Muokataas. Tässä vois olla w211 280cdin etujarrut tiijossa ni minkähänlainen operaatio mahtaa olla
W201 jarru asiaa
W201 jarru asiaa
Päivee. Kysytääs nyt että mitä kaikkee joutuu vaihtamaan että saa laitettua 270->cdi väyrysen jarrut tenavaan? Riittääkö pelkkien napojen vaihto ja sit satulat käy suoraan? Vai joutuuko olka-akselitkii vaihtamaan? Kiitos ja anteeks jo etukäteen, tätäkii puitu varmaan vaikka miten paljo täällä,mutta en löydä suoria vastauksia hausta tai muitten julkasuista. Löytyy vaan vastaus että ”jonkun cdin väykyn jarrut”. Ilmeisesti samat osien vaihot tarvii oliko kyseessä sit 124, 202 vai väyrysen jarrut.
Muokataas. Tässä vois olla w211 280cdin etujarrut tiijossa ni minkähänlainen operaatio mahtaa olla
Muokataas. Tässä vois olla w211 280cdin etujarrut tiijossa ni minkähänlainen operaatio mahtaa olla
Re: W201 jarru asiaa
Ainakin 320cdi väyrysen jarrut menee suoraan W201 kun laittaa satulat väärille puolille ja pidemmät letkut, ja pikku "spacerit" satuloiden kiinnityksiin.
Etujarruista tämä.
Etujarruista tämä.
wiimax.fi
Re: W201 jarru asiaa
Muistatko mihin asentoon jarruletku jäi?
Eilen sovittelin m104 koneellisen 280 väyrysen 300mm etujarruja w201, Muuten menee paikalleen levyineen mutta jarruletkun lähtö jää sellaiseen asentoon ettei siihen kyllä letkua kiinni saa eikä edes jarruputken pätkää. Laittamalla satulat väärille puolille niin että jarruletku ja ilmausnippa on alapuolella varmaan menee jotenkuten paikalleen mutta menee ilmaus hankalaksi
Viimeksi muokannut hennse, To 25.07.2024 13:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W201 jarru asiaa
Afrikkalaisesta youtube videosta sain vinkin w203 4-maticin etujarruista, niissä letkulähtö suoraan ylöspäin ja sama levy kuin väyrysessä.
Laitoin moiset purkuosana ovokolta tulemaan hintaan 57e rahteineen
Päivittelen tänne miten sopii kunhan saapuu.
Laitoin moiset purkuosana ovokolta tulemaan hintaan 57e rahteineen

Re: W201 jarru asiaa
Huonoon asentoon, eli nimenomaan ilmausnippa alapuolelle.
Ei se ole ilmauksen kannalta hankala asia, ilmata ei tarvitse usein.
Kääntää jarrusatulat niiden ollessa irrallaan niin että ilmausnippa on yläpuolella, ja laittaa jarrupalojen/levyn korvikkeeksi jotain muuta ilmauksen ajaksi.
Ei se ole ilmauksen kannalta hankala asia, ilmata ei tarvitse usein.
Kääntää jarrusatulat niiden ollessa irrallaan niin että ilmausnippa on yläpuolella, ja laittaa jarrupalojen/levyn korvikkeeksi jotain muuta ilmauksen ajaksi.
wiimax.fi
Re: W201 jarru asiaa
Kiitoksia vastauksesta, itse ajattelin mallaillessa noin päin etten niin pitkää letkua löydä että yltää mutta ilmeisesti löytyy kuitenkindealer kirjoitti: ↑To 25.07.2024 12:56 Huonoon asentoon, eli nimenomaan ilmausnippa alapuolelle.
Ei se ole ilmauksen kannalta hankala asia, ilmata ei tarvitse usein.
Kääntää jarrusatulat niiden ollessa irrallaan niin että ilmausnippa on yläpuolella, ja laittaa jarrupalojen/levyn korvikkeeksi jotain muuta ilmauksen ajaksi.

Re: W201 jarru asiaa
Joo! Se vielä, muistaakseni oli R-mallin etuletku mutta en ole 100% varma.
wiimax.fi
Re: W201 jarru asiaa
W203 4-matic etusatulat asennettu ja hyvin istuu. Pari prikka vain kiinnikkeen ja satulan väliin.
Tällaiset jarrut tuli siis kokonaisuudessaan itselle:
Takasatulat w210 280
Etusatulat w203 320 4-matic
Kaikki levyt w210 280
Pääsylinteri w210 280
Pääsylinteriä joutui sorvaamaan ja etujarrujen lähtöön piti tehdä adapteri pienemmälle putkelle.
Letkut pysyi vakiona, navat pysyi vakiona, ja vakio käsijarruhilut toimii väyrysen levyillä.
Tällaiset jarrut tuli siis kokonaisuudessaan itselle:
Takasatulat w210 280
Etusatulat w203 320 4-matic
Kaikki levyt w210 280
Pääsylinteri w210 280
Pääsylinteriä joutui sorvaamaan ja etujarrujen lähtöön piti tehdä adapteri pienemmälle putkelle.
Letkut pysyi vakiona, navat pysyi vakiona, ja vakio käsijarruhilut toimii väyrysen levyillä.
Re: W201 jarru asiaa
Mites tuo onnistuis banjolla? Sehän ei vaadi niin paljon tilaahennse kirjoitti: ↑To 25.07.2024 09:28Muistatko mihin asentoon jarruletku jäi?
Eilen sovittelin m104 koneellisen 280 väyrysen 300mm etujarruja w201, Muuten menee paikalleen levyineen mutta jarruletkun lähtö jää sellaiseen asentoon ettei siihen kyllä letkua kiinni saa eikä edes jarruputken pätkää. Laittamalla satulat väärille puolille niin että jarruletku ja ilmausnippa on alapuolella varmaan menee jotenkuten paikalleen mutta menee ilmaus hankalaksi