Kompressori ahtimen laakeri

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
haijaayl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kompressori ahtimen laakeri

Viesti Kirjoittaja haijaayl »

Ongelmana SL 55 AMG -03 kompressori ahtimen laakeri,laakeri piti vähäsen ääntä ja vaihdoin se.no ajettuani reilut tuhannen kilsaa niin laakeri alkoi hieman pitää ääntä,ajattelin että huonotuuri ja sain paskan laakerin joten vaihdoin sen ja ääni taas hävisi kunnes taas vähän yli tuhat kilsaa alkoi ääni kuulua.....
Laakerina olen käyttänyt nachi 45BG07S5AiG mikä .
nähdäkseni tähän pitäisi sopia.
Vaidot onnistui hyvin ja laakeri meni helposti paikalle kun oli pakkasessa ja laippa oli uunissa vähän aikaa 200 c.
Laakerilla oon nyt ajanut n. 2500km,siinä ei ole väljää mutta pitää ääntä.
Mikä neuvoksi,eri laakeri vai olenko jotain tehnyt väärin.
MJPfin
Mersumies
Mersumies

Re: Kompressori ahtimen laakeri

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kompuran päätylaakeri vai hihnapyörän laakeri kun huutaa?
Vaihda molemmat jos vaihdoit vaan toisen ja ääni tuleekin toisesta.
Käsittääkseni hihnapyörän laakeri on se yleisempi kun menee.
Kotelon laakeri vaatii jo koko ahtimen pöydälle ja samalla sit vaihtaa kaikki laakerit.
haijaayl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Se on hihnapyörän laakeri mikä huutaa,olen sen jo kerran vaihtanut ja ääni hävisi vaihdon jälkeen,n,kylmänä ei laakeri huuda vaan kun lämpiää alkaa laakeri ääntämään.
Eemelicdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Eemelicdi »

Se pitää siis ääntä vain tyhjäkäynnillä? Eikö kompurassa ole kytkin eli tyhjäkäynnillä tuo laakeri pyörii ja sitten kun alkaa ahtaa niin ääni pitäisi hävitä kun laakeri "lukittuu" akseliin.
Ja ääni kuuluu vaikka hihnapyörää pyörittää käsin hihna irtaallaan? Jos noita nacheja on tehty huono erä liian vähällä rasvalla? (Epätodennäköistä)
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
MJPfin
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Se voi olla hihnastossa joku muu mikä ääntää myös.
Kannattaa katsoa ne kaikki läpi.
haijaayl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Hihnat on kaikki vaihdettu,ja kun tiedän kun olen tuon laakerin vaihtanu kaksi kertaa ja sen jälkeen ääni häviää niin sieltä laakerilta se tulee,äänihän kuuluu kuumana ja silloin kun on tyhjäkäynnillä kun kierroksillahan laakeri ei pyöri,tilasin tuon laakerin normi laakeri liikkeestä suomesta mitä nyt hiukan epäilen että olisiko noissa laakereissa jokin ero esim rasvoissa tai kuulissa kun tuon nro sarjan perässä luki AIG kun se pitäis olla DL,asiaa kyllä kysyin mutta sanoivat sen olevan sama laakeri.
Vastaa Viestiin