Vito w638 CDI startti- ja hehkuongelma
Vito w638 CDI startti- ja hehkuongelma
En löytänt haulla vastaavaa vikaa, joten aloitan uuen aiheen.
2003 vuoden w638 110CDI on tehny toisinaan sellasta, että hehkuttaa normaalisti ja hörähtää käyntiin, mutta sammuu miltei heti. Käynnistyy uudelleen, jos hehkutusvalo syttyy, mutta jos ei, niin sit ei myöskään starttaa. Auto on ollu syksystä asti liikennekäytöstä pois, eikä sitää oo tarvinnu kuin pihassa välillä siirrellä, niin en ollu viittiny ongelmalla sen enempää päätäni vaivata.
Nyt se mokoma on tallissa, ja hörähti taas käyntiin, mutta sammui, ja sen koommin ei hehkun valo oo syttynt.
Vaikuttais vähän siltä, että jossain on huono kontakti, ja kun kone heilahtaa, se sit joko ottaa "pitoja" tai sit ei.
Oon kattonu auton alta moottorin maajohdon, ja se näyttäisi olevan ehjä ja kiinni. Samoin konehuoneen puolelta ABS-pumpun alta ja vierestä iskaritornista nitkuttelin maadoituspisteiden mutterin auki ja kiinni. Akku on myös kunnossa.
Osaako kuka kattoa kristallipallosta, mistä pitais seuraavaksi alkaa vikaa metsästämään. Vai näinköhän ajonesto - kait tässä sellanen on, ku on näin uus - temppuilee (ei oo keskuslukitusta eli siten ei kaukosäädintäkään, eli perinteinen "jäykkä" rauta-avain)?
Lyhyesti siis: Jos hehkun merkkivalo toimii, auto käynnistyy ja toimii, jos merkkivalo ei syty, ei edes starttaa
2003 vuoden w638 110CDI on tehny toisinaan sellasta, että hehkuttaa normaalisti ja hörähtää käyntiin, mutta sammuu miltei heti. Käynnistyy uudelleen, jos hehkutusvalo syttyy, mutta jos ei, niin sit ei myöskään starttaa. Auto on ollu syksystä asti liikennekäytöstä pois, eikä sitää oo tarvinnu kuin pihassa välillä siirrellä, niin en ollu viittiny ongelmalla sen enempää päätäni vaivata.
Nyt se mokoma on tallissa, ja hörähti taas käyntiin, mutta sammui, ja sen koommin ei hehkun valo oo syttynt.
Vaikuttais vähän siltä, että jossain on huono kontakti, ja kun kone heilahtaa, se sit joko ottaa "pitoja" tai sit ei.
Oon kattonu auton alta moottorin maajohdon, ja se näyttäisi olevan ehjä ja kiinni. Samoin konehuoneen puolelta ABS-pumpun alta ja vierestä iskaritornista nitkuttelin maadoituspisteiden mutterin auki ja kiinni. Akku on myös kunnossa.
Osaako kuka kattoa kristallipallosta, mistä pitais seuraavaksi alkaa vikaa metsästämään. Vai näinköhän ajonesto - kait tässä sellanen on, ku on näin uus - temppuilee (ei oo keskuslukitusta eli siten ei kaukosäädintäkään, eli perinteinen "jäykkä" rauta-avain)?
Lyhyesti siis: Jos hehkun merkkivalo toimii, auto käynnistyy ja toimii, jos merkkivalo ei syty, ei edes starttaa
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5850
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vito w638 CDI startti- ja hehkuongelma
Toimiikos km mittarin pikselit jos toimii niin tuleeko siihenjackie kirjoitti: ↑To 13.04.2023 20:03 En löytänt haulla vastaavaa vikaa, joten aloitan uuen aiheen.
2003 vuoden w638 110CDI on tehny toisinaan sellasta, että hehkuttaa normaalisti ja hörähtää käyntiin, mutta sammuu miltei heti. Käynnistyy uudelleen, jos hehkutusvalo syttyy, mutta jos ei, niin sit ei myöskään starttaa. Auto on ollu syksystä asti liikennekäytöstä pois, eikä sitää oo tarvinnu kuin pihassa välillä siirrellä, niin en ollu viittiny ongelmalla sen enempää päätäni vaivata.
Nyt se mokoma on tallissa, ja hörähti taas käyntiin, mutta sammui, ja sen koommin ei hehkun valo oo syttynt.
Vaikuttais vähän siltä, että jossain on huono kontakti, ja kun kone heilahtaa, se sit joko ottaa "pitoja" tai sit ei.
Oon kattonu auton alta moottorin maajohdon, ja se näyttäisi olevan ehjä ja kiinni. Samoin konehuoneen puolelta ABS-pumpun alta ja vierestä iskaritornista nitkuttelin maadoituspisteiden mutterin auki ja kiinni. Akku on myös kunnossa.
Osaako kuka kattoa kristallipallosta, mistä pitais seuraavaksi alkaa vikaa metsästämään. Vai näinköhän ajonesto - kait tässä sellanen on, ku on näin uus - temppuilee (ei oo keskuslukitusta eli siten ei kaukosäädintäkään, eli perinteinen "jäykkä" rauta-avain)?
Lyhyesti siis: Jos hehkun merkkivalo toimii, auto käynnistyy ja toimii, jos merkkivalo ei syty, ei edes starttaa
silloin kun ei hekuta texti starterror jos ei tule niin sitten tuskin on kyse ajon estosta
tarkista penkin jalassa olevat sulkeet onko teipattu jos ei ole teipaa tarkista myös muut saulakeet
sekä hantin johdot hantin puolen etuiskarin läheltä/rintapellin läpiviennistä
Mökkillä
'
'
Re: Vito w638 CDI startti- ja hehkuongelma
Tässähä o mittari viel iha "taskulaskimen" näytöllä, eli ei siin oo pikseleitä.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Su 16.04.2023 12:07 Toimiikos km mittarin pikselit jos toimii niin tuleeko siihen
silloin kun ei hekuta texti starterror jos ei tule niin sitten tuskin on kyse ajon estosta
Ok, tsekataas läpiviennit. Mut mitä tarkotetaan sulakkeiden teippaamisellaFinlandMerceds kirjoitti: ↑Su 16.04.2023 12:07tarkista penkin jalassa olevat sulkeet onko teipattu jos ei ole teipaa tarkista myös muut saulakeet
sekä hantin johdot hantin puolen etuiskarin läheltä/rintapellin läpiviennistä

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5850
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vito w638 CDI startti- ja hehkuongelma
Yllensä niissä on teipillä varmistettu
Sulakeiden pysyminen kun sulakepesät on paska laatua
Sulakeiden pysyminen kun sulakepesät on paska laatua
Mökkillä
'
'
Re: Vito w638 CDI startti- ja hehkuongelma
Vika löyty! Sulake nro. 2, sitä ku hipas, sytty hehkun valo. Kiskasin sen pois ja tökkasin takas, ni nyt tuntu toimivan ainaki koeajon ajan.
Suuret kitokset kristallipallon lukijalle

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5850
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vito w638 CDI startti- ja hehkuongelma
Hyvä että tuli kuntoon
teipillä ylensää varmistettan se pysyminen
Ei tarvitse joka päivä sitä tökkiä
Mökkillä
'
'
Re: Vito w638 CDI startti- ja hehkuongelma
Sitä riemua ei kauaa kestänyt, eli jo kohta taas, kun olisi pitänyt raatoa siirtää, ei inahtanutkaan.
Hinattiin Espanjan kaunotar jo kesällä halliin katon alle, ja heti viime viikon lopulla aloin tutkimaan. Siihe tuli sit perjantaina palkkatyön perään yks oikee autonasentaja, joka mittaili että virtalukolta tulee kaikki käskyt läpi.
Kokeiltiin sit kohta vielä sitäkin, että laitettiin käynnistyskaapeli akun miinusnavasta koneen korvakkeeseen, ja kas, sehän hahkutti ja sen perään starttas ja lähti käyntiin. Vaikutti aika selvältä, että maavika siellä kuitenkin on. Vaan kohta, kun kokeilin samalla tempulla uudestaan, ei tehnyt taas elettäkään, eli se oli ilmeisesti ihan vaan tuurissaan, että sen kaapelin kiinni ollessa suotui silloin yhteistyöhön.
Kävin kuitenkin eteen sattuneet konehuoneen maadoituspisteet läpi uusin korin ja koneen välisen maajohdon ja tämän koriinkiinnityspisteen, samoin konehuoneessa virtajohtojen liitoskohdan jne. Hehkureleelle tulevan virtajohdon pää oli oikeesti huonossa kunnossa.
Startti pyörittää, jos antaa perinteisellä konstilla hyppyvirran solenoidille, mutta auto ei tietenkään käynnisty tuolla tavalla, kun äly puuttuu.
Starttikäsky tulee ratin alla olevan sulakerasian läpi, mutta konehuoneen puolelle ei "ääni kanna".
Tässä parit kuvat noista vasemman puolen iskaritornin kupeessa olevista maapisteistä ynnä muista, jos niitä kuka muu joutuu joskus ettimään. Pissapojan säiliö ja lämppärin ilmaottotorvi on purettu pois edestä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Vito w638 CDI startti- ja hehkuongelma
Tää kaveri ties kertoo, et yks mahollinen vikakohde vois olla tuo ratin alla oleva sulakerasia. Hain tänää toisen kaverin varaosametsästä yhestä Viton raadosta ton boksin. Hallille päästyäni, ennen sulakerasian vaihtoa, löin kuitenki vielä akunkengän kiinni ja käänsin avaimesta - kas, auto hehkutti ja läks käyntii


Nyt sit nitkuttelin tuota boksia ja kokeilin sulakkeita läpi, ja sain vian toisinaan päälle ja toisinaan pois. Mutu ois, et sulake numero 9 ois se minkä sörkkiminen vaikutti.
Ja toi kyseinen boksi oli kuiteski miulla kansi auki piuhojen varassa roikkumassa ja sitä oli tullu sörkittyä useeseen otteesen, mut ei se ollu suostunu ottamaan pitoja vaikka kuinka moneen kertaan olin tässä välissä kokeillu, ku olin jokaisen maaliitoksen putsaamisen ym jälkee avaimesta koittanu

Nyt on purkuautosta otettu sulakerasia paikoillaan, ja ainakaan vielä en oo saanu vikaa uudelleen päälle.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)