Terve,
Tyhmiä kysymyksiä vol 200: Laatikon vaihto täytyisi tehdä, mutta huomasin nyt että uudessa laatikossa ei ole start/stop systeemin lisäöljypumpulle puhkaistu öljykanavan reikiä. Luovutusauto ei ole sisältänyt koodia B03. Kuoret vaihteistoissa on äkkiseltään muuten samanlaiset, mutta mutta.. osaisiko viisaammat sanoa onko noissa laatikoiden sisuksissa muuten isompia eroja? Molemmat laatikot pitäisi olla 7g+ mallia ja lähtöisin 350 cdi cls mersusta. Uusi 2011 mallista ja laatikon tarviva potilas 2013.
Jos tuon laatikon palautus ei onnistu, niin onko mitään mahdollisuutta vaihtaa tuota turbiinikoteloa vanhasta uuteen?
Alkuperäinen laatikon numero: 218 270 24 01
Uusi: 218 270 84 00
722.966 start/stop laatikoiden erot?
722.966 start/stop laatikoiden erot?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 722.966 start/stop laatikoiden erot?
Sen enempää tietämättä mersun laatikoista, ainakin zf 8lovisessa on start/stopillisessa erillinen paineakku joka ylläpitää paineen kun moottori on sammutettuna.
Sanoisin että eivät sovi ristiin ainakaan niinpäin että vanhempi sovitetaan start/stopilliseen.
Sanoisin että eivät sovi ristiin ainakaan niinpäin että vanhempi sovitetaan start/stopilliseen.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
Re: 722.966 start/stop laatikoiden erot?
Minkä takia se pitää vaihtaa, useasti auttaa korjaus toimenpiteet. Jos on pakko vaihtaa niin kannattaa hommata oikeanlainen laatikko,
säästyy paljon turhaa säätöä.
säästyy paljon turhaa säätöä.
Re: 722.966 start/stop laatikoiden erot?
Jakolaatikon laakerit rikki, pakka palanut ja todennäköisesti laatikostakin levyt kärynneet kun öljyn käry oli sen verran nokkaan pistävä. Lisäksi myös lavetilla kuljetettu ilman jakolaatikkoa niin täydellinen pesu sille ainakin pitäsi tehdä ja sisuksiin romuja vaihtaa. Ajateltiin että helpommalla pääsee kun vaihtaa vaan koko laatikon.
EPC kantakortti antoi väärän osanumeron laatikolle niin silläpä se nyt ei sitten oikea sattunutkaan. Ja juu, ei pitäisi ennakoida vaan katsoa aina itse osasta.
Re: 722.966 start/stop laatikoiden erot?
Mutta tosiaan, laatikon palautus onnistuu niin täytyykin tässä nyt ruveta oikealla koodilla etsimään laatikkoa. Jos ei niissäkin vielä ole omia variaatioita vaikka osanumerokin olisi passeli?
Täytynee tuo vanha laatikko laittaa lihoiksi ihan vaan mielenkiinnosta ja jos siitä joskus vielä kalun tekisikin.
Täytynee tuo vanha laatikko laittaa lihoiksi ihan vaan mielenkiinnosta ja jos siitä joskus vielä kalun tekisikin.
Re: 722.966 start/stop laatikoiden erot?
Se toinen laatikko ei ole plus jos ei ole start stop. Se tulee vasta 7g+ laatikoihin se SS, ja reduced friction. Joka vaatii sen sinisen öljyn.
Hanki oikea loota niin ei tule ongelmia, jos sen kerran saa palauttaa.
Hanki oikea loota niin ei tule ongelmia, jos sen kerran saa palauttaa.
Re: 722.966 start/stop laatikoiden erot?
Minä taas olin siinä luulossa, että ainakin alkupään 7g+ s/s oli valinnaisena. Tuonkin luovutusauton kantakortissa on maininta: A89:reduced friction.
Mutta anyway, oikean laatikon vaihto on tietty helpoin tie onneen ja siihen tässä pyritään.
Re: 722.966 start/stop laatikoiden erot?
Jaa juu voin olla tietty väärässä, tullut vaan sellainen käsitys että kaikki plussat olis ollut nimenomaan just tota SS varten. En tiennyt että sitä sai ilman start stoppia.
Taas oppi jotain uutta, ei huono päivä.
Taas oppi jotain uutta, ei huono päivä.