Ajattelin hankkia W211 E-sarjalaiseen vaihtokoneen proojektiksi autotalliin ja sitten lopulta sijoitella sen myös autoon.
Alunperin ajattelin hankkia jonkun kolariauton moottorin ilman apulaitteita ja tehdä siitä "uuden" mutta nyt mietin että samallahan sinne aihtaa isompaa... (320 tai vaikka 400)
Onko näissä edes moottorin kiinnikkeet samoissa paikoissa, vai onko proggis jo valmiiksi "no go"?
Mitä muuta menee koneen kanssa väkisinkin vaihtoon? Laatikko ainakin, mää luulen.
Moottorinvaihto 270 CDI - 320 CDI tai isompi
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Su 02.06.2024 08:45
Re: Moottorinvaihto 270 CDI - 320 CDI tai isompi
Mikä olisi tavoitteena koneen vaihdolla?
Korjata paskana ollut auto vai tehon lisäys vai muuuten vaan?
Itse hylkäisin ton 400cdi suoraan, kallis ja kallis. Tarviit kaikki apulaitteet yms siihen.
270cdi isommat suuttimet ja turbo, parempi välijäähy jos tehoa kaipaa, muuten en tiedä mikä olisi "järjevää"
Loota ja apulaiteet, ecu, tcu, yms.
Korjata paskana ollut auto vai tehon lisäys vai muuuten vaan?
Itse hylkäisin ton 400cdi suoraan, kallis ja kallis. Tarviit kaikki apulaitteet yms siihen.
270cdi isommat suuttimet ja turbo, parempi välijäähy jos tehoa kaipaa, muuten en tiedä mikä olisi "järjevää"
Loota ja apulaiteet, ecu, tcu, yms.
Re: Moottorinvaihto 270 CDI - 320 CDI tai isompi
Moottorin vaihdossa ei mitään järkeä. Noitahan saa muutamalla tonnilla om648 koneella ja siitä sitten rakentaa jos mieli tekee.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Su 02.06.2024 08:45
Re: Moottorinvaihto 270 CDI - 320 CDI tai isompi
No "original idea" oli huvikseen rakennella vaihtokone 270 CDI ihan vaan lämpimikseen ja sitten kun käytössä ollut alkaa väsähtää, niin vaihtaa sen tilalle ja rakennella sitten sekin uudelleen.
Senpä jälkeen alkoi kiinnostelemaan myös se teholisä optiona...
Kyllähän mää sen tiedän että rahaa menee kaikkeen mitä keksii. Sitä nyt voi käyttää huonomminkin kuin mersun rakentamiseen
Senpä jälkeen alkoi kiinnostelemaan myös se teholisä optiona...
Kyllähän mää sen tiedän että rahaa menee kaikkeen mitä keksii. Sitä nyt voi käyttää huonomminkin kuin mersun rakentamiseen
Re: Moottorinvaihto 270 CDI - 320 CDI tai isompi
Ajatus on sinänsä ihan hyvä, mutta ongelma on siinä, että se moottori on viimeinen asia joka tuossa kopassa lässähtää. Melkeimpä fiksumpi idea olisi näillä tavoitteilla kunnostaa w211 rullaava kori ja ottaa se käyttöön sitten kun entinen lässähtää.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Su 02.06.2024 08:45
Re: Moottorinvaihto 270 CDI - 320 CDI tai isompi
Näin varmasti on.
Mulla on paikka rakennella / tehdä uudeksi se moottori, mutta tila ei kyllä riitä korin tekemiseen.
Kun vanhasta miljoonan mailin koneeseen tulee koneremontin tarve, niin olisi aika kiva päästä heittämään tilalle uutta vastaava vaihtolaite.
Ymmärrän nyt tä1ältä, että koneen koon kasvattamista ei suositella.
Varaosa-auton saa varmaan halvemmalla kuin sen lohkon ja kieron kannen.
Näpertäminen on kovin mukavaa hommaa... Vähän kuin ampumaurheilussa jälleenlataus... Pienen hyödyn saamiseksi, suunnattoman paljon vaivaa ja vie vielä melkain saman verran rahaakin kuin valmiina ostaminen
Re: Moottorinvaihto 270 CDI - 320 CDI tai isompi
.
Jos moottorit on samaa ikäkautta, niin 270 vs 320cdi johtosarjan ero on se,että 320cdi,ssä kuutospytyn johtopari tulee tyhjään paikkaan 270cdi,n ecun reunaliittimessä. Siihen, mistä toistenkin suutimien johtoparit lähtee.
Moottorinohjaimen vaihtaa kuusipyttyiseen "malliin" ja siirtää käynnistyksen eston siihen.
Tai ostaa muokatun ecu, joka starttaa "aina".
Muutenhan se vaihto on vaan tavallista työtä.
270cdi,n vaihteisto, tai turbiini ei ole sama, kun 320cdi,n.
Vaihteiston ohjausboxi pitää olla samasta autosta, kun peräkin.
Noilla neuvoilla pitäisi onnistua.
Jos moottorit on samaa ikäkautta, niin 270 vs 320cdi johtosarjan ero on se,että 320cdi,ssä kuutospytyn johtopari tulee tyhjään paikkaan 270cdi,n ecun reunaliittimessä. Siihen, mistä toistenkin suutimien johtoparit lähtee.
Moottorinohjaimen vaihtaa kuusipyttyiseen "malliin" ja siirtää käynnistyksen eston siihen.
Tai ostaa muokatun ecu, joka starttaa "aina".
Muutenhan se vaihto on vaan tavallista työtä.
270cdi,n vaihteisto, tai turbiini ei ole sama, kun 320cdi,n.
Vaihteiston ohjausboxi pitää olla samasta autosta, kun peräkin.
Noilla neuvoilla pitäisi onnistua.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5