Me-sovelluksessa 12 V:n akku kriittinen. GLC 350 E -16
Me-sovelluksessa 12 V:n akku kriittinen. GLC 350 E -16
Millä logiikalla/ ehdoilla alkaa hälyttää kriittistä 12 V akkua?
Ja miten hälytys kuittaantuu pois?
Akkua on nyt ladattu parin viikon aikana yhteensä kymmeniä tunteja parillakin erilaisella laturilla. Akku alle vuoden vanha ja todettu akkuliikkeessä kunnossa olevaksi.
Ja miten hälytys kuittaantuu pois?
Akkua on nyt ladattu parin viikon aikana yhteensä kymmeniä tunteja parillakin erilaisella laturilla. Akku alle vuoden vanha ja todettu akkuliikkeessä kunnossa olevaksi.
Re: Me-sovelluksessa 12 V:n akku kriittinen. GLC 350 E -16
Onko akun jännite myös mitattu ja todettu olevan OK? Toimiiko Mercedes Me yhteys normaalisti, päivittää muut tiedot jne? Saattaa olla ihan normaalia palvelun sekoiluakin.
Re: Me-sovelluksessa 12 V:n akku kriittinen. GLC 350 E -16
Normaalia palvelun sekoilua? Heh! Kiitos DBFI asiantuntijan vinkistä 
Sähkö/ automaatiotekniikka sen verran minun alaani, että perusasiat olen tsekannut.
Mersun logiikkakaavio olis mielenkiintoista nähdä..

Sähkö/ automaatiotekniikka sen verran minun alaani, että perusasiat olen tsekannut.
Mersun logiikkakaavio olis mielenkiintoista nähdä..
Re: Me-sovelluksessa 12 V:n akku kriittinen. GLC 350 E -16
Ei siinä mitään logiikkaa ole, tietyn jännitetason alapuolelta pitäisi tulla varoitus (tarkkaa arvoa en tiedä) ja kuittaantuu kun akku ladattu, tai siis pitäisi kuittaantua. Siltä osin mb me logiikkaa kun toimii toisin.
Re: Me-sovelluksessa 12 V:n akku kriittinen. GLC 350 E -16
Voisiko liittyä pikku-akkuun?
Re: Me-sovelluksessa 12 V:n akku kriittinen. GLC 350 E -16
Tämä asia selvis. Me-sovelluksen kautta Tuki-palvelusta sai nopsan avun. Parin viestin jälkeen tekninen tuki suoritti autoon TCU-nollauksen (telematic control unit). Ja pyysivät ajamaan vähintään 10 minuuttia hyvällä kuuluvuusalueella, niin homma ok!
Ilmeisesti akun jännite on käynyt todellisuudessakin liian alhaalla, kun eka ilmoitus kriittisestä akusta tuli.
Muistakaa siis latailla 12 V akkuakin näissä sähkövatkaimissa! Varsinkin, jos ajomatkat jatkuvasti alle puoli tuntia.
Ilmeisesti akun jännite on käynyt todellisuudessakin liian alhaalla, kun eka ilmoitus kriittisestä akusta tuli.
Muistakaa siis latailla 12 V akkuakin näissä sähkövatkaimissa! Varsinkin, jos ajomatkat jatkuvasti alle puoli tuntia.
Re: Me-sovelluksessa 12 V:n akku kriittinen. GLC 350 E -16
Osui sattumalta ulkomaanfoorumilta silmiin juttua aiheesta:
Uusissa autossa on käytössä lataustilalaskuri ja se toimii vähän kuin pysäköintitalon autolaskuri: nollauksen jälkeen tarkkaillaan sisään- ja ulosvirtausta ja aluksi arvo on hyvin kohdallaan mutta aikaa myöten heitto lisääntyy, lopuksi alkaa tulla turhia herjoja (mercedes.me-hälytys, lisälämmitin ei käynnisty, Comand sammuu ja mittaristoon ilmestyy akun kuva).
Jos häiriö vaivaa, lataustilalaskurin voi koodata pois käytöstä ja ottaa käyttöön pelkät jänniterajat alijännitetoimintojen (=laitteiden sammutus) käyttöönotolle.
Uusissa autossa on käytössä lataustilalaskuri ja se toimii vähän kuin pysäköintitalon autolaskuri: nollauksen jälkeen tarkkaillaan sisään- ja ulosvirtausta ja aluksi arvo on hyvin kohdallaan mutta aikaa myöten heitto lisääntyy, lopuksi alkaa tulla turhia herjoja (mercedes.me-hälytys, lisälämmitin ei käynnisty, Comand sammuu ja mittaristoon ilmestyy akun kuva).
Jos häiriö vaivaa, lataustilalaskurin voi koodata pois käytöstä ja ottaa käyttöön pelkät jänniterajat alijännitetoimintojen (=laitteiden sammutus) käyttöönotolle.
Re: Me-sovelluksessa 12 V:n akku kriittinen. GLC 350 E -16
Jopa on ihmeellinen laskuri jos ei tunnista täyteen ladattua akkua ja kalibroidu siihen. Vai onko ongelmana se kun akkua ei latailla täyteen että jää rekuperaatiovaraa. Tuon tarpeen pitäisi poistua kevythybideissä.
Vähän samaa kun US-foorumeilla käskevät tarkistamaan rengaspaineet jos auton näytöt alkaa sekoilla, jumittaa ja buuttailla. Rengaspainevaroituksen näyttö "vähän" buginen.
Vähän samaa kun US-foorumeilla käskevät tarkistamaan rengaspaineet jos auton näytöt alkaa sekoilla, jumittaa ja buuttailla. Rengaspainevaroituksen näyttö "vähän" buginen.
Re: Me-sovelluksessa 12 V:n akku kriittinen. GLC 350 E -16
Tarinan mukaan akun lataustaso on oletuksena 70 tai 80% ja sen voi nostaa halutessaan 90% jos akkua heikottaa. Ilmeisesti fossiilimoottorisista W213/S213/C238/A238 kysymys.
Re: Me-sovelluksessa 12 V:n akku kriittinen. GLC 350 E -16
Hyvä kun tulee näitä terveisiä saksalaisilta sivustoilta kotimaiselle käännettynä selkokielellä. Rapistuneella lukiosaksalla saa tankata ikuisuuden jos itse yrittää. En muista että WIS:issäkään olisi näistä mitään mainintaa.