Sprintter w905 ei starttaa
Sprintter w905 ei starttaa
Eli ongelmana on että auto ei starttaa. virrat tulee normaalisti ja valot mittaristoon mutta kun koettaa startata niin mitään ei tapahdu. Tämä siis eilen yhden kerran ja tänään kerran. Sain auton starttaamaan kun heilutin vaihdekeppiä. Auto on 5 vaihteinen automaatti vuosimallin 2005 sprintter 2.7cdi diesel koneella. Pitäisi saada vika paikannettua ennen kuin loppuu liike kokonaan. Luulen että auto luulee vaihteen olevan päällä ja siksi ei starttaa koska vaihteenvalitsimen liikuttelu auttoi. Missähän näissä on tunnistin moiselle?
Re: Sprintter w905 ei starttaa
Keppiyksikössä on anturi, koitappa siirtää keppi N-asentoon, starttaako sitten?
Tähdelliset: S211 270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240DTic, W123 220D (puretaan)
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Eka kerralla starttasi N asennossa mutta toisella kerralla ei ennen kuin olin heilutellut vaihdekeppiä edes takaisin. Onko anturi helppo löytää jos tarkastaisin että on paikoillaan?
Pientä työtä se teettää ja siinä se.
No aikaa minulla on että siitä ei jää kiinni
. Mutta jos olisi anturin paikasta tietoa ni auttaisi kovasti asian selvittelyä
Siellä keppiyksikön sisällä on oletettavasti optiset anturit jokaiselle kepin asennolle, ainakin henkilömalleissa näin. Tuskin sieltä mikään on lähtenyt paikaltaan vaan juotokset murtuneet ja aiheuttaa häiriöitä. Näkyykö kepin asento mittaristossa silloin kun ei starttaa?
Tähdelliset: S211 270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240DTic, W123 220D (puretaan)
Ei näy mittaristossa vaihteen asento.
-
FinlandMerceds
- Mersumaanikko

Keppi yksikössä vaihten tunistin,sakar kirjoitti: ↑La 13.01.2024 14:56 Eli ongelmana on että auto ei starttaa. virrat tulee normaalisti ja valot mittaristoon mutta kun koettaa startata niin mitään ei tapahdu. Tämä siis eilen yhden kerran ja tänään kerran. Sain auton starttaamaan kun heilutin vaihdekeppiä. Auto on 5 vaihteinen automaatti vuosimallin 2005 sprintter 2.7cdi diesel koneella. Pitäisi saada vika paikannettua ennen kuin loppuu liike kokonaan. Luulen että auto luulee vaihteen olevan päällä ja siksi ei starttaa koska vaihteenvalitsimen liikuttelu auttoi. Missähän näissä on tunnistin moiselle?
laatikon sisällä startauksen estokatkasin
jos vaihe ei enään näy mittarissa niin syy tod näköisesti keppiyksikössä
tarkista myös vaihteston ohjaus boxsin öljyn määrä toisinaan tekee moista
Mökkillä
'
'
Pitääpä tutkia. Kiitos