Nyt tarvittaisiin apuja viisaammilta.
Kyseessä W203 -04 (facelift) C180 Kompressor, joka on vienyt ajan ja rahojen lisäksi jo yöunetkin.
Taustaa:
Tyypilliseen M271 tyyliin oli jakoketju venynyt ja raattaat kuluneet, kunnes lopulta ketju hypännyt muutaman hampaan ja auto hädin tuskin kävi.
Hommasin uuden ketju-/ratassarjan jonka tuttu sitten asenteli paikoilleen.
Hain auton korjauksesta ja se toimi moitteetta n. 30km matkan sekalaista ajoa.
Kotiin päästyäni jätin sen pihalle käymään tyhjäkäyntiä. Muutaman minuutin kuluttua käynti muuttui epätasaiseksi ja moottorin vikavalo syttyi.
Ei kun iCarsoft kiinni ja vikakoodina: "P201A-008 Misfiring of cylinder 2, damages TWC [P0302]"
Tämän jälkeen:
- vaihdettu tulpat ja puolat ristiin, ei vaikutusta
- mitattu puristukset, kaikki ok
- vaihdettu suuttimet ristiin, ei vaikutusta
- vaihdettu suuttimien ohjaus ristiin 1<->2, vika siirtyi sylinteriin 1, mutta muutaman sekunnin jälkeen kävi enää kahdella,kun 2:nen tippui jälleen.
- putsattu kaikki liittimet ja pesty suuttimet, tämän jälkeen herjasi sylintereitä 3 ja 4, mutta vikakoodin poiston jälkeen alkoi taas käymään normaalisti
- siirreltiin ja käytettiin pihalla muutama viikon ajan satunnaisesti, toimi moitteetta
- oli aika lähteä konttorille hakemaan uutta leimaa, kilometrin jälkeen tuntui taas "nykäisy" ja tuttu valo ilmestyi mittaristoon
- testeri kiinni: "P201A-004 Misfiring of cylinder 4, damages TWC [P0304]", kuittaus ja hetken kuluttua "P201A-002 Misfiring of cylinder 3, damages TWC [P0303]"
- vaihdettu nokkien solenoidit ja nokka-akselin asentotunnistin toisesta toimivasta yksilöstä, ei vaikutusta
Kylmänä tuntuisi toimivan paremmin ja mikäli kierroksia nostaa rauhallisesti, käy suhteellisen tasaisesti, mutta nopean kaasun painalluksen jälkeen tyhjäkäynnille palattuaan rupeaa käymään vajaalla ja sytyttää vikavalon syyttäen satunnaisesti eri sylinterejä (sylinteri 2 on yleisin).
Tulisiko kennellekään mieleen, mitä koittaa seuraavaksi?
M271 "sytytyskatkokset"
M271 "sytytyskatkokset"
S212 200CDI -10
W906 313CDI -08
W639 109CDI -05
Atego 818 -04
S203 C180K -04
W639 115CDI A -04
S211 270CDI -03
S211 220CDI -03
S203 C200K A -02
S203 C180K A -02
S203 220CDI A -02
S124 300TD A -91
S124 300TDT A -91
Pihakoristeena: W202 C180 -96, W124 200D A -90, W124 200D -89, W201 200D -84
Elintenluovuttaja: S210 290TD A -97
Menneitä: W251 320CDI -06, W638 112CDI A -04, S203 C180K -03, W414 1.7CDI A -03, W903 316CDI A -02, S203 220CDI A -02, S203 C200K A -02, S203 200CDI A -02, W414 1.9 A -02, W638 112CDI A -01, S202 C200K A -01, W210 200CDI A -00, S202 C240 A -99, S202 C180 A -99, S202 C230K A -98, W202 C180 A -97, S210 290TD A -97, 3x S210 290TD A -96, W124 E 200D A -95, S124 250D -89
W906 313CDI -08
W639 109CDI -05
Atego 818 -04
S203 C180K -04
W639 115CDI A -04
S211 270CDI -03
S211 220CDI -03
S203 C200K A -02
S203 C180K A -02
S203 220CDI A -02
S124 300TD A -91
S124 300TDT A -91
Pihakoristeena: W202 C180 -96, W124 200D A -90, W124 200D -89, W201 200D -84
Elintenluovuttaja: S210 290TD A -97
Menneitä: W251 320CDI -06, W638 112CDI A -04, S203 C180K -03, W414 1.7CDI A -03, W903 316CDI A -02, S203 220CDI A -02, S203 C200K A -02, S203 200CDI A -02, W414 1.9 A -02, W638 112CDI A -01, S202 C200K A -01, W210 200CDI A -00, S202 C240 A -99, S202 C180 A -99, S202 C230K A -98, W202 C180 A -97, S210 290TD A -97, 3x S210 290TD A -96, W124 E 200D A -95, S124 250D -89
-
- Mersumies
- Viestit: 2351
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: M271 "sytytyskatkokset"
Oletko tarkistanut, että jako on varmasti kohdallaan kun se uusi vika tuli heti jakopäärempan jälkeen?
Vaikuttaa takuukorjaukselta...
Vaikuttaa takuukorjaukselta...
Re: M271 "sytytyskatkokset"
Voikohan vanhan ketjun aikaan ollut että venttiilit jo kosketellut mäntiä eikä enää tiivisty täysin jos kerran hädin tuskin enää suostui käymään.
Jos kokeilisi mitata ohivuodot?
Jos kokeilisi mitata ohivuodot?
Re: M271 "sytytyskatkokset"
Vanhempi M111 oli noilla oireilla ja vikakoodeilla ilmamassamittarivika, muta M271 en tainnut vastaavaan törmätä.
Joku tietävämpi kertonee voisiko tässäkin moottorissa olla sellaisesta kyse.
Joku tietävämpi kertonee voisiko tässäkin moottorissa olla sellaisesta kyse.
wiimax.fi
Re: M271 "sytytyskatkokset"
Näyttää siltä, että vika voi ollakin dealerin mainitsemassa ilmamassamittarissa.
Mittasin yleismittarilla ja vertasin arvoja vieressä olevaan toimivaan yksilöön, jossa oli aivan eri lukemat.
Jätin liittimen auki ja käytin koneen kuumaksi sekä tein muutaman lyhyen kiihdytyksen.
Kävi kaikilla ja ainut vikakoodi tuli tietysti MAFista auki olevan liittimen takia.
En viitsi sitä ruveta vaihtamaan toimivasta, niin tilaan uuden ja katsotaan miten käy.
Kiitos tässä vaiheessa!
Mittasin yleismittarilla ja vertasin arvoja vieressä olevaan toimivaan yksilöön, jossa oli aivan eri lukemat.
Jätin liittimen auki ja käytin koneen kuumaksi sekä tein muutaman lyhyen kiihdytyksen.
Kävi kaikilla ja ainut vikakoodi tuli tietysti MAFista auki olevan liittimen takia.
En viitsi sitä ruveta vaihtamaan toimivasta, niin tilaan uuden ja katsotaan miten käy.
Kiitos tässä vaiheessa!
S212 200CDI -10
W906 313CDI -08
W639 109CDI -05
Atego 818 -04
S203 C180K -04
W639 115CDI A -04
S211 270CDI -03
S211 220CDI -03
S203 C200K A -02
S203 C180K A -02
S203 220CDI A -02
S124 300TD A -91
S124 300TDT A -91
Pihakoristeena: W202 C180 -96, W124 200D A -90, W124 200D -89, W201 200D -84
Elintenluovuttaja: S210 290TD A -97
Menneitä: W251 320CDI -06, W638 112CDI A -04, S203 C180K -03, W414 1.7CDI A -03, W903 316CDI A -02, S203 220CDI A -02, S203 C200K A -02, S203 200CDI A -02, W414 1.9 A -02, W638 112CDI A -01, S202 C200K A -01, W210 200CDI A -00, S202 C240 A -99, S202 C180 A -99, S202 C230K A -98, W202 C180 A -97, S210 290TD A -97, 3x S210 290TD A -96, W124 E 200D A -95, S124 250D -89
W906 313CDI -08
W639 109CDI -05
Atego 818 -04
S203 C180K -04
W639 115CDI A -04
S211 270CDI -03
S211 220CDI -03
S203 C200K A -02
S203 C180K A -02
S203 220CDI A -02
S124 300TD A -91
S124 300TDT A -91
Pihakoristeena: W202 C180 -96, W124 200D A -90, W124 200D -89, W201 200D -84
Elintenluovuttaja: S210 290TD A -97
Menneitä: W251 320CDI -06, W638 112CDI A -04, S203 C180K -03, W414 1.7CDI A -03, W903 316CDI A -02, S203 220CDI A -02, S203 C200K A -02, S203 200CDI A -02, W414 1.9 A -02, W638 112CDI A -01, S202 C200K A -01, W210 200CDI A -00, S202 C240 A -99, S202 C180 A -99, S202 C230K A -98, W202 C180 A -97, S210 290TD A -97, 3x S210 290TD A -96, W124 E 200D A -95, S124 250D -89
Re: M271 "sytytyskatkokset"
Kas, kiva jos olisi nyt tuossa löytynyt vika, kun olet paljon jo yrittänyt selvittää asiaa.
Kerro sitten miten kävi, toivotaan parasta. Vähän outoa se, että ilmamassamittarivika olisi alkanut jakopääremontissa, mutta onhan tuo opittu että autojen maailmassa melkein mikä tahansa on mahdollista....
Kerro sitten miten kävi, toivotaan parasta. Vähän outoa se, että ilmamassamittarivika olisi alkanut jakopääremontissa, mutta onhan tuo opittu että autojen maailmassa melkein mikä tahansa on mahdollista....
wiimax.fi
Re: M271 "sytytyskatkokset"
Ei enää hermot ja lompakko kestä tuota kyseistä kulkinetta.
Ilmamassamittari on tänään vaihdettu.
Vika siirtyi ja jäi sylinteriin 3: "P201A-002 Misfiring of cylinder 3, damages TWC [P0303]". Ilmenee jälleen säännöllisen epäsäännöllisesti, lähinnä kiihdytyksen yhteydessä. Sammutus, vikakoodin kuittaus, startti ja taas toimii hetken.
Joten ideoita ongelman ratkaisemiseksi otetaan edelleen vastaan.
Ilmamassamittari on tänään vaihdettu.
Vika siirtyi ja jäi sylinteriin 3: "P201A-002 Misfiring of cylinder 3, damages TWC [P0303]". Ilmenee jälleen säännöllisen epäsäännöllisesti, lähinnä kiihdytyksen yhteydessä. Sammutus, vikakoodin kuittaus, startti ja taas toimii hetken.
Joten ideoita ongelman ratkaisemiseksi otetaan edelleen vastaan.
S212 200CDI -10
W906 313CDI -08
W639 109CDI -05
Atego 818 -04
S203 C180K -04
W639 115CDI A -04
S211 270CDI -03
S211 220CDI -03
S203 C200K A -02
S203 C180K A -02
S203 220CDI A -02
S124 300TD A -91
S124 300TDT A -91
Pihakoristeena: W202 C180 -96, W124 200D A -90, W124 200D -89, W201 200D -84
Elintenluovuttaja: S210 290TD A -97
Menneitä: W251 320CDI -06, W638 112CDI A -04, S203 C180K -03, W414 1.7CDI A -03, W903 316CDI A -02, S203 220CDI A -02, S203 C200K A -02, S203 200CDI A -02, W414 1.9 A -02, W638 112CDI A -01, S202 C200K A -01, W210 200CDI A -00, S202 C240 A -99, S202 C180 A -99, S202 C230K A -98, W202 C180 A -97, S210 290TD A -97, 3x S210 290TD A -96, W124 E 200D A -95, S124 250D -89
W906 313CDI -08
W639 109CDI -05
Atego 818 -04
S203 C180K -04
W639 115CDI A -04
S211 270CDI -03
S211 220CDI -03
S203 C200K A -02
S203 C180K A -02
S203 220CDI A -02
S124 300TD A -91
S124 300TDT A -91
Pihakoristeena: W202 C180 -96, W124 200D A -90, W124 200D -89, W201 200D -84
Elintenluovuttaja: S210 290TD A -97
Menneitä: W251 320CDI -06, W638 112CDI A -04, S203 C180K -03, W414 1.7CDI A -03, W903 316CDI A -02, S203 220CDI A -02, S203 C200K A -02, S203 200CDI A -02, W414 1.9 A -02, W638 112CDI A -01, S202 C200K A -01, W210 200CDI A -00, S202 C240 A -99, S202 C180 A -99, S202 C230K A -98, W202 C180 A -97, S210 290TD A -97, 3x S210 290TD A -96, W124 E 200D A -95, S124 250D -89
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: M271 "sytytyskatkokset"
Oliko tuota koskaan tutkittu starilla, jos sieltä löytyisi jotain tietoa enemmänkin, vaikka tapahtumamuistista?
Oliko tulpanjohdot myös vaihdettu? vaikkei kyllä kuulosta että oikeasti olisi niissä vika, kun vaihtelee kerta sytytyskatkot sylinteristä toiseen miten sattuu. Jos noi koodit nyt paikkaansa pitää.
Oliko tulpanjohdot myös vaihdettu? vaikkei kyllä kuulosta että oikeasti olisi niissä vika, kun vaihtelee kerta sytytyskatkot sylinteristä toiseen miten sattuu. Jos noi koodit nyt paikkaansa pitää.
2007 R 320cdi