Turbiinissa vikaa?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21
Turbiinissa vikaa?
Moi,
Jeesatkaapa nyt ystävät hyvät.
Minulla vuoden 2006 CLS 350 CGI sillä 7-lovisella boxilla, kilometrejä noin 130 tkm.
Auto on siistissä kunnossa ja yleisessä ajossa kaikki toimii. Itse olen tuon omistanut viisi vuotta ja joka kerta mennyt katsastuksesta läpi.
Ainut ongelma joka pidempään on vaivannut on seuraava:
Jos ajelen moottoritiellä 100 km/h tai kovempaa, niin auto rupeaa "pumppaamaan" kaasua itsestään, tarkoitan että sitä tuntee kun auto itsestään kiihdyttää ja samantien lopettaa, polttoaineen kulutus tietysti kasvaa ja kierroslukumittarissa näkee aivan pienen hyppäyksen. Aivan sama ajaako vakkari päällä vai ilman niin tekee samaa.
Olen siitä huollon yhteydessä maininnut kahdessa eri paikassa ja molemmissa epäilivät, että turbiini alkanut luistamaan, todennäköisin syy siis tuo. Hintalappu vaihdolle joku +1500 euroa niin en sitä vielä ole tehnyt koska normaali kehä-III ajossa tuota ongelmaa ei esiinny vauhdin ollessa vähän pienempi.
Jos se tuo turbiinin luistaminen olisi, niin miten sitä ei sitten esim. liikennevaloissa kiihdyttäessä tapahdu vaikka luulisi voimien olevan paljon kovempia kuin tasakaasua 100 km/h motarilla?
Ideoita?
Kiitokset!
Jeesatkaapa nyt ystävät hyvät.
Minulla vuoden 2006 CLS 350 CGI sillä 7-lovisella boxilla, kilometrejä noin 130 tkm.
Auto on siistissä kunnossa ja yleisessä ajossa kaikki toimii. Itse olen tuon omistanut viisi vuotta ja joka kerta mennyt katsastuksesta läpi.
Ainut ongelma joka pidempään on vaivannut on seuraava:
Jos ajelen moottoritiellä 100 km/h tai kovempaa, niin auto rupeaa "pumppaamaan" kaasua itsestään, tarkoitan että sitä tuntee kun auto itsestään kiihdyttää ja samantien lopettaa, polttoaineen kulutus tietysti kasvaa ja kierroslukumittarissa näkee aivan pienen hyppäyksen. Aivan sama ajaako vakkari päällä vai ilman niin tekee samaa.
Olen siitä huollon yhteydessä maininnut kahdessa eri paikassa ja molemmissa epäilivät, että turbiini alkanut luistamaan, todennäköisin syy siis tuo. Hintalappu vaihdolle joku +1500 euroa niin en sitä vielä ole tehnyt koska normaali kehä-III ajossa tuota ongelmaa ei esiinny vauhdin ollessa vähän pienempi.
Jos se tuo turbiinin luistaminen olisi, niin miten sitä ei sitten esim. liikennevaloissa kiihdyttäessä tapahdu vaikka luulisi voimien olevan paljon kovempia kuin tasakaasua 100 km/h motarilla?
Ideoita?
Kiitokset!
Re: Turbiinissa vikaa?
Eikö tuo kuulosta siltä, että turbiinin lukko menee päälle ja pois tasaisella ajettaessa? Paikaltaan lähtiessä se ei muutenkaan ole päällä. Vanhemmissa laatikoissa lukkoa käyttää solenoidi, joita monesti toimintahäiriöiden vuoksi vaihdetaan, kun riittävästi aikaa ja kilometrejä on takana, mutta tätä 7G:tä en tältä osin tunne sitäkään vähää kuin sitä vanhemman mallin laatikkoa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Turbiinissa vikaa?
Kuulosta ennemin jo mainitulta solneidilta kuin itse varsisnisen turbin vialta,CLS350-2007 kirjoitti: ↑Ti 03.09.2024 11:47 Moi,
Jeesatkaapa nyt ystävät hyvät.
Minulla vuoden 2006 CLS 350 CGI sillä 7-lovisella boxilla, kilometrejä noin 130 tkm.
Auto on siistissä kunnossa ja yleisessä ajossa kaikki toimii. Itse olen tuon omistanut viisi vuotta ja joka kerta mennyt katsastuksesta läpi.
Ainut ongelma joka pidempään on vaivannut on seuraava:
Jos ajelen moottoritiellä 100 km/h tai kovempaa, niin auto rupeaa "pumppaamaan" kaasua itsestään, tarkoitan että sitä tuntee kun auto itsestään kiihdyttää ja samantien lopettaa, polttoaineen kulutus tietysti kasvaa ja kierroslukumittarissa näkee aivan pienen hyppäyksen. Aivan sama ajaako vakkari päällä vai ilman niin tekee samaa.
Olen siitä huollon yhteydessä maininnut kahdessa eri paikassa ja molemmissa epäilivät, että turbiini alkanut luistamaan, todennäköisin syy siis tuo. Hintalappu vaihdolle joku +1500 euroa niin en sitä vielä ole tehnyt koska normaali kehä-III ajossa tuota ongelmaa ei esiinny vauhdin ollessa vähän pienempi.
Jos se tuo turbiinin luistaminen olisi, niin miten sitä ei sitten esim. liikennevaloissa kiihdyttäessä tapahdu vaikka luulisi voimien olevan paljon kovempia kuin tasakaasua 100 km/h motarilla?
Ideoita?
Kiitokset!
tai sitten sen lukitus solenoidin piirin jonkin muun kohdan vialta,
mitä testeri näyttää sielllä silloin tapahtuvan ?
löytääkö testeri mistään mitään vika koodeja ?
laatikoa huolettu koskaan ?
onko se pumppaminen pehmää vai tervää ?
Mökkillä
'
'
Re: Turbiinissa vikaa?
Asian voi testata siten, että poistaa turbiinin lukituksen käytöstä nykäisemällä vaan sopivan johdon irti, ja käy ajamassa.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Turbiinissa vikaa?
Saman tien minkä johdon 7 vaihteissa ?
jos jonkun moottorista niin että mene vika tilaan
ei kerro edes 90% varmuudella onko vika varsisnaissa turbinissa
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21
Re: Turbiinissa vikaa?
Joo, sen takia täältä kyselen kun molemmat puljut oli heti tekemässä sitä "kalleinta" remomttia ja kun kysyin että mitä jos vika ei siinä olekaan niin "sitten kokeillaan seuraavaksi jotain muuta" ;DFinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 03.09.2024 12:33Kuulosta ennemin jo mainitulta solneidilta kuin itse varsisnisen turbin vialta,CLS350-2007 kirjoitti: ↑Ti 03.09.2024 11:47 Moi,
Jeesatkaapa nyt ystävät hyvät.
Minulla vuoden 2006 CLS 350 CGI sillä 7-lovisella boxilla, kilometrejä noin 130 tkm.
Auto on siistissä kunnossa ja yleisessä ajossa kaikki toimii. Itse olen tuon omistanut viisi vuotta ja joka kerta mennyt katsastuksesta läpi.
Ainut ongelma joka pidempään on vaivannut on seuraava:
Jos ajelen moottoritiellä 100 km/h tai kovempaa, niin auto rupeaa "pumppaamaan" kaasua itsestään, tarkoitan että sitä tuntee kun auto itsestään kiihdyttää ja samantien lopettaa, polttoaineen kulutus tietysti kasvaa ja kierroslukumittarissa näkee aivan pienen hyppäyksen. Aivan sama ajaako vakkari päällä vai ilman niin tekee samaa.
Olen siitä huollon yhteydessä maininnut kahdessa eri paikassa ja molemmissa epäilivät, että turbiini alkanut luistamaan, todennäköisin syy siis tuo. Hintalappu vaihdolle joku +1500 euroa niin en sitä vielä ole tehnyt koska normaali kehä-III ajossa tuota ongelmaa ei esiinny vauhdin ollessa vähän pienempi.
Jos se tuo turbiinin luistaminen olisi, niin miten sitä ei sitten esim. liikennevaloissa kiihdyttäessä tapahdu vaikka luulisi voimien olevan paljon kovempia kuin tasakaasua 100 km/h motarilla?
Ideoita?
Kiitokset!
tai sitten sen lukitus solenoidin piirin jonkin muun kohdan vialta,
mitä testeri näyttää sielllä silloin tapahtuvan ?
löytääkö testeri mistään mitään vika koodeja ?
laatikoa huolettu koskaan ?
onko se pumppaminen pehmää vai tervää ?
Testeri ei näytä mitään ihmeempää, ei mitään vikakoodeja tms.
Laatikkoon vaihdettu öljyt jossain 90 tkm kohdalla eli noin 40 tkm sitten, muutoin tuota laatikkoa ei ole mitenkään huollettu.
Pumppaaminen on sellaista "pehmeää"... ei sitä välttämättä kanssamatkustaja edes huomaisi jos ei tietäisi. Tekee tuon kiihdytyksen ehkä pari kertaa per sekunti.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Turbiinissa vikaa?
Siis tas kaasulla ajellesako ei tee vaan pitää itse kiihdytää ?CLS350-2007 kirjoitti: ↑Ti 03.09.2024 13:01Joo, sen takia täältä kyselen kun molemmat puljut oli heti tekemässä sitä "kalleinta" remomttia ja kun kysyin että mitä jos vika ei siinä olekaan niin "sitten kokeillaan seuraavaksi jotain muuta" ;DFinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 03.09.2024 12:33Kuulosta ennemin jo mainitulta solneidilta kuin itse varsisnisen turbin vialta,CLS350-2007 kirjoitti: ↑Ti 03.09.2024 11:47 Moi,
Jeesatkaapa nyt ystävät hyvät.
Minulla vuoden 2006 CLS 350 CGI sillä 7-lovisella boxilla, kilometrejä noin 130 tkm.
Auto on siistissä kunnossa ja yleisessä ajossa kaikki toimii. Itse olen tuon omistanut viisi vuotta ja joka kerta mennyt katsastuksesta läpi.
Ainut ongelma joka pidempään on vaivannut on seuraava:
Jos ajelen moottoritiellä 100 km/h tai kovempaa, niin auto rupeaa "pumppaamaan" kaasua itsestään, tarkoitan että sitä tuntee kun auto itsestään kiihdyttää ja samantien lopettaa, polttoaineen kulutus tietysti kasvaa ja kierroslukumittarissa näkee aivan pienen hyppäyksen. Aivan sama ajaako vakkari päällä vai ilman niin tekee samaa.
Olen siitä huollon yhteydessä maininnut kahdessa eri paikassa ja molemmissa epäilivät, että turbiini alkanut luistamaan, todennäköisin syy siis tuo. Hintalappu vaihdolle joku +1500 euroa niin en sitä vielä ole tehnyt koska normaali kehä-III ajossa tuota ongelmaa ei esiinny vauhdin ollessa vähän pienempi.
Jos se tuo turbiinin luistaminen olisi, niin miten sitä ei sitten esim. liikennevaloissa kiihdyttäessä tapahdu vaikka luulisi voimien olevan paljon kovempia kuin tasakaasua 100 km/h motarilla?
Ideoita?
Kiitokset!
tai sitten sen lukitus solenoidin piirin jonkin muun kohdan vialta,
mitä testeri näyttää sielllä silloin tapahtuvan ?
löytääkö testeri mistään mitään vika koodeja ?
laatikoa huolettu koskaan ?
onko se pumppaminen pehmää vai tervää ?
Testeri ei näytä mitään ihmeempää, ei mitään vikakoodeja tms.
Laatikkoon vaihdettu öljyt jossain 90 tkm kohdalla eli noin 40 tkm sitten, muutoin tuota laatikkoa ei ole mitenkään huollettu.
Pumppaaminen on sellaista "pehmeää"... ei sitä välttämättä kanssamatkustaja edes huomaisi jos ei tietäisi. Tekee tuon kiihdytyksen ehkä pari kertaa per sekunti.
tuolta aiemiin sai käsityksen että juuri silloin tekee,
sitten vika voi löytä vaikka koneekin puoleta,
tekkkö sitä jos aja vakkarilla tai jos kiihdytää vakkarilla
ja jos vika koodeja ei ole missän niin sitten kanttaa katsoa testerillä mitä siellä sillä hetkellä tapahtuu kun vaiva on päällä
Mökkillä
'
'
Re: Turbiinissa vikaa?
Kyllä turbiinin lukitus on lopulta kuitenkin sähköinen vaikka siinä on softaa välissä. Ikävämpi vaan jos ohjaus kulkee laatikon sisällä, silloin ei onnistu.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 03.09.2024 12:50Saman tien minkä johdon 7 vaihteissa ?
jos jonkun moottorista niin että mene vika tilaan
ei kerro edes 90% varmuudella onko vika varsisnaissa turbinissa
Aikoinaan E34 bemarissa löysin keinot pakko-ohjata ulkoisesti turbiinilukkoa, mutta onhan se eri aikakauden konstruktio.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21
Re: Turbiinissa vikaa?
Ei kun sorry jos kuvailin epätarkasti...FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 03.09.2024 13:12Siis tas kaasulla ajellesako ei tee vaan pitää itse kiihdytää ?CLS350-2007 kirjoitti: ↑Ti 03.09.2024 13:01Joo, sen takia täältä kyselen kun molemmat puljut oli heti tekemässä sitä "kalleinta" remomttia ja kun kysyin että mitä jos vika ei siinä olekaan niin "sitten kokeillaan seuraavaksi jotain muuta" ;DFinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 03.09.2024 12:33Kuulosta ennemin jo mainitulta solneidilta kuin itse varsisnisen turbin vialta,CLS350-2007 kirjoitti: ↑Ti 03.09.2024 11:47 Moi,
Jeesatkaapa nyt ystävät hyvät.
Minulla vuoden 2006 CLS 350 CGI sillä 7-lovisella boxilla, kilometrejä noin 130 tkm.
Auto on siistissä kunnossa ja yleisessä ajossa kaikki toimii. Itse olen tuon omistanut viisi vuotta ja joka kerta mennyt katsastuksesta läpi.
Ainut ongelma joka pidempään on vaivannut on seuraava:
Jos ajelen moottoritiellä 100 km/h tai kovempaa, niin auto rupeaa "pumppaamaan" kaasua itsestään, tarkoitan että sitä tuntee kun auto itsestään kiihdyttää ja samantien lopettaa, polttoaineen kulutus tietysti kasvaa ja kierroslukumittarissa näkee aivan pienen hyppäyksen. Aivan sama ajaako vakkari päällä vai ilman niin tekee samaa.
Olen siitä huollon yhteydessä maininnut kahdessa eri paikassa ja molemmissa epäilivät, että turbiini alkanut luistamaan, todennäköisin syy siis tuo. Hintalappu vaihdolle joku +1500 euroa niin en sitä vielä ole tehnyt koska normaali kehä-III ajossa tuota ongelmaa ei esiinny vauhdin ollessa vähän pienempi.
Jos se tuo turbiinin luistaminen olisi, niin miten sitä ei sitten esim. liikennevaloissa kiihdyttäessä tapahdu vaikka luulisi voimien olevan paljon kovempia kuin tasakaasua 100 km/h motarilla?
Ideoita?
Kiitokset!
tai sitten sen lukitus solenoidin piirin jonkin muun kohdan vialta,
mitä testeri näyttää sielllä silloin tapahtuvan ?
löytääkö testeri mistään mitään vika koodeja ?
laatikoa huolettu koskaan ?
onko se pumppaminen pehmää vai tervää ?
Testeri ei näytä mitään ihmeempää, ei mitään vikakoodeja tms.
Laatikkoon vaihdettu öljyt jossain 90 tkm kohdalla eli noin 40 tkm sitten, muutoin tuota laatikkoa ei ole mitenkään huollettu.
Pumppaaminen on sellaista "pehmeää"... ei sitä välttämättä kanssamatkustaja edes huomaisi jos ei tietäisi. Tekee tuon kiihdytyksen ehkä pari kertaa per sekunti.
tuolta aiemiin sai käsityksen että juuri silloin tekee,
sitten vika voi löytä vaikka koneekin puoleta,
tekkkö sitä jos aja vakkarilla tai jos kiihdytää vakkarilla
ja jos vika koodeja ei ole missän niin sitten kanttaa katsoa testerillä mitä siellä sillä hetkellä tapahtuu kun vaiva on päällä
Esim. vakionopeudensäädin päällä (tai ilman) esim. 100 km/h kierrosten ollessa noin 2000 rpm auto itsekseen tekee niitä kiihdytyksiä ja samantien lopettaa. Jos vauhtia on 90 km/h tai alle niin ei ikinä aloita tuota samaa "jumppaamista". Nopeusmittari nousee ehkä 1 km/h... pitää siis nopeuden siinä "satasessa" mutta itsekseen pumppailee...
Edellisen kerran kun vikakoodit ajettiin (ihan huvikseen vaan) joku koodi tuli liittyen lambda-anturiin... en tiedä voiko se vaikuttaa tähän jotenkin?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Turbiinissa vikaa?
Kiitos tarknuksestaSharedoc kirjoitti: ↑Ti 03.09.2024 13:45Kyllä turbiinin lukitus on lopulta kuitenkin sähköinen vaikka siinä on softaa välissä. Ikävämpi vaan jos ohjaus kulkee laatikon sisällä, silloin ei onnistu.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 03.09.2024 12:50Saman tien minkä johdon 7 vaihteissa ?
jos jonkun moottorista niin että mene vika tilaan
ei kerro edes 90% varmuudella onko vika varsisnaissa turbinissa
Aikoinaan E34 bemarissa löysin keinot pakko-ohjata ulkoisesti turbiinilukkoa, mutta onhan se eri aikakauden konstruktio.
Arvelinkin että tuo johdon irrotus kikka
ei voi koskea 7 vaihteista mersun laatikkoa
sinne kun ei mene muuita kuin
pari väylä johtoa, + - ja niiden irrotus
aiheuttaa laatikon toimimattomuuden
siitä ei ollut mitään epä selvää onko se sähköinen vai ei
ja lopulta se kuitenkin on mekaaninen+hydraulinen
homman tekemien onnistuu siinä kohdin kun ventilikonesto on irti
katkaisemalla johdinlevystä tai solenoidista liitos pinta
kovasti työlästä
(muutamia satsiakin siihen menee uudet öljyt ja katksitun tilella uusi osa)
ja jos noista jotain katkoo niin enemin solenoidista sekun on halvempi,
voi tehdä niinkin että katkisee alkuperäisen yhteyden ja kolvaa johto lenkin sen tilalle minkä sitten vetää laatikosta ulos ja katkisee
niin ei tarvitse sen kokeilun takia toistamiseen laatikoa avata,
melkoinen viritely siinä on ja kuinka pitkä ikäinen sitten on on eri juttu,
teettynä jossain tuskin edes kustanuksiltaan kannatvaa
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Turbiinissa vikaa?
Eipä mitäänCLS350-2007 kirjoitti: ↑Ti 03.09.2024 13:56Ei kun sorry jos kuvailin epätarkasti...FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 03.09.2024 13:12 Siis tasa kaasulla ajellesako ei tee vaan pitää itse kiihdytää ?
tuolta aiemiin sai käsityksen että juuri silloin tekee,
sitten vika voi löytä vaikka koneekin puoleta,
tekkkö sitä jos aja vakkarilla tai jos kiihdytää vakkarilla
ja jos vika koodeja ei ole missän niin sitten kanttaa katsoa testerillä mitä siellä sillä hetkellä tapahtuu kun vaiva on päällä
Esim. vakionopeudensäädin päällä (tai ilman) esim. 100 km/h kierrosten ollessa noin 2000 rpm auto itsekseen tekee niitä kiihdytyksiä ja samantien lopettaa. Jos vauhtia on 90 km/h tai alle niin ei ikinä aloita tuota samaa "jumppaamista". Nopeusmittari nousee ehkä 1 km/h... pitää siis nopeuden siinä "satasessa" mutta itsekseen pumppailee...
Edellisen kerran kun vikakoodit ajettiin (ihan huvikseen vaan) joku koodi tuli liittyen lambda-anturiin... en tiedä voiko se vaikuttaa tähän jotenkin?
siis nyt ei ole koodeja katseltu niin siitä on hyvä aloitta
eli jonnekin testerin piuhan päähän
(siis ei minkään yleistesterin vaan semoissen mikä on tarkoituu mersuun)
jos mitään koodeja ei löydy niin sitten ajelulle piuha kiinni ja tilanen päälä arvoja katsomaan
laatikosta, moottorista ja abs/esp ym ajo haitat
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21
Re: Turbiinissa vikaa?
Joo, star lukijaa käytetty aikaisemmin, omaa minulla ei ole.
Ei kenelläkään innokkaalla tässä pk-seudulla satu laitetta olemaan jos käydään lyhyellä testilenkillä?
Sovitaan joku korvaus tästä vaivasta tietysti.
Ei kenelläkään innokkaalla tässä pk-seudulla satu laitetta olemaan jos käydään lyhyellä testilenkillä?
Sovitaan joku korvaus tästä vaivasta tietysti.