molemmat pitää heidän mukaansa vaihtaa samalla kertaa, niin kuin aioinkin.
Tuo on hyvä että ovat 4 vuoden takuulla.
Lemförder on perinteisesti ollut ”laatu” tarvike, mutta ainakin itsellä meinannut vähän usko horjua. Mikä sitten on parempi? Se Meyle?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Mulla on kans tullut vähän sellainen varauksellinen suhtautuminen Lemförderiin, koska S211 kopassa kesti sen merkin ulommat raidetangonpäät 80000km. Molemmat väljistyi näillä kilometreillä. En tiedä onko tämä sitten tässä kopassa normaali raidetangonpäiden vaihtoväli, mutta omasta mielestäni pitäisi kyllä kestää pidempään. Meylestä on ollut tähän asti pelkästään hyviä kokemuksia sekä HD:stä, että perinteisistä.
Lemförder on kestänyt hyvin. Turha sekoittaa muiden mallien osia tähän. Se on yleistämistä.
W213 220d +W242 electric drive
Uudet alatukivarret saapuivat, aika tuhdin kokoiset, yllättävää että kestävät niinkin heikosti. Siis alkuperäisinä, josko nämä kestäisi pidempään.
Nyt on uudet alatukivarret paikoillaan. Homma oli erittäin helppo, kunhan muistaa kiristää kumihelojen pultit vasta kun auton paino lepää jousituksen varassa ja momentit on aika isoja.
Vielä pitää huomenna katsoa onko aurausta, muihin pyöränkulmiin tuskin on suurempaa vaikutusta kun alatukivarren pultin reiät on kaikki pyöreitä ja melko välyksettömiäkin.
Itse arvelin että riittää kun on aurauksen puolella, noin 0-3mm renkaalta mitattuna ( 225-55-17 renkaat ja auto on 2019 takavetoinen farkku ), vai mitä suosittelee asiasta paremmin ymmärtävät?
Vielä pitää huomenna katsoa onko aurausta, muihin pyöränkulmiin tuskin on suurempaa vaikutusta kun alatukivarren pultin reiät on kaikki pyöreitä ja melko välyksettömiäkin.
Itse arvelin että riittää kun on aurauksen puolella, noin 0-3mm renkaalta mitattuna ( 225-55-17 renkaat ja auto on 2019 takavetoinen farkku ), vai mitä suosittelee asiasta paremmin ymmärtävät?