Hei, huomasin suuttimen juurelle sulaneen salmiakkia pussillisen. Kiinnitysruuvi oli löysällä tai ainakaan ei tarvinnut voimaa normaalia määrää. Suutin nousi kuumasta koneesta kohtuu koputteluilla, Suuttimen holkki ei ollut tiivistepinnasta huono. Oli vuotanut joka suuntaa tasaisen tappavasti. Rikka oli oli ehjä, ei syöpynyt johonkin suuntaan kuten yleensä. Pohja puhdistui ihan läpeensä kiiltäväksi erittäin keveällä kalvauksella. Kiinnityspultti menee tyhjänä 2-3mm syvemälle kuin haarukka paikoillaan... Mutta suutin ei kiristy kanteen, vaikka on 2mm rikka. Reikä on kalvattu niin syvälle joskus ennen ajanlaskun alkua, että haarukka ottaa kanteen kiinni. Voinko laittaa 2kpl 1,5mm rikkaa? Vai pitääkö laittaa Rellun 3mm:nen?
Koneessahan on toinenkin syvään kalvattu reikä ja silloin otin haarukasta materiaalia pois siten, ettei se vastannut kanteen. En vaan halua pelätä enää, että kopsahtaako mäntä suuttimeen.. Onko jossain olemassa tieto, kuinka syvä suuttimen reikä saa olla ja mistä se mitataan?
S211 320cdi vm 2004
Re: S211 320cdi vm 2004
No joo, löyty 2,5mm rikka, jolla sain toimimaan. Ostin Rellun 3mm rikanki varalle, mutta se on aika kantikkaan näköne..
Vielä pittää miettiä, miten mitataan suuttimen reiän syvyys, jotta voin päätellä rikan vahvuuden. Tulevaisuutta varten, nythä ne taas tällä hetkellä pitää.
Vielä pittää miettiä, miten mitataan suuttimen reiän syvyys, jotta voin päätellä rikan vahvuuden. Tulevaisuutta varten, nythä ne taas tällä hetkellä pitää.