Sprinter 418, eri tiedot AdBlue määrästä
Sprinter 418, eri tiedot AdBlue määrästä
Loppusyksystä meille tullut (matkailuauto) 418:ssa tullut koko ajan "lisää AdBlueta" ilmoitus. Mittarin alareunan näytössä
noin 40-45 % säiliössä ainetta jäljellä. Ajoa on ollut hyvin vähän, joten vaikea arvioida onko määrä näytössä vähentynyt.
Tänään lisäsin ainetta noin 16 litraa, säiliö ymmärtääkseni 18 litraa. Aika tyhjä siis oli. Nyt kun katsoo huoltonäytön kautta,
niin siellä kertoo että säiliö on täynnä. Mutta kun palaa normaaliin näyttöön, niin tulee edelleen sama "lisää AdBlueta" ja
pylväät näytön alareunassa näyttää samaa 40-45 % täyttöastetta.
Pirkkalan Veholla eivät heti tunnistaneet asiaa ja varasivat vain ajan tutkimista varten.
Onko kellään tietoa siitä, mikä tuossa mahtaa olla takana?
Bonus-kysymys: Onkos tuollainen 418 vuodelta 2020 w907 vai w910?
noin 40-45 % säiliössä ainetta jäljellä. Ajoa on ollut hyvin vähän, joten vaikea arvioida onko määrä näytössä vähentynyt.
Tänään lisäsin ainetta noin 16 litraa, säiliö ymmärtääkseni 18 litraa. Aika tyhjä siis oli. Nyt kun katsoo huoltonäytön kautta,
niin siellä kertoo että säiliö on täynnä. Mutta kun palaa normaaliin näyttöön, niin tulee edelleen sama "lisää AdBlueta" ja
pylväät näytön alareunassa näyttää samaa 40-45 % täyttöastetta.
Pirkkalan Veholla eivät heti tunnistaneet asiaa ja varasivat vain ajan tutkimista varten.
Onko kellään tietoa siitä, mikä tuossa mahtaa olla takana?
Bonus-kysymys: Onkos tuollainen 418 vuodelta 2020 w907 vai w910?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Sprinter 418, eri tiedot AdBlue määrästä
Tuollaisesta 910 mallista en ollut koskaan kuullutkaan.
Autowiki kertoo: Tyyppinumero W907 tarkoittaa takavetoista- ja W910 etuvetoista versiota.
Näkemättä autoa varmaan alustanumerosta helpoin katsoa, vai alkaako se matkailuautossa muilla numeroilla kuin 907 tai 910? (Jonkun koripajan tekemänä ehkä?).
Itse ongelmaan en osaa sanoa kyllä mitään, kaipa se testeri jotain kertoo asiasta...
Autowiki kertoo: Tyyppinumero W907 tarkoittaa takavetoista- ja W910 etuvetoista versiota.
Näkemättä autoa varmaan alustanumerosta helpoin katsoa, vai alkaako se matkailuautossa muilla numeroilla kuin 907 tai 910? (Jonkun koripajan tekemänä ehkä?).
Itse ongelmaan en osaa sanoa kyllä mitään, kaipa se testeri jotain kertoo asiasta...
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sprinter 418, eri tiedot AdBlue määrästä
Huolto näytö siis kuitenkin normali valiokista löytväFinnraven kirjoitti: ↑Ke 24.01.2024 18:34 Loppusyksystä meille tullut (matkailuauto) 418:ssa tullut koko ajan "lisää AdBlueta" ilmoitus. Mittarin alareunan näytössä
noin 40-45 % säiliössä ainetta jäljellä. Ajoa on ollut hyvin vähän, joten vaikea arvioida onko määrä näytössä vähentynyt.
Tänään lisäsin ainetta noin 16 litraa, säiliö ymmärtääkseni 18 litraa. Aika tyhjä siis oli. Nyt kun katsoo huoltonäytön kautta,
niin siellä kertoo että säiliö on täynnä. Mutta kun palaa normaaliin näyttöön, niin tulee edelleen sama "lisää AdBlueta" ja
pylväät näytön alareunassa näyttää samaa 40-45 % täyttöastetta.
Pirkkalan Veholla eivät heti tunnistaneet asiaa ja varasivat vain ajan tutkimista varten.
Onko kellään tietoa siitä, mikä tuossa mahtaa olla takana?
Bonus-kysymys: Onkos tuollainen 418 vuodelta 2020 w907 vai w910?
onko autolla ajettu yhtään tuon lisäyksen jälkeen ?
jos lisäys tehty ok ja normaali valikoista löytyvä huoltonäyttö
(eikä mistään piilo tms insinöri mode valikoista ne sattaa näytää eri tavoin)
niin veikkaus että jonkin moinen ohjlmisto/tiedonsiirto vaiva
syynä eri näyttöjen väliseen eroon mitarriston suunalla,
kusiämpärissä on vain 1 anturi mikä mitä ilmeisemmin toimii koska näyttö muuttu
taitaa olla kyseesä w907
ja ainkin yhdessä selaissa näyti olevan ämpärin koko yli 20L (22L) yli täytö on pahasta
Mökkillä
'
'
Re: Sprinter 418, eri tiedot AdBlue määrästä
Eipäs tullut mieleen tuo alustannumero. Näkyy alkavan 910 ja sehän täsmää tuohon Autowikinkin tietoon, kun kyseessä etuvetoinen vehje.noroljan kirjoitti: ↑Ke 24.01.2024 18:55 Tuollaisesta 910 mallista en ollut koskaan kuullutkaan.
Autowiki kertoo: Tyyppinumero W907 tarkoittaa takavetoista- ja W910 etuvetoista versiota.
Näkemättä autoa varmaan alustanumerosta helpoin katsoa, vai alkaako se matkailuautossa muilla numeroilla kuin 907 tai 910? (Jonkun koripajan tekemänä ehkä?).
Re: Sprinter 418, eri tiedot AdBlue määrästä
Huoltonäytölla tarkoitin sitä suoraan mittaristosta näkyvää osaa.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 24.01.2024 18:58
Huolto näytö siis kuitenkin normali valiokista löytvä
onko autolla ajettu yhtään tuon lisäyksen jälkeen ?
jos lisäys tehty ok ja normaali valikoista löytyvä huoltonäyttö
(eikä mistään piilo tms insinöri mode valikoista ne sattaa näytää eri tavoin)
niin veikkaus että jonkin moinen ohjlmisto/tiedonsiirto vaiva
syynä eri näyttöjen väliseen eroon mitarriston suunalla,
kusiämpärissä on vain 1 anturi mikä mitä ilmeisemmin toimii koska näyttö muuttu
Parin tunnin ja 200 km ajon jälkeen tilanne on se, että auto laskee kilometrejä hätäkäyttöön.
Mitähän tuo hätäkäyttö käytänössä merkitsee?
Viime hetken lisäys ja pelastus. Laivasta poistuttaessa auto on vihdoin sitä mieltä että ainetta on tarpeeksi (3/4)
joten matka voinee jatkua turvallisin mielin.
Viimeksi muokannut Finnraven, To 25.01.2024 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Sprinter 418, eri tiedot AdBlue määrästä
Adblue -järjestelmässähän on (kun testerillä katsoo) tasotieto millimetreinä ja sitten "simuloitu" täyttöaste. Jokin tossa sulla nyt mättää ettei se ole sitä simuloitua laskenu uusiksi. Pitäisi melkee testerillä hieman katsoa että mikä siellä oikein on tilanne.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Sprinter 418, eri tiedot AdBlue määrästä
Ehti tosiaan jo aloittaa kilometrien laskemisen, mutta nyt on vikailmoitukset poistuneet.amatoori kirjoitti: ↑To 25.01.2024 12:25 Adblue -järjestelmässähän on (kun testerillä katsoo) tasotieto millimetreinä ja sitten "simuloitu" täyttöaste. Jokin tossa sulla nyt mättää ettei se ole sitä simuloitua laskenu uusiksi. Pitäisi melkee testerillä hieman katsoa että mikä siellä oikein on tilanne.
Menee siis pajalle matkan jälkeen katsottavaksi.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sprinter 418, eri tiedot AdBlue määrästä
Jos laiva matka auttoi niin kyse sattoi olla jonkun sortin jäätämisestä/hyytymisestäFinnraven kirjoitti: ↑To 25.01.2024 12:14Huoltonäytölla tarkoitin sitä suoraan mittaristosta näkyvää osaa.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 24.01.2024 18:58
Huolto näytö siis kuitenkin normali valiokista löytvä
onko autolla ajettu yhtään tuon lisäyksen jälkeen ?
jos lisäys tehty ok ja normaali valikoista löytyvä huoltonäyttö
(eikä mistään piilo tms insinöri mode valikoista ne sattaa näytää eri tavoin)
niin veikkaus että jonkin moinen ohjlmisto/tiedonsiirto vaiva
syynä eri näyttöjen väliseen eroon mitarriston suunalla,
kusiämpärissä on vain 1 anturi mikä mitä ilmeisemmin toimii koska näyttö muuttu
Parin tunnin ja 200 km ajon jälkeen tilanne on se, että auto laskee kilometrejä hätäkäyttöön.
Mitähän tuo hätäkäyttö käytänössä merkitsee?
Viime hetken lisäys ja pelastus. Laivasta poistuttaessa auto on vihdoin sitä mieltä että ainetta on tarpeeksi (3/4)
joten matka voinee jatkua turvallisin mielin.
Mökkillä
'
'
Re: Sprinter 418, eri tiedot AdBlue määrästä
Juu ilmeisesti se sitten viiveellä tajus laskee sen simuloidun uusiksi.Finnraven kirjoitti: ↑To 25.01.2024 12:46Ehti tosiaan jo aloittaa kilometrien laskemisen, mutta nyt on vikailmoitukset poistuneet.amatoori kirjoitti: ↑To 25.01.2024 12:25 Adblue -järjestelmässähän on (kun testerillä katsoo) tasotieto millimetreinä ja sitten "simuloitu" täyttöaste. Jokin tossa sulla nyt mättää ettei se ole sitä simuloitua laskenu uusiksi. Pitäisi melkee testerillä hieman katsoa että mikä siellä oikein on tilanne.
Menee siis pajalle matkan jälkeen katsottavaksi.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.