M272 nokka-akselien asentotunnistimien korrellaatio
M272 nokka-akselien asentotunnistimien korrellaatio
Noniin elikkäs vaihdettiin kaverin mersuun nokka-akselin asentotunnistimet ainoastaan kuskin puolelle kun oli tiedossa, että niissä jotakin häikkää oli. No vaihdon jälkeen lähdettiin ajamaan pikainen biltemareissu ja auto rupesi hypyttämään hirveää tahtia ja kävi miten sattui. Päästiin bilteman pihaan ja sammutettiin auto. Kun käynnistettiin auto uudelleen niin siellähän se keltainen piru paloi mittaristossa. Mentiin sitten takaisin talille ja auto käyttäytyi suht normaalisti ja sitten vaihdettiin myös magneetit ja toisellekkin puolelle tunnistimet ja magneetit ja autohan rupesi käymään paremmin kuin koskaan. No mutta sitten itse asiaan. Eli keltainen piru ei ole jättänyt meitä asennuksen jälkeen rauhaan vaan aina nollauksen jälkeen rupee siellä itseään paljastelemaan heti kun auton käynnistää. No asensimme uudestaan kaikki ja käänneetiin kampiakselia 305 asentoon ja merkit näkyi kaikki kunnossa jeejee. Paskaa ei saa nollattua mitenkään mutta auto käy helvetin hyvin ja sillä tässä kohta kuukausi rullailtu ongelmitta mutta vikavaloa vaan kun ei pois saa. Nyt tilattiin sitten uudet piuhat magneeteille koska epäillään niissä olevan jotakin vikaa ja yhdessä onkin liitin aivan paskana. Jännä juttu että kaikki toimi vielä paskana olevilla tunnistimilla eikä taulussa palanut mitään, mutta kun vian "korjaa" niin hommat vaan pahenee. Osaakos joku viisaampi nyt auttaa että missä on kyse. Onko kyse nyt vain asentajan tyhmyydestä vai mikä helvetti mättää. Koodit mitä lukija tosiaan antaa on p0016 ja p0017.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5856
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: M272 nokka-akselien asentotunnistimien korrellaatio
Eli vika oli toden näköisesti alkujaan johdoissa vai onko liitin särkynyt remonitin aikana ?Holfman kirjoitti: ↑To 06.07.2023 12:19 Noniin elikkäs vaihdettiin kaverin mersuun nokka-akselin asentotunnistimet ainoastaan kuskin puolelle kun oli tiedossa, että niissä jotakin häikkää oli. No vaihdon jälkeen lähdettiin ajamaan pikainen biltemareissu ja auto rupesi hypyttämään hirveää tahtia ja kävi miten sattui. Päästiin bilteman pihaan ja sammutettiin auto. Kun käynnistettiin auto uudelleen niin siellähän se keltainen piru paloi mittaristossa. Mentiin sitten takaisin talille ja auto käyttäytyi suht normaalisti ja sitten vaihdettiin myös magneetit ja toisellekkin puolelle tunnistimet ja magneetit ja autohan rupesi käymään paremmin kuin koskaan. No mutta sitten itse asiaan. Eli keltainen piru ei ole jättänyt meitä asennuksen jälkeen rauhaan vaan aina nollauksen jälkeen rupee siellä itseään paljastelemaan heti kun auton käynnistää. No asensimme uudestaan kaikki ja käänneetiin kampiakselia 305 asentoon ja merkit näkyi kaikki kunnossa jeejee. Paskaa ei saa nollattua mitenkään mutta auto käy helvetin hyvin ja sillä tässä kohta kuukausi rullailtu ongelmitta mutta vikavaloa vaan kun ei pois saa. Nyt tilattiin sitten uudet piuhat magneeteille koska epäillään niissä olevan jotakin vikaa ja yhdessä onkin liitin aivan paskana. Jännä juttu että kaikki toimi vielä paskana olevilla tunnistimilla eikä taulussa palanut mitään, mutta kun vian "korjaa" niin hommat vaan pahenee. Osaakos joku viisaampi nyt auttaa että missä on kyse. Onko kyse nyt vain asentajan tyhmyydestä vai mikä helvetti mättää. Koodit mitä lukija tosiaan antaa on p0016 ja p0017.
mikä oli se lukija jolla nuo koodit on saatu ja minkä selite tekstin se antaa niille ?
Mökkillä
'
'