Vielä kerran pojjaat

Saahan sen dieselillä!
En ole 214-korisessa istunut enkä tiedä jääkö osat käteen ja minkälaiset on saumat. Saumoista puheen ollen, mahtaako ryssän puuhat haitata mersun sisustuksen laatua, ihme että rakettien keskellä saavat vielä kaikkea tehtyä.
Enpä noita nykyautoja mollaa. Minulle uusien autojen kaikki ominaisuudet eivät vaan ole oleellisia. Enkä myöskään tunne asiasta minkäänlaista piilokateutta.DBFI kirjoitti: ↑La 26.11.2022 12:12 En oikein tykkää vanhojen ja uusien mersujen tarkoituksellista vastakkainasettelua. Vanhat on olleet aikanaan hyviä eikä nykyisen taksimersun ostaja niitä mollaa nytkään, useimmilla kuitenkin kultaiset muistot noiden ajoilta. Sitä W214 mersua vaan ei kukaan ostaisi jos siinä kaikki valinnat olisi toteutettu erillisillä katkaisijoilla ja potikoilla jne. Säätöjä on vaan niin paljon nykyautossa. Eri asia onko nyt tehty järkevä kompromissi. Mielelläni myös tutustuisin pyöreiltä mittareilta luettavaan navigaattoriin ja 360 pysäköintikameraan jne. Vaikka ne ei ole kaikille mersukuskeille oleellisia juttuja niin W214 mersun ostajalle ne on ja me muut voisimme sen vain hyväksyä ilman piilokateutta.
Toi nyt lähinnä sitä teslaa koski että korit tehty miten sattuu ja osat jää käteen.DBFI kirjoitti: ↑La 26.11.2022 08:17En ole 214-korisessa istunut enkä tiedä jääkö osat käteen ja minkälaiset on saumat. Saumoista puheen ollen, mahtaako ryssän puuhat haitata mersun sisustuksen laatua, ihme että rakettien keskellä saavat vielä kaikkea tehtyä.
Tuo nykyinen näyttötrendi kai johtuu siitä että kosketusnäytöt pitää saada myös autoihin. Siinä saa autovarkaat kiinni kun ne ei kuitenkaan malta olla jättämättä sormenjälkiään ruutuun. Sitten kun kansa vaatii niitä kosketusnäyttöjä kun muillakin on niin ne pitää asettaa jotenkin luontevasti käden ulottuville. Näytön joutuu siirtämään pois parhaasta näkökentästä. Joku 213-korisen MBUX on mukavasti näkyvillä mutta ei sitä ajossa pysty järkevästi näpelöimään.
Se kosketusohjaus on uusi trendi ja viety ihan liian pitkälle. Nyt ratin "nappuloita" on hankala käyttää mutta myös vaikkapa istuinsäädöt kosketuskytkimillä tunnottomat ja vaatii katseen että osuu oikeaan. Kokeilemalla löytyy oikea mutta sitten onkin jo säädelty muutama väärä asetus.
Käytetty tarvikeosia, etulokasuojan kantti ei myöskään istu kuten eivät muutkaan tarvikeosat.DBFI kirjoitti: ↑To 24.11.2022 19:49 Punaisessa autossa ovet ihan lommolla mutta harmaassa sitten jo korjattu. Mitenkähän se punainen näytti niin oudolta. Toisin kuin jossain aiemmassa kojelautakuvassa, tuohan näyttää joka suhteessa C ja S korien väliin skaalatulta. Ratista ei saanut selvää, ei taida olla korjattu niin kuin kuulemma VAG oli yleisön pyynnöstä tehnyt.