Tyhjäkäynniltä vikatilaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ma 21.01.2013 18:27
Tyhjäkäynniltä vikatilaan
Vito heittää tyhjäkäynniltä vikatilaan jos jättää hetkeksikään tyhjäkäynnille. Kun käynnistän moottorin ja lähden heti ajamaan niin ei heitä vikatilaan ennenkuin löysään tyhjäkäynnille,ahtopaineet nousevat kiihdyttäessä hiukka alle 1bar. tyhjäkäynnillä näyttäs olevan hiukka vakuumin puolella. Stari herjaa jokakerta EGR. Viisi viimeistä vuotta on ollut elektroninen viritys (pasi resistoria ja diodi )kytkettynä ilmamäärämittarin yhteen johtoon ja siihen liittimeen joka on normaalisti siinä "mutikassa"joka ohjaa EGR venttiiliä ja EGR on ollut tulpattuna. Nyt poistin elektronikka virityksen ja kytkin EGR:n takaisin toimintaan ,mutta sama vaikutus Stari herjaa EGR:ää Niin kauan kun kierroksia on enemmän kuin tyhjäkäynti moottori ei mene limpmodeen ainoastaan kun päästää tyhjäkäynnille. Käsittääkseni EGR ei ole auki joutokäynnillä vai onko? Oisko heillä jotka modaavat ECU:a tietoa asiasta. Kyseessä 220cdi 90kw 2003. Viimeisimmät korjaukset:ilmamäärän mittarin vaihto,ahtopaineentunnistimen vaihto sekä kakkosen injektori.(uusi)
61.98N,5.13E
Re: Tyhjäkäynniltä vikatilaan
Ei se ole auki, näin ainakin muistelen että pyynti on nolla tyhjäkäynnillä.
Mikä herja starilta tulee, pelkkä egr ei sano mitään. Avoin piiri vai oikosulku vai?
Annetuilla tiedoilla kristallipallo tuuttaa varattua.
Mikä herja starilta tulee, pelkkä egr ei sano mitään. Avoin piiri vai oikosulku vai?
Annetuilla tiedoilla kristallipallo tuuttaa varattua.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ma 21.01.2013 18:27
Re: Tyhjäkäynniltä vikatilaan
En jouda tänään tutkimaan enemmälti,tiedotan lisää kunhan töiltäni ehdin.
61.98N,5.13E
Re: Tyhjäkäynniltä vikatilaan
Jos näyttää alipainetta, vika voi olla ahtopaineanturissa tai sen liittimessä/johdossa. Jos oikeasti menee alipaineen puolelle, niin kaasuläppä ei toimi oikein. Mikään muu sitä ei alipaineelle saa kuin liian kiinni oleva kaasuläppä, ellei orava ole tehnyt pesää ilmansuodattimeen tai imuputkeen.
Ai niin, ahtopaineanturi oli jo vaihdettu. Onko tuo 1bar (1000 hPa) starin ilmoittama lukema? Eikä jonkun X-testerin? Silloin se on absoluuttista painetta ja pitäisi olla 2bar, että on 1bar ahtoja. Jos 1bar abs, niin silloin ei kyllä saa juuri yhtään ilmaa. Tutkimaan koko imujärjestelmä ennen turboa ettei tukosta ja sitten on se kaasuläppä.
Ai niin, ahtopaineanturi oli jo vaihdettu. Onko tuo 1bar (1000 hPa) starin ilmoittama lukema? Eikä jonkun X-testerin? Silloin se on absoluuttista painetta ja pitäisi olla 2bar, että on 1bar ahtoja. Jos 1bar abs, niin silloin ei kyllä saa juuri yhtään ilmaa. Tutkimaan koko imujärjestelmä ennen turboa ettei tukosta ja sitten on se kaasuläppä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ma 21.01.2013 18:27
Re: Tyhjäkäynniltä vikatilaan
Tossapa starin ilmoitus
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tyhjäkäynniltä vikatilaan
No ahtopainevuodot tietysti kannattaa katsoa ja tuo viittaa tukkeutuneeseen ilmansuodattimeen. Luuin että siellä on painearvoja tiedossa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Tyhjäkäynniltä vikatilaan
Ei kierrätystä tyhjä käynnillä,ulkosuomalainen kirjoitti: ↑Ma 08.05.2023 09:45 Vito heittää tyhjäkäynniltä vikatilaan jos jättää hetkeksikään tyhjäkäynnille. Kun käynnistän moottorin ja lähden heti ajamaan niin ei heitä vikatilaan ennenkuin löysään tyhjäkäynnille,ahtopaineet nousevat kiihdyttäessä hiukka alle 1bar. tyhjäkäynnillä näyttäs olevan hiukka vakuumin puolella. Stari herjaa jokakerta EGR. Viisi viimeistä vuotta on ollut elektroninen viritys (pasi resistoria ja diodi )kytkettynä ilmamäärämittarin yhteen johtoon ja siihen liittimeen joka on normaalisti siinä "mutikassa"joka ohjaa EGR venttiiliä ja EGR on ollut tulpattuna. Nyt poistin elektronikka virityksen ja kytkin EGR:n takaisin toimintaan ,mutta sama vaikutus Stari herjaa EGR:ää Niin kauan kun kierroksia on enemmän kuin tyhjäkäynti moottori ei mene limpmodeen ainoastaan kun päästää tyhjäkäynnille. Käsittääkseni EGR ei ole auki joutokäynnillä vai onko? Oisko heillä jotka modaavat ECU:a tietoa asiasta. Kyseessä 220cdi 90kw 2003. Viimeisimmät korjaukset:ilmamäärän mittarin vaihto,ahtopaineentunnistimen vaihto sekä kakkosen injektori.(uusi)
mitaatu että se vastus viritys yhä ehjä pois ottaessa,
jos on hajonnut on voinnut samalla ecu saada siipensä semoista joskus nähty
tarkistanut että se egr ventiili on kunnossa
pitkään käytäämättä ollut jumitele helposti,
alipanen letkut tarkistaa sekä nissä olevat suodattimet, sekä alipanen tyhjäkäynnillä
ja onhan uudet osat varmasti oikeita,
ahtopainetta ainakin puttuu
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ma 21.01.2013 18:27
Re: Tyhjäkäynniltä vikatilaan
Kunhan saan Kessin kotio niin deaktivoin egr:n ja tulppaan sen ja sitten ihmettelen lisää. Siinä sivussa voin katella letkujen tiiviydet,mutta se meneen\ jo viikonlopun hommiksi.
61.98N,5.13E