Elikkäs tästä saattaa olla juttua jossain jo aiemminkin. Mut kysynpä silti et paljon mahtaa olla ton sataysikympin korkeus takakaaresta vanteen keskiöön mitattuna?? Itselläni on ilmeisen kuoleentuneet jouset takana... (Kuva) Kun mitä noita muitten autoja olen nähny niin perät on ollu mielestäni huomattavasti ylempänä.... Siis kysehän on nyt vakio jousista.. Itselläni tuo mitta on noin öbaut 31cm ja edessä oli jotain 37cm
Niin ja kuvassa olevien gummien koko on 205/55 16
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Tomi S. kirjoitti:Vähä OT, mutta mulla H&R:n madallusjousten kera takana kaaresta napaan on 30 cm... Jouset sulla on poikki jos vakiojousilla noin alhaalla on.
Elikkäs olette sitä mieltä ettei voi olla noin kuoleentuneet...
On tuossa alusta odottamassa... Ei varmaan paljoo perä sit laske tuosta nykyisestä...
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Tomi S. kirjoitti:Vähä OT, mutta mulla H&R:n madallusjousten kera takana kaaresta napaan on 30 cm... Jouset sulla on poikki jos vakiojousilla noin alhaalla on.
paljonkos sulla on tuo mitta edessä? Tai et onko sun auto "suorassa" et paljon on tuo etu ja takapään ero? Ku eikös nuo takakaaret ole hieman alempana ku edessä? Tai sit se vaan näyttää siltä...
No olipas vaikeasti selitetty mut toivottavasti joku ymmärti....
Zalbeer@hotmail.com
Mulla oli perse likamin samalla korkeudella vakiojousilla kuin Zalbeeril ja kun vaihdoin madaltaviin niin huomasin et takajousista oli n.2 kierrosta poikki. Vaihdon jälkeen perä nousi pari senttiä kun oli vaan -40mm jouset ja alla on ykkösen kumit.
Katselin tuossa omaa w201:stä ja siinä kanssa on perse maassa verrattuna keulaan.
Keulassa oli jousiin laitettu sellaisia kumityynyjä väliin (keskellä jousta kolme kpl /jousi). Kuuluisiko niitä normaalisti olla mersussa, epäilisin kyllä moista. Takana ei ole niitä tyynyjä. Revinkö tyynyt pois? Eikös näitä myydä jossain biltemassa kuoleentuneisiin jousiin hätäavuksi?
Renkaan (195/65/R15) ja etukaaren väliin jää kolminkertainen rako takapäähän verrattuna, näyttää hassulta. Pitänee mitata tarkemmin.
Paljonko sinne pitäisi jäädä varaa renkaan ja sisälokasuojan väliin yläpuolelle siis, edessä ja takana varmaankin hieman eri arvot? Mulla on automaattilaatikolla tuo, joten edessä lienee enemmän painoa ja sitämyöten pitäis kai olla varaakin joustaakin?
Onko nämä tenavatähdet olleet miten suorassa tehtaalta lähtiessään? Pikkuisen nokka alempana näyttäis kyllä paremmalta.
"Keulassa oli jousiin laitettu sellaisia kumityynyjä väliin (keskellä jousta kolme kpl /jousi). Kuuluisiko niitä normaalisti olla mersussa, epäilisin kyllä moista. Takana ei ole niitä tyynyjä. Revinkö tyynyt pois? Eikös näitä myydä jossain biltemassa kuoleentuneisiin jousiin hätäavuksi? "
Eivät ne sinne kuulu. Asia on juuri kuten jo oivalsitkin.
Minulla taas perä on noin 60-70mm korkeammalla kuin tuossa Zalbeerin autossa!!! Takapää on siis jonkinverran korkeammalla kuin keula, ja korkea on sieltäkin päästä. Renkaina 205/50 16 ja lievästi ilmaistuna hölmön näköinen. Lieneekö taakse laitettu jotkut vahvistetut vieterit tms. Värikoodi jousissa on punainen/vihreä ja säätökumeissa on 2 nänniä, mikähän lienee silloin niiden paksuus, jos ohuempia löytyisi niin sillä voisi tilannetta edes hiukan korjata.
Sitten vielä, miten nuo 205/55 kumit mahtuu pyörimään kun edestä raapii kiinni 50 sarjalaisillakin, puhumattakaan jos meinaa madaltaa....
Asiaa hieman sivuten mahtuuko 225/45 17 kumi Et35 7" vanteella rullaamaan mitenkään vai ottaako tolppaan kiinni? Mites kai tuo koko edes taakse mahtuu? Ja saako autossa olla esim edessä 215/45 17 ja takana 225/45 17 Eli tarkotan tällä että saako etu ja taka akseleilla olla eri kokoset gummit?
Zalbeer@hotmail.com
Jos madaltaa meinaa,niin 225/45-17 turhan iso,ainakin eteen.Joskus oli 8,5 leveellä vanteella takana,mutta otti poka päällä muovihelman reunoihin kiinni(takakaaria "ohennettu"n.sentti).Ja vanteen et 30.
Voihan eteen ja taakse laittaa erikokoiset renkaat,mutta ei paljon voi halkasijassa heittoa olla,alkaa abs systeemi herjaamaan.
Kävin mittaamassa renkaan ja muovisisälokasuojan kohdalta ja edessä oli 12cm ja takana 10.5cm tilaa. Ulkokaaren kohdalla oli edessä tilaa n. 8cm ja takana 3.5cm. Takanahan ei rengas käänny , joten siellä on ihan sama vaikka olisi kaaren ulkoreuna vaikka rengasta alempana..... Kuitenkin 4.5cm ero pistää hieman silmään kuitenkin.
Muttamutta... Miten mahtaa automaattilaatikolla ja ilmastoinnilla varustettu 190 (akkukin 100Ah järkäle) suhtautua painojakaumaa ajatellen? Jotkut on sanonut että ota edestä kierros pois jousista. Oisko sittenkin parempi hommata lyhyemmät mutta jäykemmät jouset, edessä on kuitenkin painoa reilummin kuin takana. Nykyisistä etujoususta ei ole tietoa että minkälaiset ovat. Renkaat on 195/60/15.
kilander kirjoitti:Siis mihin raapii.Mulla edestä 60mm madallettu,ja 205/50-16 ei raavi mihinkään.
Mikä vanne,ja mikä et?
Vanne 7.5" ja ET 35. Ilmeisesti ottaa kiinni lokasuojan kaaren etuosaan eli siihen mihin kaari loppuu ja puskuri alkaa. Pitää kuitenkin tutkia vielä ottaako muuallekin.
kilander kirjoitti:Siis mihin raapii.Mulla edestä 60mm madallettu,ja 205/50-16 ei raavi mihinkään.
Mikä vanne,ja mikä et?
Vanne 7.5" ja ET 35. Ilmeisesti ottaa kiinni lokasuojan kaaren etuosaan eli siihen mihin kaari loppuu ja puskuri alkaa. Pitää kuitenkin tutkia vielä ottaako muuallekin.
Siinähän se on puskurin yläpuolella pyöränkaaressa ahdas kohta,hankala paikka,siihen ei oikein voi antaa kulmahiomakonehoitoakaan