124:sta oli löpö vähissä ja mietin ottaisko 211:sta,jossa tankki täynnä,vähän tilalle kun olin lähdössä keikalle eikä matkan varrella ollut mahdollisuutta tankata. No,letku tankkiin ja imaisu niin purkkiin alko juosta ainetta. Hetken,sitten toppas.Yritin uudelleen ja sama juttu. työnsin letkua enempi tankkiin ei auttanut. Laitoin ohuemman letkun kun en tiennyt minkäläinen tankin sisus on,jospa letku menee johonkin josta se ei saa tarpeeksi ainetta.Puhalsin ilmaa putkeen ja kyllä ihan reippaasti tankissa pulputti,kuin olisi ollut syvemmällä nesteessä ei ihan pinnassa. Ei auttanut.Useita yrityksiä letkun asentoa muuttaen. Kanisteriiin tuli vain pieni määrä ainetta. Joka kerran kyllä liraus.
Onko tankissa jokin este esim. varastamisen varalta? En muuta keksinyt,kuka tietää??
W211 TANKKI
W211 TANKKI
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: W211 TANKKI
Menikö letku varmasti polttoainesäiliöön asti? Ettei kuitenkin olisi jäänyt pelkästään täyttöputkeen...
Polttoainesäiliössä on sisällä läppä täyttöputken liitännän kohdalla. Tämän tarkoitus on estää polttoaineen virtaaminen liitännän kautta ulos, jos esimerkiksi täyttöputkeen tulee reikä tai se irtoaa kokonaan polttoainesäiliöstä. Läppä toimii käytännössä kuten takaiskuventtiili. Muistaakseni läppä on vain ohuesta kumilevystä tehty erittäin yksinkertainen rakenne.
Jos käyttämäsi letku ei ole yltänyt aivan polttoainesäiliön sisälle asti, saa täyttöputkesta imaistua vain muutaman desilitran. Jos taas saat letkun työnnettyä tankkiin asti, niin vaarana toki on, että tuo takaiskuventtiili vioittuu (läppä kääntyy yli väärälle puolelle) kun vedät letkun tankista pois. Tällähän ei toki välttämättä ole mitään vaikutusta auton normaaliin käyttöön, mutta tuo turvaominaisuus toki poistuu ja auton tankkaamisesta saattaa tulla hieman haastavampaa.
Polttoainesäiliössä on sisällä läppä täyttöputken liitännän kohdalla. Tämän tarkoitus on estää polttoaineen virtaaminen liitännän kautta ulos, jos esimerkiksi täyttöputkeen tulee reikä tai se irtoaa kokonaan polttoainesäiliöstä. Läppä toimii käytännössä kuten takaiskuventtiili. Muistaakseni läppä on vain ohuesta kumilevystä tehty erittäin yksinkertainen rakenne.
Jos käyttämäsi letku ei ole yltänyt aivan polttoainesäiliön sisälle asti, saa täyttöputkesta imaistua vain muutaman desilitran. Jos taas saat letkun työnnettyä tankkiin asti, niin vaarana toki on, että tuo takaiskuventtiili vioittuu (läppä kääntyy yli väärälle puolelle) kun vedät letkun tankista pois. Tällähän ei toki välttämättä ole mitään vaikutusta auton normaaliin käyttöön, mutta tuo turvaominaisuus toki poistuu ja auton tankkaamisesta saattaa tulla hieman haastavampaa.
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989