Varusteista...w124
Varusteista...w124
Mitkä ovat autossasi erikoisimmat (lisä)varusteet ?Onko kellään esim lasikattoluukkua?Omassa ei mitään ihmeellistä-vaikkakin niitä on tehtaalla raksittu lappuun muistaakseni 17 kpl,mukaan oli tullut mm.talvirenkaat(auto saksantuonti),ajovalojen pesimet ja penkinlämmittimet jotka suomi-autoissa ovat "vakiotavaraa".Joten kertokaapas omistanne!
Löytyykös joltain muulta tuollaista REST-taukolämmitinkytkintä? Tarkoituksena siis parkissa, moottori sammutettuna puhaltaa lämmintä ilmaa sisälle niin kauan kuin moottorin lämpötila on yli 60°C, jonka jälkeen laite menee pois päältä. Kuulemma ns. taksivaruste, vaikkei autoni ole taksina ollutkaan



BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
meikäläisen w124 on ollut taksina joskus muinoin eikä siitä tollasta löydy, eikä kyllä mitään muutakaan "luksusta"..Löytyykös joltain muulta tuollaista REST-taukolämmitinkytkintä? Tarkoituksena siis parkissa, moottori sammutettuna puhaltaa lämmintä ilmaa sisälle niin kauan kuin moottorin lämpötila on yli 60°C, jonka jälkeen laite menee pois päältä. Kuulemma ns. taksivaruste, vaikkei autoni ole taksina ollutkaan

-Antti
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Eipä mitään erikoista täälläkään. Ilmastointi, kattoluukku, nahkapenkit, sähkölasit ja automaatti ovat ne mukavimmat. Pitää muistaa, että lukkoperä kuuluu vakiona 4Maticin yhteyteen,tasonsäätö farkkuun vakiona sekin ja ABS tuon ikäisiin (kuin omani) on vakio sekin. Tavaratilan peite/verkko löytyy, ja lampunpesimiä nyt voidaan pitää alkujaan Saksaan rekatussa autossa hiukan erikoisempana varusteena.
No joo, kantakortin mukaan meikän autossa on ollut tehdaslisävarusteena "reinforced driver´s seat" eli eikös tuo reinforcement jotain vahvistusta tarkoita på andra inhemska.
Kantakortti kertoo muuten senkin, että autossa on ollut tehtaalta lähtiessä aluvanteet, muistaakseni 15-reikäiset.
Ja sitten se kehdataan myydä meikäläiselle viisipuolaisilla replicapyörillä ja peltivanteilla...
No joo, kantakortin mukaan meikän autossa on ollut tehdaslisävarusteena "reinforced driver´s seat" eli eikös tuo reinforcement jotain vahvistusta tarkoita på andra inhemska.
Kantakortti kertoo muuten senkin, että autossa on ollut tehtaalta lähtiessä aluvanteet, muistaakseni 15-reikäiset.
Ja sitten se kehdataan myydä meikäläiselle viisipuolaisilla replicapyörillä ja peltivanteilla...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Sama varuste löytyy myös Vitosta (lisävaruste ?) ja talvisin aikakin mukavaMogge kirjoitti:Löytyykös joltain muulta tuollaista REST-taukolämmitinkytkintä? Tarkoituksena siis parkissa, moottori sammutettuna puhaltaa lämmintä ilmaa sisälle niin kauan kuin moottorin lämpötila on yli 60°C, jonka jälkeen laite menee pois päältä. Kuulemma ns. taksivaruste, vaikkei autoni ole taksina ollutkaan![]()

Kuinkahan vanha tuokin keksintö on ? Luulin sen olevan uusinta uutta.

Voisipa sanoa, että erikoisin varuste autossani on nahkapenkit. Tämä siis huomioon ottaen sen, että auto on tyyppiä W123. Kun muistaa, mihin tarkoitukseen W123:t yleensä Suomeen hankittiin, niin yleensä istuinmateriaalina oli joku muu kuin aito nahka.
Jälkikäteen (kuitenkin uutena) on myös asennettu Ardic polttoainelämmitin (toimiva jopa!).
Ässässä taas... hmn.. ehkäpä "Erweiterte Innenausstattung" tahi sähkökattolunkku.
Edit: Perskeles, nyt vasta huomasin, että tämä ketju koski W124:ää
Jälkikäteen (kuitenkin uutena) on myös asennettu Ardic polttoainelämmitin (toimiva jopa!).
Ässässä taas... hmn.. ehkäpä "Erweiterte Innenausstattung" tahi sähkökattolunkku.
Edit: Perskeles, nyt vasta huomasin, että tämä ketju koski W124:ää

Viimeksi muokannut Timo L., La 06.09.2003 10:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No ei kai tuo kaikissa takseissa ole ollut_Antti kirjoitti:meikäläisen w124 on ollut taksina joskus muinoin eikä siitä tollasta löydy, eikä kyllä mitään muutakaan "luksusta"..![]()
-Antti

No jaa, täytyy myöntää että en ole kertaakaan kyseistä varustetta tarvinnutSEC-560 kirjoitti:Sama varuste löytyy myös Vitosta (lisävaruste ?) ja talvisin aikakin mukava

BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
300E -86 "Kanada"
-Metalliväri
-Automaatti
-Musta "nahkasisusta", eli MB-Tex, etupenkit sähköillä ja kuski muistilla
-Autom. ilmastointi
-s.kattoluukku
-Keskuslukko
-s.lasit
-s.antenni
-Kääntyvät takaniskat
-Cruise
-s.ratin säätös
-Kyynärtuki edessä ja takana
-ABS
-Katti
-Airbag
-Lämm.peilit + pissapojan suuttimet (onko vakio varustetta?)
-Lampun pesimet
-Alkup.ulkolämpömittari
-Alkup. varashäly
-Poistumisvalot ovissa
Noista tuo ratin sähköinen säätö on ainakin minulle harvinaisempi tuttavuus ennen tätä yksilöä.
-Metalliväri
-Automaatti
-Musta "nahkasisusta", eli MB-Tex, etupenkit sähköillä ja kuski muistilla
-Autom. ilmastointi
-s.kattoluukku
-Keskuslukko
-s.lasit
-s.antenni
-Kääntyvät takaniskat
-Cruise
-s.ratin säätös
-Kyynärtuki edessä ja takana
-ABS
-Katti
-Airbag
-Lämm.peilit + pissapojan suuttimet (onko vakio varustetta?)
-Lampun pesimet
-Alkup.ulkolämpömittari
-Alkup. varashäly
-Poistumisvalot ovissa
Noista tuo ratin sähköinen säätö on ainakin minulle harvinaisempi tuttavuus ennen tätä yksilöä.
Viimeksi muokannut Kimmo S., Su 12.09.2004 22:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
No kieltämättä harvinainen varuste! Saksassa sellaiseen kerran törmäsin, uudempaan tosin. Toimiiko kaikki sähköherkut moitteetta? Keskuslukko oli vakiona 124:ssa.ksutinen kirjoitti:-Metalliväri
300E -86
-Automaatti
-Musta nahkasisusta, etupenkit sähköillä ja kuski muistilla
-Autom. ilmastointi
-s.kattoluukku
-Keskuslukko
-s.lasit
-s.antenni
-Kääntyvät takaniskat
-Cruise
-s.ratin säätös
-Kyynärtuki edessä ja takana
-ABS
-Katti
-Airbag
-Luistonesto/lukko, mikälie...![]()
-Alkup.ulkolämpömittari
-Alkup. varashäly
Noista tuo ratin sähköinen säätö on ainakin minulle harvinaisempi tuttavuus ennen tätä yksilöä.
Heps!!!!! Raul ja Ksutinen onko alkuperäinen hälyttimesi bosch.n tekele ja käytössä? kyselin muinoin forumissa olisiko jollain kokemusta orkkis hälystä. eli onko toiminut kaukosäädöllä sisältääkö käynnistyksen eston vilautteleeko vilkkuja???Itsellä deaktivoitu häly eikä tietoakaan miten toiminut.
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
W124 230kat-88
Mulla oli kanssa TE:ssä alkuperäinen hälytin joka oli sitten korvattu Cobralla, vehjas aktivoitui ihan avaimella lukitessa, ei kaukosäätöä, hälyttymen tunnistaa avaimen kumiosassa olevasta punaisesta pallosta.fidldee kirjoitti:Heps!!!!! Raul ja Ksutinen onko alkuperäinen hälyttimesi bosch.n tekele ja käytössä? kyselin muinoin forumissa olisiko jollain kokemusta orkkis hälystä. eli onko toiminut kaukosäädöllä sisältääkö käynnistyksen eston vilautteleeko vilkkuja???Itsellä deaktivoitu häly eikä tietoakaan miten toiminut.
260E:varustus
-:D mulla on tossa 260E:ssä joka on suomen suurlähetystön entinen auto norjasta niin siinä on jotain tällasta
-käsituki jalopuinen
-luistonesto
-aluvanteet
-abs
-sähköantenni
-jalopuinen kepin nuppi tietysti mesen merkillä
-manuaali vaihteisto
-kääntyvät takaniskatuet
-metalli väri
-ajoestolaite
-varashälytin
-taukolämmitys
-Kyynärtuki edessä ja takana
-sävylasit
-valkoiset mittari pohjat
-käsituki jalopuinen
-luistonesto
-aluvanteet
-abs
-sähköantenni
-jalopuinen kepin nuppi tietysti mesen merkillä
-manuaali vaihteisto
-kääntyvät takaniskatuet
-metalli väri
-ajoestolaite
-varashälytin
-taukolämmitys
-Kyynärtuki edessä ja takana
-sävylasit
-valkoiset mittari pohjat
Viimeksi muokannut tupis, Ma 27.10.2003 10:59. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
erikoisia varusteita
Kun kerran oli kysytty erikoisia varusteita, niin sellainen voisi olla juuri tuodusta E320 T -94:sta löytyvä Lumiketjunappula (?). Se oli kyllä mainittu käsikirjassa mutta toimintaa ei sen enempää kuvattu. Namiskeli sijaitsee nätisti samassa rivissä tuuletusritilän alla hätävilkkujen ja takalasin pesimen nappuloiden kanssa. Napissa on kuva renkaasta jossa näyttäisi olevan ketjut päällä. Olisikohan jotenkin luistonestoon vaikuttava? Tai ehkäpä takapään tasonsäätöön, niin että jättää ketjuille tilaa pyöränkoteloon?
PS. Tuo REST-nappi on melko yleinen uudemmissa bemareissa. En kyllä kertaakaan tarvinnut kun sellainen oli. Nuo sakemannien talvisysteemit näyttää poikkeavan aikalailla meikäläisistä...........
PS. Tuo REST-nappi on melko yleinen uudemmissa bemareissa. En kyllä kertaakaan tarvinnut kun sellainen oli. Nuo sakemannien talvisysteemit näyttää poikkeavan aikalailla meikäläisistä...........
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
varusteista
Ja vielä jos katsoo -71 mallisen SL:n varusteita niin huomaa seuraavaa:
- varusteena kovassa katossa takalasin lämmitys, ja kyseessä on kuitenkin Kaliforniaan viety avoauto
- ilmastointi on myös avoautossa syytä olla (liikenneruuhkassa seisoessa aurinko voi porottaa kuumasti)
Eli R107 on mainio auto ympärivuotiseen käyttöön
- varusteena kovassa katossa takalasin lämmitys, ja kyseessä on kuitenkin Kaliforniaan viety avoauto
- ilmastointi on myös avoautossa syytä olla (liikenneruuhkassa seisoessa aurinko voi porottaa kuumasti)
Eli R107 on mainio auto ympärivuotiseen käyttöön

Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: erikoisia varusteita
Vaikuttaapi ainakin ML:ssä juuri luistonestoon. Kun pistää ketjut vaan esim. takapäähän, niin pyörän halkaisija kasvaa ja pistää luistoneston sekaisin. Voihan se tietty E:ssä vaikuttaa myös tasonsäätöön- arvelen kuitenkin että ei.mattirot kirjoitti:Kun kerran oli kysytty erikoisia varusteita, niin sellainen voisi olla juuri tuodusta E320 T -94:sta löytyvä Lumiketjunappula (?). Se oli kyllä mainittu käsikirjassa mutta toimintaa ei sen enempää kuvattu.
Napissa on kuva renkaasta jossa näyttäisi olevan ketjut päällä. Olisikohan jotenkin luistonestoon vaikuttava? Tai ehkäpä takapään tasonsäätöön, niin että jättää ketjuille tilaa pyöränkoteloon?
107:n varusteista: yksi kaveri kertoi kerran, että hänen autoonsa (siis 107) oli tehtaan lisävarusteena tilattu myös teline, jolla kova katto säilytetään silloin se ei ole paikallaan.
Unelmilla on tapana toteutua...
Rest taukolämmitin
Juu mun 124 200d -90 oli alottanut taipaleensa taksista mutta siin ei kyllä ollut kyseistä rest nappia. Lisävarusteina löytyi kyynärnoja kuskinpenkissä ja erittäin hyvät sisävalot.
Nykyisessä mesessäni w210 on taukolämmitin ja olen havainnut sen varsin hyväksi köyhän miehen webastoksi.
. Taukolämmintin jaksaa jonkun aikaa talvella pitää ikkunoita huurteesta vapaana mutta sen teho on kuitenkin melko vaatimaton verrattuna webastoon.
Kerran mersu aina mersu!!!
Nykyisessä mesessäni w210 on taukolämmitin ja olen havainnut sen varsin hyväksi köyhän miehen webastoksi.

Kerran mersu aina mersu!!!
Re: varusteista
Millä tavalla virran otto takalasinlämmitintä varten on kovakatossa hoidettu?mattirot kirjoitti:Ja vielä jos katsoo -71 mallisen SL:n varusteita niin huomaa seuraavaa:
- varusteena kovassa katossa takalasin lämmitys, ja kyseessä on kuitenkin Kaliforniaan viety avoauto
- ilmastointi on myös avoautossa syytä olla (liikenneruuhkassa seisoessa aurinko voi porottaa kuumasti)
Eli R107 on mainio auto ympärivuotiseen käyttöön
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kyseinen REST-toiminto (kuten kaikki muutkin lisävarusteet) on ollut takseissa melko harvinainen varuste ennen ilmastoinnin yleistymistä 90-luvun loppupuolella. Tuolloinhan ei tyhjäkäyntikiellosta ollut tietoakaan, joten aikanaan pirssit käydä roksottivat tyhjää aina kun keli sitä vaati. Uskoakseni ainakin W210 -mallista alkaen tuo REST on ollut ilmastoinnin yhteydessä vakiona. Sinänsä tuo "taukolämmitin" on ihan toimiva laite pikkupakkasilla, mutta laitteen yhteyteen kuuluva sähköinen kiertovesipumppu tuntuu olevan kulutustavaraa näissä uudemmissa Mersuissa, etenkin jos laitetta todella käytetään. Toisaalta kovemmalla pakkaskelillä tuon taukolämmön käyttäminen jäähdyttää koneen melko nopeasti.
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
varusteet
Joo kyllä multa noi kaikki jo mainitut löytyy,mutta toi sähkönen takalasinverho on mulla kanssa. ON kiva pistää takana ajelevalta ikkunaan näkösuojaa ajellessa.
Terveisin Jamppa
500e ja muuta saksan rautaa
Terveisin Jamppa
500e ja muuta saksan rautaa
Re: varusteista
Kovassa katossa on johto ja pistoke, joka laitetaan takamatkustamon sivuseinässä olevaan liittimeen kun kova katto on heitetty paikalleen. Kojelaudassa on katkaisin josta lämmitys menee päälle. Ja siinä on jopa ajastin että menee itsestään pois jonkin ajan kuluttua. Aika edistykselistä avoautotekniikkaa vuodelta 1971.Timo L. kirjoitti:Millä tavalla virran otto takalasinlämmitintä varten on kovakatossa hoidettu?mattirot kirjoitti:Ja vielä jos katsoo -71 mallisen SL:n varusteita niin huomaa seuraavaa:
- varusteena kovassa katossa takalasin lämmitys, ja kyseessä on kuitenkin Kaliforniaan viety avoauto
- ilmastointi on myös avoautossa syytä olla (liikenneruuhkassa seisoessa aurinko voi porottaa kuumasti)
Eli R107 on mainio auto ympärivuotiseen käyttöön
PS. Samassa autossahan on myös nesteet jäähdytetty esimerkillisesti: normaalin syylärin alaosassa on automaattilaatikon öljynjäähdytys, ja vieressä moottoriöljylle oma jäähdytin. Lisäksi keulalla on ilmastointilaitteen jäähdytin, ja myös ohjaustehostimen öljyt kiertävät keulan kautta niin ei nesteet kuumena kovemmassakaan sompailussa. Kaikki tämä siis jo vuonna 1971.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
ratin korkeussäätö taitaa olla harvinainen,joskus on kysytty miksi mersuissa ei ole vakiona ratin säätöä?vastaus:ratti on tehtaalla laitettu oikeaan asentoon,ei sitä tarvitse säätää 

-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
- Sportline -91
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ma 04.08.2003 18:09
- Paikkakunta: Järvenpää
CE:stä löytyy seuravaa
-musta nahkasisusta
-edessä sähkötoimiset ortopedipenkit
-automaatti
-ilmastointi
-kaksi ääninen "torvi"
-ASR
-luistoneston pois kytkentä (lumiketjunappi, toimii alle 60 nopeudessa)
-nahkaiset kyynärnojat edessä ja takana
-sportline varustus => jäykemmät kallistuksen vakaajat, nopeampi ohjaus, kuusi kaiutinta
-kaatuvat takaniskatuet
-penkin lämmittimet edessä
-4xsähkölasit
-kattoluukku
-musta nahkasisusta
-edessä sähkötoimiset ortopedipenkit
-automaatti
-ilmastointi
-kaksi ääninen "torvi"
-ASR
-luistoneston pois kytkentä (lumiketjunappi, toimii alle 60 nopeudessa)
-nahkaiset kyynärnojat edessä ja takana
-sportline varustus => jäykemmät kallistuksen vakaajat, nopeampi ohjaus, kuusi kaiutinta
-kaatuvat takaniskatuet
-penkin lämmittimet edessä
-4xsähkölasit
-kattoluukku
MB 300 CE 24 V Sportline -91
Re: erikoisia varusteita
mattirot kirjoitti:Kun kerran oli kysytty erikoisia varusteita, niin sellainen voisi olla juuri tuodusta E320 T -94:sta löytyvä Lumiketjunappula (?). Se oli kyllä mainittu käsikirjassa mutta toimintaa ei sen enempää kuvattu. Namiskeli sijaitsee nätisti samassa rivissä tuuletusritilän alla hätävilkkujen ja takalasin pesimen nappuloiden kanssa. Napissa on kuva renkaasta jossa näyttäisi olevan ketjut päällä. Olisikohan jotenkin luistonestoon vaikuttava? Tai ehkäpä takapään tasonsäätöön, niin että jättää ketjuille tilaa pyöränkoteloon?
Ettei vaan olisi ASR:n poiskytkentä?
230 C 1978