Katsastuksessa tuli korjausmääräys, "Heilahduksen tuki" -vuotaa.! ( erikoinen nimitys, miksi ne on muuteltava? -iskunvaimennin on hyvä ja tunnettu käsite)!
( auto on 220CDi vm 07 ajettu 270 tkm vain)!!
Iskuvaimennin vuotaa vasen edessä, vaikka iskunvaimennin testi näytti 71 tälle vasemmalle puolelle ja oikealle vähemmän eli 55.
Oletteko vaihtaneet näitä? - entä koko laakerisarja yläpäästä? Entä jousi?
siis: koko setti? oletteko hankkineet nettikaupasta vai merkkivaraosaliikkeestä esim Kl-Varaosista osat?
Missä hintahaarukoissa kaikki töineen on kustantanut?
etuiskunvaimennin W203
Re: etuiskunvaimennin W203
Itse vaihdoin C209 (sama rakenne W203:ssa) etupään iskarit, yläpään laakerit, pohjaanlyöntikumit ja jouset. Suosittelen vaihtamaan koko paketin kerralla. Jouset voi ehkä jättää, jos ovat hyväkuntoiset eikä halua tehdä madallusta samalla.
Hintoihin työn osalta en ota kantaa, sillä tein kaiken itse. Osien hinnathan löytyy netistä.
Hintoihin työn osalta en ota kantaa, sillä tein kaiken itse. Osien hinnathan löytyy netistä.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Onko (oliko) -molemmat puolet samanlaiset kun osien tarkkailu netissä ei näytä erottelevan vas. ja oikea?
Molemmat puolet pitäisi olla samalla osanumerolla A 203 320 53 30, ei väliä farkku vai sedan sekä kannattaa vaihtaa samalla kaikki muutkin osat ympäriltä jos iskarin vaihtaa.
Aeromotorsilla jousi noin 15 euroa, iskarin yläpää laakereineen noin 15 euroa, pohjaanlyönti- ja suojakumi yhteensä 7 euroa.
Iskari alkaen vajaa 40 euroa, esimerkiksi TRW noin 50 euroa. "Pikkumutteria" iskarille ei taida löytyä sieltä mutta jos vanhasta irrottaa tai hakee jostain merkillisestä liikkeestä.
No kuitenkin, 170 euron paikkeille yhteensä kun vaihtaa molemmille puolille eteen kaikki osat. Tulee rahtivapaasti kotipihaan.
Iskari alkaen vajaa 40 euroa, esimerkiksi TRW noin 50 euroa. "Pikkumutteria" iskarille ei taida löytyä sieltä mutta jos vanhasta irrottaa tai hakee jostain merkillisestä liikkeestä.
No kuitenkin, 170 euron paikkeille yhteensä kun vaihtaa molemmille puolille eteen kaikki osat. Tulee rahtivapaasti kotipihaan.
wiimax.fi