Auto alkuperäiseä
Auto alkuperäiseä
Eikö tällaista autoa kuin mersu, voisi pitää niissä tehoissa kuin tehtaalta lähtiessä on.On hölmöläisen hommaa ruveta niitä virittelemään koska ne on tehtaalla vähän viisaammat laskeneet koneen kestävyyden. Ja mersultaki löytyy eri versioita joista löytyy kyllä tarpeeksi tehoja Ja kun siinä penkin ja tratin välissä istuu se holmöläinen , niin hajovathan ne koneet .Ja siitäkös nämä "VARAKKAAT" volvomiehet saavat vettä myllyynsä. On minkä kokoinen mersu tahansa . niin nopeusrajoitukset huomioon ottaen kaikilla pysyy hyvin mukana. Minulla on 40 vuotta ollut käytettyjä mersuja olen niillä pärjänyt varsin. Että ajakaamme arvokkaasti ja ennenkaikkea Turvallisesti ! Hyvää kesää toivottaen J Lehti.
Vaihtaisin allekirjoituksen
Kertovat että täällä on mersulla ajettava koska "ylälauteilla"ei ole MERSUJA . Ei ole yhtään vaihtoautoa tullut.....
Kertovat että täällä on mersulla ajettava koska "ylälauteilla"ei ole MERSUJA . Ei ole yhtään vaihtoautoa tullut.....
Olisi hölmöläisen hommaa laittaa 10000€ AMG-Mersuun, kun 1500€:llä saa normaaliversion, ja tonnin sijoituksella enemmän tehoa kuin AMG:stä. (W123 280E)
30 vuotta sitten insinöörien laskutaito oli sama ja työvälineet yhtä tarkat, kuin sokealle apinalle olisi antanut kolme noppaa ja omenan.
Ja jos tarkoitat enemmän viritettyjä autoja, niin voisinhan minä upottaa koneeseen vaikkapa 10000€ ja sen jälkeen ajelisin 800-heppaisella Mersulla. Aika monta kertaa sen saisi korjata ennen kuin olisi 800-heppaisen tehdasmersun hinta tuhlattu.
Huonosta on turha yrittää tehdä hyvää, eli kannattaa keskittyä hyvien autojen paranteluun.
30 vuotta sitten insinöörien laskutaito oli sama ja työvälineet yhtä tarkat, kuin sokealle apinalle olisi antanut kolme noppaa ja omenan.
Ja jos tarkoitat enemmän viritettyjä autoja, niin voisinhan minä upottaa koneeseen vaikkapa 10000€ ja sen jälkeen ajelisin 800-heppaisella Mersulla. Aika monta kertaa sen saisi korjata ennen kuin olisi 800-heppaisen tehdasmersun hinta tuhlattu.
Huonosta on turha yrittää tehdä hyvää, eli kannattaa keskittyä hyvien autojen paranteluun.

[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Nyt puhut Lehti asiaa...tuomariksi en kellekään lähde jokainen tehköön parhaan tietämyksensä ja mieltymyksensä mukaan mutta tuossa sanomassasi piilee vinha perä. Kokemukset on itsellä 17 vuoden Volkkarihelvetistä aika lailla samansuuntaiset. Katsotaan miten tuon "nuhapumppuväyrysen" kanssa pärjää, tosin jo juuri äsken katselin kuola suusta valuen sakemannisivuilta sellaista 320 E-koppaa...
Mutta nykyinen E220D olkoon hamaan hautaansa (tai ainakin minun omistusajan) saakka E220D. Kaikkine villine suorastaan pitelemättömine kilowatteineen.
Mutta nykyinen E220D olkoon hamaan hautaansa (tai ainakin minun omistusajan) saakka E220D. Kaikkine villine suorastaan pitelemättömine kilowatteineen.

Hmm. Kaksipiippuinen juttu näin orginaali-puristinkin silmään.
Omaan silmääni kaikenmoinen ulkomuodon tuunaus sattuu, ja itse en varmaan lähtisi dieseliäni pumpunsäätöä kummemmin parantelemaan.
Mutta, ja tämä on iso mutta. Esimerkiksi näillä forumin superturbottajilla on sen verran vankka teoriatietämys ja ihan käytännön osaaminen asiastaan, että pakkohan tuommoista "kunnolla tekemistä" on kunnioittaa. Sitä paitsi kaikkein hulluimmat jutut, vaikkapa nyt 500 hv tehotavoite 3-l dieselistä, ne aina kaikkein kiinnostavimpia ovat. Projektit poikivat kullanarvoista tietoa myös vakiokuntoisia autoja korjaaville ja huoltaville, mikä on sekin tosihyvä juttu.
Bonuksena se, että kun kaverien kaikki rahat ja aika menevät mersun pellin alle niin ovatpa poissa muusta pahanteosta...
Omaan silmääni kaikenmoinen ulkomuodon tuunaus sattuu, ja itse en varmaan lähtisi dieseliäni pumpunsäätöä kummemmin parantelemaan.
Mutta, ja tämä on iso mutta. Esimerkiksi näillä forumin superturbottajilla on sen verran vankka teoriatietämys ja ihan käytännön osaaminen asiastaan, että pakkohan tuommoista "kunnolla tekemistä" on kunnioittaa. Sitä paitsi kaikkein hulluimmat jutut, vaikkapa nyt 500 hv tehotavoite 3-l dieselistä, ne aina kaikkein kiinnostavimpia ovat. Projektit poikivat kullanarvoista tietoa myös vakiokuntoisia autoja korjaaville ja huoltaville, mikä on sekin tosihyvä juttu.
Bonuksena se, että kun kaverien kaikki rahat ja aika menevät mersun pellin alle niin ovatpa poissa muusta pahanteosta...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
No eipä siitä kannata yöunia menettää jos 0,005% suomen 124/190-mersu kannasta uhrataan Superturbo-käyttöön. Mielestäni on mielenkiintoista nähdä mihin vanhat dieselit pystyy. Tosiasiassa näitä viritettyjä superturboja tai tuningille uhrattuja mersuja on kuitenkin todella vähän...
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Tuostakin voidaan olla montaa mieltä.Hemingway kirjoitti:Kylläpä puhutte asiaa![]()
Voimaa ei nimittäin ikinä ole liikaa

Paljon voimaa --> tunne on mahtava, ku voima imee kuskin penkkiin
Paljon voimaa --> enemmän vaarallisia tilanteita (puhutaan autoista)
Paljon voimaa --> se on päästä pois mikä on pohkeessa (voiman nosto)
Allekirjoitan sen, että auto ei tarvi olla mikään nuhapumppu. Kuitenkin kohtuullisella määrällä voimaa tullaan toimeen ja voidaan hallita tilanne kuin tilanne. Mikä on kohtuullista, siitä voidaan olla montaa mieltä.

MB 300 TDT -87 A
Niinpä. Vähälläkin pärjää. Pitääkö meikäläisen taas kertoilla ajasta, kun suhasin VW Caravelle Syncrolla, jossa voimaa tarjoili 1,6 l turbodiesel. Ja kyseinen myllyhän tarjoilee 70 hv ja 130 Nm, ja syytä on muistaa että auto painaa melkein 2 tonnia tyhjänä ja ilmanvastusta on hiukan enemmän kuin Finlandia-talossa.Tore kirjoitti: Kuitenkin kohtuullisella määrällä voimaa tullaan toimeen ja voidaan hallita tilanne kuin tilanne. Mikä on kohtuullista, siitä voidaan olla montaa mieltä.
Yli 6 m/s vastatuulella ei kannattanut tasamaalla kolmosta isompaa vaihdetta tarjota ja ei se myötätuulellakaan missään nimessä tasamaalla yli 125 km/h mittarinopeutta kulkenut. Joku W124 200D automaatti on tuohon verrattuna Kawasaki Ninja.
Yhtä kaikki, ikinä ei tullut tuon auton kanssa tilannetta, että olisi mitään vaaranpaikkaa syntynyt vähäisen tehon johdosta. Ainoa, missä piti joustaa oli liikennöinti maantiellä - - niinä vastatuulipäivinä piti tosiaan antaa kiireisimmille tilaa. Ja halkesihan siitä kansi kesken ajon; savua tuli saman verran kuin WTC:n räjähdyksistä ja koko konehuone hehkui kuin Tsernobyl, mutta olipa ihmisillä mitä nauraa.
Tarinan opetus: kun tietää, että auto on laiska, sitä oppii ajamaaan hiukan ennakoiden ja olemaan yrittämättäkään ajaa myöhästynyttä lähtöä kiinni. Epätoivoinen yritys se usein on vilkkaammillakaan peleillä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Offtopikiksi menee, elkee teloittako.Sivonen kirjoitti: 30 vuotta sitten insinöörien laskutaito oli sama ja työvälineet yhtä tarkat, kuin sokealle apinalle olisi antanut kolme noppaa ja omenan.
36 vuotta sitten mentiin kuuhun (ja tultiin takasinkin) niiden insinörttien ja laskutikkujen avulla. Mitenkäs tänäpäivänä.... Ei menata saada sateliitteja taivaalle, sukkulat räjähtelee lähdössä tai viimeistään takas tullessa. Sama vika jenkeillä, eurooppalaisilla ja posahtelee niitä kinkeillä ja neu... eiku rys... eiku venäläisilläkin.
Ainiin, kuulennot mahdollisti muuten jenkkien saksasta jenkkilään nappaamat insinörtit, yrittihän ne ensin kotimaisin voimin, muttei siitä mitään tullu. Missäs mersut onkaan suuniteltu ja tehty?

Alkuperäinen
Ei minulla ole mitään tätä rakentelua vastaan .Koska olen itsekin saanut toimeentuloni yli 50 vuotta tavallaan näistä hommista (Autoverhoilija).Siihen on mahtunut mahtava määrä mm mersuja. Itsekin harrastan auton rakentelua mutta konepuoli on aina saanut olla alkuperäisessä kunnossa.Parhaillaankin on vm84 123 korinen 240D jossa ulkopulella kaikki listat ym. Sisällä uudet plyysfi päälliset kaikkineen tyynyineen .istuinlämmitimet.. keskuslukko kaukosäätö sähköikkunat Vakionopeuden säärin hansfrii mykistäjä .Eeperi kaukosäätimellä.Nahkatratti kaikki on itse asnnettu. Silti on rahaa palanut senverran ettei koskaan saa omiaan mutta ompa saanut jonkinlaisen tyydytyksen näistä tekemisistään. .Että kyllä minä tämän rakentelun ymmärrän. Että se siitä .Kiitos
Vaihtaisin allekirjoituksen
Kertovat että täällä on mersulla ajettava koska "ylälauteilla"ei ole MERSUJA . Ei ole yhtään vaihtoautoa tullut.....
Kertovat että täällä on mersulla ajettava koska "ylälauteilla"ei ole MERSUJA . Ei ole yhtään vaihtoautoa tullut.....
Re: Alkuperäinen
Lehti on kääntynyt - kiitos siitäj lehti kirjoitti:Että kyllä minä tämän rakentelun ymmärrän. Että se siitä .Kiitos

Renkaat
/OT on/ Nus, nusSivonen kirjoitti:36 vuotta sitten käytettiin ristikudosrenkaita.
v. 1969 ristikudosrenkaita, ei kai, paitsi Hakkapeliitat talvella ja taloudellisilla perheenisillä Barumit. Michelin X esiteltiin 50-luvun puolessavälissä uuden Citroen DS-mallin lanseerauksen yhteydessä.
60-luvun lopussa valistuneilla autoilijoilla oli vyörenkaat käytössä, erityisesti ranskalaisissa autoissa, kuten itsellänikin. Olihan muuten mielenkiintoinen hetki lähteä liikkeelle Xsät alla ensimmäisen kerran. Meinasi mennä sivuikkunasta läpi ensimmäisessä mutkassa, kun ohjaus toimi hieman tarkemmin verrattuna aiempiin löysiin ja luistaviin Michelin Pilote-ristikudosrenkaisiin. /OT off/
S320L -97
Niin käviköhän ne edes siellä kuussa?? Eikös se ollut Kubrick joka filmas feikkipätkän tms.AK47 kirjoitti:Offtopikiksi menee, elkee teloittako.Sivonen kirjoitti: 30 vuotta sitten insinöörien laskutaito oli sama ja työvälineet yhtä tarkat, kuin sokealle apinalle olisi antanut kolme noppaa ja omenan.
36 vuotta sitten mentiin kuuhun (ja tultiin takasinkin) niiden insinörttien ja laskutikkujen avulla. Mitenkäs tänäpäivänä.... Ei menata saada sateliitteja taivaalle, sukkulat räjähtelee lähdössä tai viimeistään takas tullessa. Sama vika jenkeillä, eurooppalaisilla ja posahtelee niitä kinkeillä ja neu... eiku rys... eiku venäläisilläkin.
Ainiin, kuulennot mahdollisti muuten jenkkien saksasta jenkkilään nappaamat insinörtit, yrittihän ne ensin kotimaisin voimin, muttei siitä mitään tullu. Missäs mersut onkaan suuniteltu ja tehty?
Taitais tosiaan jenkit lennellä vielä potkurikoneilla jollei olisi Braunia ja kumppaneita saatu kolmannesta valtakunnasta.
Meniköhän politikoinniksi


ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Sukulaismies upotti joskus markka-aikaan toistasataatuhatta Mustangin tekniikan paranteluun. Ei siihen veekasiinkaan sillä rahalla katukäyttöön ihan 800 heppaa tainnut saada, mutta kuiva asfaltti oli silti vielä meikäläisissä maantieajonopeuksissa aika liukas alusta ajettavaksi.Sivonen kirjoitti: Ja jos tarkoitat enemmän viritettyjä autoja, niin voisinhan minä upottaa koneeseen vaikkapa 10000€ ja sen jälkeen ajelisin 800-heppaisella Mersulla.


Tehon tuomasta leppoisuudesta voi olla montaa mieltä
, kyllä ne autot jotka ajavat ripeimmin (yleensä tehokkaita bensa autoja) ovat myös useimmin tauolla. Itsekkin aikaisemmin mainitun kaltaisella VW transporter Syncrolla (16" pyörät/ilmoitettu huippunopeus taisi olla n.110km/h) ja muilla ei niin ripeillä autoilla matkaa tehneenä on huomannut että kaikkein kovimmat hurjastelijat saattavat ohittaa välillä rovaniemi helsinki minut 3-5 kertaa, uudestaan ja uudestaan! Leppoisasti puksuteltaessa ei väsykään tule niin äkkiä ja polttoainetta ei tarvitse olla jatkuvasti lisäämässä. (usein ajan pysähtymättä ko. välin jos ei kyytiläisiä ja polttoaine riittää eli on juuri käynyt tankilla kun lähtee, eikä väsy juuri paina, onhan sitä saanut juuri istuksia rauhassa leppoisasti n 11h)
Kova teho usein saa vain tuntumaan jotta muut menevät hiljaa ja tulee ajotyylistä agressiivisempaa
, siis näin ainakin itsellä.

Kova teho usein saa vain tuntumaan jotta muut menevät hiljaa ja tulee ajotyylistä agressiivisempaa

300td -91, manuaali.
Autossa pitää olla sen verran tehoa, ettei sillä jää jalkoihin esim. kaupunkiliikenteessä. Kakspuolokas kiisseli kuskaa ainaki W201:stä ihan riittävästi, ei tullut hiki edes Helsingin ydinkeskustassa.
Tehokas auto taas vaatii kuskilta runsaasti itsehillintää ja kevyen kaasujalan. Muuten kyyti ei ole enää mukavaa, kun menosta tulee liian repivää. Lisäks tehokkaita autoja rypytään paljon. Kaverikin tossa taannoin avautu, ettei mistään meinaa löytää kolaroimatonta e36-koppasta 325i beemeriä! No, sit olikin tyydyttävä 320:iin, kun kerta kolaroimaton oli haussa.
Omaaki kelkkaa joku joskus innostu kehumaan hienoksi peliksi... Mutta kuulemma lievästä tehon puutteesta kärsii toi 190D 2,5. Mut tuskinpa vaan olis niin siisti peli, jos pellin alla olis joku 2,3/2,6-litranen, avustetulla polttoaineen sytytyksellä varustettu motti.

Tehokas auto taas vaatii kuskilta runsaasti itsehillintää ja kevyen kaasujalan. Muuten kyyti ei ole enää mukavaa, kun menosta tulee liian repivää. Lisäks tehokkaita autoja rypytään paljon. Kaverikin tossa taannoin avautu, ettei mistään meinaa löytää kolaroimatonta e36-koppasta 325i beemeriä! No, sit olikin tyydyttävä 320:iin, kun kerta kolaroimaton oli haussa.
Omaaki kelkkaa joku joskus innostu kehumaan hienoksi peliksi... Mutta kuulemma lievästä tehon puutteesta kärsii toi 190D 2,5. Mut tuskinpa vaan olis niin siisti peli, jos pellin alla olis joku 2,3/2,6-litranen, avustetulla polttoaineen sytytyksellä varustettu motti.

[url=http://i2.photobucket.com/albums/y11/JoniYlilammi/190D/Kylki2.jpg]W201 190D 2,5 vm. -90[/url]
[img]http://www.emedco.com/emed2/Gifs_sp/40363.gif[/img]
Ja sitten: 190E 2.0 vm -89
[img]http://www.emedco.com/emed2/Gifs_sp/40363.gif[/img]
Ja sitten: 190E 2.0 vm -89
Eilen käytin tuon cdi:n katsastuksessa. Katsastus mies kehu maasta taivaaseen mersun nyky diesel tekniikan.
Tuumasi vaan, että nykyisin ei kannata kyllä bensiini vehkeitä hommata, kun nämä dieselit ovat ripeämpiä ja käytännön liikenne tilanteissa paljon mukavampia ajaa. Aina tapahtuu, eikä tarvitse vetää kierroksia tappiin.
Lisäsi vielä, että aika hätäinen tuo farkkus on, minusta se taas on ihan normaali auto. Kaikkeen tottuu. Kävin illasta sitten Volvolla koeajamassa S60 2.5 jossa hevosia jotain reilu 170 niin tuntu tuon oman kiisselin jäljeltä ihan mopolta. En nyt ihan varma ole tuosta Volvon moottori koosta, mutta kuitenkin yli 2 litranen. 



Ja kaveri laittoi aikoinaan myöskin jenkkipeliin 160t/mk(tuossa on jo hankintahintakin mukana) eli tuuninkiin kumminkin toistasataa tonttulakkia meni.....auto paloi melkein samantien ja senhetkinen vakuutus korvasi kaikkineen 35t/mk. Ottaisi piähän moinenRH kirjoitti:Sukulaismies upotti joskus markka-aikaan toistasataatuhatta Mustangin tekniikan paranteluun. Ei siihen veekasiinkaan sillä rahalla katukäyttöön ihan 800 heppaa tainnut saada, mutta kuiva asfaltti oli silti vielä meikäläisissä maantieajonopeuksissa aika liukas alusta ajettavaksi.Sivonen kirjoitti: Ja jos tarkoitat enemmän viritettyjä autoja, niin voisinhan minä upottaa koneeseen vaikkapa 10000€ ja sen jälkeen ajelisin 800-heppaisella Mersulla.![]()

MB W210 200cdi -01
Kyllä näitä w124/201-malleja riittää varmasti jokaiselle halukkaalle suomenmaassa ja rakenteluun kestää mennä monta sataa autoa vuodessa. Silti aina jostain kulman takaa kaartaa umpilaho taksimalli kyljet dieseliä valuen, eli ois tarttenu tehdä jotain jo vähän aiemmin.
Harvinaisempia malleja en menisi muokkaamaan ihan tuosta noin vaan, pitää olla jo varmasti tiedossa mitä tekee.
Ja eikös se teho ole aina muotia? Kyllä sen tehon kanssa varmasti oppii elämään. Onhan nämä ihan vakio mallitkin piristyneet vuosien saatossa valtavasti ja harvoin olen kuullut kenenkään valittavan liiasta tehosta.
Harvinaisempia malleja en menisi muokkaamaan ihan tuosta noin vaan, pitää olla jo varmasti tiedossa mitä tekee.
Ja eikös se teho ole aina muotia? Kyllä sen tehon kanssa varmasti oppii elämään. Onhan nämä ihan vakio mallitkin piristyneet vuosien saatossa valtavasti ja harvoin olen kuullut kenenkään valittavan liiasta tehosta.
Joku mersupurkaamo??
Itselleni kun käy kuitenkin niin että jos lisään autoon tehoa-------> hetken julmettu hurmio joka kohta katoaa ja alkaa tuntua että alla on vallan mopo, taas lisätään potkua--------------> sama juttu hetken päästä...eli kierre on katkeamaton.
Juttelin tutun Porschemiehen kanssa joka manaili kovasti autoansa (911 Carrera edelliseltä vuosikymmeneltä, mielestäni lähtee kuin hauki kaislikosta ja ainoan rajoitteen kulkuun tekee se sakemannien rajoitin 220-230 km/h(?)) ettei sillä ehdi mihinkään ja oli tosissaan hankkimassa vastaavaa turboversiota. Arvelen kuulevani samat tarinat turbo-Porschen jälkeen taas kun tottumuksesta tulee toinen luonto. Tässä suuri syy miksi nykyinen työväline E220D tulee olemaan mopo iänkaiken. Feel the force...
Juttelin tutun Porschemiehen kanssa joka manaili kovasti autoansa (911 Carrera edelliseltä vuosikymmeneltä, mielestäni lähtee kuin hauki kaislikosta ja ainoan rajoitteen kulkuun tekee se sakemannien rajoitin 220-230 km/h(?)) ettei sillä ehdi mihinkään ja oli tosissaan hankkimassa vastaavaa turboversiota. Arvelen kuulevani samat tarinat turbo-Porschen jälkeen taas kun tottumuksesta tulee toinen luonto. Tässä suuri syy miksi nykyinen työväline E220D tulee olemaan mopo iänkaiken. Feel the force...
Itellä homma toimii ainakin niin päin, että kun on voimaa pellin alla, se rauhoittaa mieltä niin et ei tarvi koko ajan olla kokeilemassa onko sitä voimaa... Mukava vaan itekseen naureskella, ku joku alumiinispoilerivirittäjä suorittaa miehekkäitä ohituksia kylkeä hipoen..
Kun taas jonku corillan ratissa pitää loikkia oikeanpuolimmaisen päällä lumpio suorana pää höyryten, ja lukuisten kirosanojen säestämänä kysellä itseltään ja autolta, et eikö se tosiaankaan voi kulkea mihinkään
Kun taas jonku corillan ratissa pitää loikkia oikeanpuolimmaisen päällä lumpio suorana pää höyryten, ja lukuisten kirosanojen säestämänä kysellä itseltään ja autolta, et eikö se tosiaankaan voi kulkea mihinkään

MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Minusta koneen/pumpun virittely on kyllä jokaisen harrastajan oma asia. Arvelisin, että tekniikkaan perehtynyt mersumies haluaa kokeilla tietoa ja taitojaan ihan käytännössä. onko se huono asia? Mielestäni ei. Jokainen harrastakoon autoilua mieleisellään tavalla.
Paraneeko auto virittelemällä onkin sitten jo ihan toinen asia. Yksi ajattelee, että luotettavuus kärsii, ajo-ominaisuudet huononee,jne. Joku toinen ajattelee, että ihan päinvastoin. Eikä varmaan ole uskossaan sen heikompi kuin toinenkaan.
Itse olen myös pitkälle myös sitä mieltä, että mersu on valmis auto jo tehtaalta lähtiessään. Mutta en voi kieltää, etteikö esim. tuolla nykyisellä 200D:llä olis kivempi ajella nyt kun siitä on pumppu säädetty
Tulipas vähän valtakunnansovittelijan kommentti
Paraneeko auto virittelemällä onkin sitten jo ihan toinen asia. Yksi ajattelee, että luotettavuus kärsii, ajo-ominaisuudet huononee,jne. Joku toinen ajattelee, että ihan päinvastoin. Eikä varmaan ole uskossaan sen heikompi kuin toinenkaan.
Itse olen myös pitkälle myös sitä mieltä, että mersu on valmis auto jo tehtaalta lähtiessään. Mutta en voi kieltää, etteikö esim. tuolla nykyisellä 200D:llä olis kivempi ajella nyt kun siitä on pumppu säädetty

Tulipas vähän valtakunnansovittelijan kommentti
