Ohjevideoita perushuoltotoimenpiteisiin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kotimekaanikko
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Ohjevideoita perushuoltotoimenpiteisiin

Viesti Kirjoittaja Kotimekaanikko »

Hei, olen tykännyt aina tehdä autoihini määräaikaishuoltovälien välissä yhden, joskus toisenkin öljynvaihtohuollon.
Nyt uutena MB omistajana olen yrittänyt kovasti etsiä videoita mm. Youtube:sta, jotta saisin perushuoltotoimenpiteisiin varmuutta. Autoni on GLC 300de -mallinen auto (W1N2539111V277768). Löydän runsaasti ohjevideoita vastaavan auton bensiiniverioon, mutta en tähän dieseliin. Osaisiko joku vinkata minulle vihjeitä, koska varmasti niitä on olemassa.
Minulla on käytössäni lämmin halli ajoneuvonostureilla. Olen aikaisemmin tehnyt Volvooni öljyjen vaihtojen lisäksi kaikkien suodattimien vaihtotöitä, sekä jarrujen remontteja.
Vaikeampia hommia en ole uskaltanut tehdä, näissä kulkee rajani. Nuo vaikeammat työt olen aina antanut ammattilaisten tehdä.
Kiitos vastauksistanne jo etukäteen!
alvar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Ohjevideoita perushuoltotoimenpiteisiin

Viesti Kirjoittaja alvar »

Kerrotko tarkemmin, mitä etsit, koska vaikutat botilta.
Kotimekaanikko
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Taisin esittää kysymykseni hieman vajaavaisena, siis ohjevideoita perushuoltotoimenpiteistä kuten:
- öljyn + ö.suodattimen vaihto
- ilmanputsarin vaihto
- sisäraittarin vaihto + esisuodatin
- dieselsuodattimen vaihto
- jarrujen huolto- ja korjaustoimenpiteet
- + muita mahdollisia helpohkoja huolto- ja korjauskohteita
Tämmöiset aihealueet minua kiinnostaisi. Kuten yllä kirjoitin, en ole ammattimekaanikko ja näissä kulkee omat rajani. Joitain videoita toki olen löytänytkin, mutta mielestäni ne ovat olleet melko huonolaatuisia.
Ja ei, en ole botti…
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Teetkö koko listan toimenpiteitä määräaikaishuoltojen välillä? Ymmärsin että määräaikaishuollon teetät korjaamolla.

Moottorin huolto varmaan kuten mikä tahansa OM654 ja kori/jarrut kuten mikä tahansa GLC, suurjännitepuoli tietenkin huomioitava. Jos väljennetyillä vaatimuksilla ei löydy jotain youtube videoita niin melkeinpä kannattaisi hankkia oma WIS kopio. Standalone kopio löytyy vielä tuon ikäiselle mutta vaatii vähän asennusjumppaa.
Kotimekaanikko
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

En sentään koko listaa tee jokaisen huoltovälin välissä, mutta kyllä minä marras-joulukuun aikana aina autooni olen vaihtanut moottorin öljyt, ilmanputsarin sekä pa-suodattimen. Keväisin auton vahauksen jälkeen kevyempi huolto, eli öljyt ainoastaan. Pitää nyt täsmentää, että teen ylimääräisiä välihuoltoja, koska mielestäni se on tosi mukavaa hommaa, mutta myös siksi, että mielestäni se ei huonoa autolle tee että talveen lähdetään uusilla öljyillä ja suodattimilla.
Olen aina teetättänyt merkkiliikkeissä huolto-ohjelman mukaisesti auton huollossa, tekemäni huoltotoimenpiteet ovat vain ekstraa enkä esimerkiksi nollaa koskaan huoltoväliä. Tosiaan suuremmat korjaukset (jako- ja käyttöhihnat, nivelet ja alustaosat) jotka vaativat jo enemmän osaamista ja erikoistyökaluja, nämä olen jättänyt ammattimekaanikolle tehtäväksi.

Kiitos vinkeistäsi, lähden metsästämään tuota WIS-kopiota.
Vastaa Viestiin