Terve
onko arvauksia mikä kikkare alkaa koneen lämmetessä reistaamaan. 92 mallin bensa 260 malli. Lähtee hyvin kylmänä käyntiin mutta muutaman minuutin käytyään alkaa käyntiin tulemaan hetkellisesti katkoksia ja kierrokset heiluu ja putoaa kunnes tuota tehtyään kohta sammuu ja ei lähde enää millään uudelleen käyntiin.
Koneen jäähdyttyä täysin lähtee taas hyvin käyntiin. Jonkun hieman omituisen hajun olen mielestäni aistivinani konehuoneesta mutta en ole sitä osannut mihinkään paikallistaa.
W124 260E sammuu lämmittyään eikä lähde käyntiin
Re: W124 260E sammuu lämmittyään eikä lähde käyntiin
Oireisiin passaavia vikalähteitä (todennäköisestä vähemmän todennäköiseen): virranjakajan kansi/lähetyssaarnaaja, lambda-anturi tai sen johto, YJ-rele tai sen sulake, sytytyspuola, sytkämoduuli, bensapumpun rele, bensapumppu, bensasuodatin tukossa tankissa tai pumppujen yhteydessä, tukkoonruostunut bensaputki tai paluuputki, pakoputki-katalysaattori tukossa. SItten on polttoaineen ruiskutukseen liittyvät KE-jetin viat, joka on oma kompleksinen maailmansa.
Pensapuolen viat tunnistaa siitä että auto yrittää käydä sammuttuaan, jos ruiskuttaa jarrukliineriä suoraan moottorin ilmanottoon ja starttaa. Muussa tapauksessa todennäköisesti sähköpuolen vika.
Olisi hyvä, jos löytäisit samanlaisen auton, josta vaihtaa osia yksi kerrallaan, kunnes vika löytyy. Muuten joudut huonolla tuurilla ostamaan melkoisesti osia.
Onnea vianetsintään.
PS. Tämän takia jotkut valitsevat diiselin, koska nämä talkoot tulee jossakin vaiheessa väistämättä vastaan bensavehkeissä.
Pensapuolen viat tunnistaa siitä että auto yrittää käydä sammuttuaan, jos ruiskuttaa jarrukliineriä suoraan moottorin ilmanottoon ja starttaa. Muussa tapauksessa todennäköisesti sähköpuolen vika.
Olisi hyvä, jos löytäisit samanlaisen auton, josta vaihtaa osia yksi kerrallaan, kunnes vika löytyy. Muuten joudut huonolla tuurilla ostamaan melkoisesti osia.
Onnea vianetsintään.
PS. Tämän takia jotkut valitsevat diiselin, koska nämä talkoot tulee jossakin vaiheessa väistämättä vastaan bensavehkeissä.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W124 260E sammuu lämmittyään eikä lähde käyntiin
Ilmaisesti kampiakselin asentotunnistin voi myös tehdä tuota että sammuu kuumana ja sitten jäähdyttyään lähtee taas. Sen kunnon pystynee mittaamaan, haulla löytyy varmasti mittausarvot.
Re: W124 260E sammuu lämmittyään eikä lähde käyntiin
Vaihdoin Virranjakajan kannen ja pyörijän , ei sammunut enää kun pihassa läpimäksi käyttelin. En uskonut että noihin vermeisiin vika olisi kohdistunut. n. 140tkm sitten ne toki viimeksi vaihdettu 2015 että olihan ne jo kuluneet mutta en oikein näe mitä lämpö noihin komponentteihin vaikuttaisi. Aika näyttää kun otan auton taas käyttöön. Tämä homma tuli esiin niin että auto on seisonut alkuvuodesta ja välillä laitellu vain käyntiin. Nyt kun käyttelin lämpimäsi tuli tuo sammumis ilmiö eikä lähtenyt käyntiin. Aanulla kun kokeilin niin läks hyvin, käyttelin taas lämpimäksi ja sama ilmiö toistui, iltapäivällä kun kokeilin niin läks taas.
Kävin hakeen nuo virranjakajan romppeet ihan huoltomielessä ja PA-pumpun releen. ( ylijänniterele ja puola ja ecu mulla oli vanhastaan varaosina hyllyssä) . No aloitin vaihtamalla nuo jakajan kamat ja ei tosiaan enää tullut sitä ilmiötä lämpimänä, sattumaa vai ei tosiaan selkiää kun rupee aktiivisemmin ajeleen.
Kävin hakeen nuo virranjakajan romppeet ihan huoltomielessä ja PA-pumpun releen. ( ylijänniterele ja puola ja ecu mulla oli vanhastaan varaosina hyllyssä) . No aloitin vaihtamalla nuo jakajan kamat ja ei tosiaan enää tullut sitä ilmiötä lämpimänä, sattumaa vai ei tosiaan selkiää kun rupee aktiivisemmin ajeleen.
Re: W124 260E sammuu lämmittyään eikä lähde käyntiin
Sinne kanteen tiivstyy kosteutta moottorin lämmetessä. Tuttua juttua 300 CE:ssä aina talviseisokin jälkeen muutaman kevään ajan. Tänä keväänä vaihdoin uuden kannen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 260E sammuu lämmittyään eikä lähde käyntiin
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85