Maailmanennätys E 320 CDI:lle
Maailmanennätys E 320 CDI:lle
http://www.germancarfans.com/news.cfm/n ... 050502.003
Hyvin on Merssu kestäny: 100 000 mailia keskinopeudella 225 km/h, ajettu siis 30 vuorokautta yhteen menoon. Entinen ennätys olikin Saabilla vuodelta 1986.
Hyvin on Merssu kestäny: 100 000 mailia keskinopeudella 225 km/h, ajettu siis 30 vuorokautta yhteen menoon. Entinen ennätys olikin Saabilla vuodelta 1986.
Re: Maailmanennätys E 320 CDI:lle
Vielä kun ottaa tuon rääkin jälkeen siitä suuttimet ehjänä irti ja aikaa moiseen 1/2 h niin nostan hattua, jos sellainen olisi 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Ihan yks hailee, tiisseliä menee yhden Aabramssin tankkiin päivän partiolenkillä tuolla Irakissa saman verran kun tuohon kisaan, puhumattakaan Nascar, F1, GP2 jne...
Eli älä Ere suotta filosofoi, aivan se ja sama maailman öljyn riittävyyden kannalta ajaisivatko suomalaiset mersumiehet tästä tulevaisuuteen vaikka kaikki liikenevät rahansa tai säästelisivät kilometreissä, sillä öljyllä ei pidetä maailmaa pyörimässä edes päivän vertaa, sama juttu tuollaisissa kisoissa. Kuin pirtissä pieraisis eikä kukaan ole kuulemas, mitään et voita tai häviä.
Eli älä Ere suotta filosofoi, aivan se ja sama maailman öljyn riittävyyden kannalta ajaisivatko suomalaiset mersumiehet tästä tulevaisuuteen vaikka kaikki liikenevät rahansa tai säästelisivät kilometreissä, sillä öljyllä ei pidetä maailmaa pyörimässä edes päivän vertaa, sama juttu tuollaisissa kisoissa. Kuin pirtissä pieraisis eikä kukaan ole kuulemas, mitään et voita tai häviä.
Tiedät paikan, kokeile
Tarkoitin nyt lähinnä, että ylipäätään olen vastaan kaikkia autokisoja. Siis mukavahan niitä oli aikanaan kattoa(kun häkkinenkin pärjäsi), mutta ne olvat loppupeleissä vain niin turhia.
Ja jos varoitellaan nykyisin aina, että öljy on loppumassa, niin luulisi, että "turhista" asioista voisi luopua. Ei silti, tuohan se työpaikkoja....
Noo, mielenmukaan.
Ja jos varoitellaan nykyisin aina, että öljy on loppumassa, niin luulisi, että "turhista" asioista voisi luopua. Ei silti, tuohan se työpaikkoja....
Noo, mielenmukaan.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Diisselien vakioautosarja kato, sitä viittis kattoa. Ja DTM, Belcar + Le Mans.
Jos olisi digiboksi. Ja kanaalin kortti? Ja sieltä tulisi muutakin kuin nuo kolme kiinnostavaa ohjelmaryhmää. Eikä joutusi tukemaan Yleä, vaikka a) et edes katsoisi sieltä mitään ja b) se sisältö ei nytkään ole hintansa arvoista. Jos ei uusita niin sitten jotakin selviytymismodifikaatiota by finskipoijat.
Ps. Olisivat jatkaneet tuota kestotestiä vaan eteenpäin niin kauan kuin isommat rempat (kone, vaihtoloota...) tulis eteen. Seuraava siirto kuitenkin tulee varmaan tämän vuoden aikana, ehkä Bemari ajattaa 150.000 mailia 535d:llä ja 10km/h suuremmalla keskinopeudella. "Niin kauan kuin kestää" kestotesti olisi voinut hillitä seuraavaa yrittäjää ja asettaa ikävän jännitysmomentin haastajalle, olishan se noloa jos FIAn ja lehdistön edustajien läsnäollessa haastaja laukeis liian aikasin...
Saattaishan se käydä noille Mepollekin 101000 mailin kohdalla, että joku poksahtaisi, mutta se ei olisi enää niin katastrofaalista kun kuitenkin olisi se enkka jo ajettu ja onhan tuo kunnioitettava lukema jo itsessään... Ja muka CDI koneiset ei kestä?
Jos olisi digiboksi. Ja kanaalin kortti? Ja sieltä tulisi muutakin kuin nuo kolme kiinnostavaa ohjelmaryhmää. Eikä joutusi tukemaan Yleä, vaikka a) et edes katsoisi sieltä mitään ja b) se sisältö ei nytkään ole hintansa arvoista. Jos ei uusita niin sitten jotakin selviytymismodifikaatiota by finskipoijat.
Ps. Olisivat jatkaneet tuota kestotestiä vaan eteenpäin niin kauan kuin isommat rempat (kone, vaihtoloota...) tulis eteen. Seuraava siirto kuitenkin tulee varmaan tämän vuoden aikana, ehkä Bemari ajattaa 150.000 mailia 535d:llä ja 10km/h suuremmalla keskinopeudella. "Niin kauan kuin kestää" kestotesti olisi voinut hillitä seuraavaa yrittäjää ja asettaa ikävän jännitysmomentin haastajalle, olishan se noloa jos FIAn ja lehdistön edustajien läsnäollessa haastaja laukeis liian aikasin...
Saattaishan se käydä noille Mepollekin 101000 mailin kohdalla, että joku poksahtaisi, mutta se ei olisi enää niin katastrofaalista kun kuitenkin olisi se enkka jo ajettu ja onhan tuo kunnioitettava lukema jo itsessään... Ja muka CDI koneiset ei kestä?

Viimeksi muokannut Mariini, Su 08.05.2005 19:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tiedät paikan, kokeile
Kaikki kulttuuri-, urheilu- (paitsi moottoriurheilu), sun muut messutapahtumat joihin mennään paikanpäälle tulisi ehtottomasto kieltää turhan haaskauksen nimissä. Tietenkin myös turistimatkat ja varsinkin EU-matkat rysseliin ja muualle. Pitääkö sinne mökillekin joka tanan viikonloppu muka mennä.
Tuo olis mun mielenmukaan.
Tuo olis mun mielenmukaan.
Viimeksi muokannut mun, Su 08.05.2005 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
(emännän) Corolla HB -19
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
Eläs karrikoi.mun kirjoitti:Kaikki kulttuuri-, urheilu- (paitsi moottoriurheilu), sun muut messutapahtumat joihin mennään paikanpäälle tulisi ehtottomasto kieltää turhan haaskauksen nimissä. Tietenkin myös turistimatkat ja varsinkin EU-matkat rysseliin ja muualle. Pitääkö sinne mökillekin joka tanan viikonloppu muka mennä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
En karrikoikaan.Ere866 kirjoitti:
Eläs karrikoi.
Se on kuule hevosenpieru mitä itse moottoriurheilussa dinasaurusöljyä kuluu. Monin moninkertaisesti suurempi määrä öljyä kuluu kun porukka kulkee näissä kaiken maailman tapahtumissa millä kukin, erityisesti turhissa lentomatkoissa.
Okei, okei. Leikkiä kerron, mutta mua aina vi##ttaa tuollaset pa##anpuhumiset moottoriurheilun joutavuudesta.
(emännän) Corolla HB -19
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
eihän autokisoissa mitään pahaa ole, päinvastoin. Autourheilussa kilpaillaan uudella kalustolla melko saasteettomasti ja samalla kehitetään uusia juttuja joita sovelletaan siviililiikenteeseen. Turbotekniikka, jarrut, neliveto (audi uranuurtajana, kaikki muistaa 80 -luvun superautot rallin mm -sarjasta), polttoaineen suihkutus, alusta + paljon muuta. Pieni innovaatio kilpailukäytössä esim. polttoaineen suihkutuksessa saattaa säästää siviilikäytössä moninkertaisesti sen mitä rallissa kulutetaan. Kilpa -areenat on testikenttä missä tekniikkaa hiotaan äärimmilleen ja tuloksia sovelletaan siviiliautojen tuotannossa aina kun se on autotehtaalle taloudellisesti järkevää.Ere866 kirjoitti:Tarkoitin nyt lähinnä, että ylipäätään olen vastaan kaikkia autokisoja. Siis mukavahan niitä oli aikanaan kattoa(kun häkkinenkin pärjäsi), mutta ne olvat loppupeleissä vain niin turhia.
Ja jos varoitellaan nykyisin aina, että öljy on loppumassa, niin luulisi, että "turhista" asioista voisi luopua. Ei silti, tuohan se työpaikkoja....
Noo, mielenmukaan.
Suurin säästö luonnonvarojen tuhlauksessa liikenteen suhteen tulisi kun yksityisautoilu kiellettäisiin kokonaan, se taas edellyttää että me asutaan kaikki samassa läjässä mikä taas edellyttää bla bla bla ...
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Autourheilun bensankulutus on kaksipiippuinen juttu...
Muuan kollega ei käytä lainkaan ajovaloja (paitti yöllä?). Jos kuulemma ajovalojen käyttö päivällä olisi kiellettyä, niin Suomeen tuontitavarana tuotavaa raakaöljyä menisi puolen tankkerillista vuodessa vähemmän. Siinä mennään jo äärimmäisyyksiin vihreissä arvoissa!
Muuan kollega ei käytä lainkaan ajovaloja (paitti yöllä?). Jos kuulemma ajovalojen käyttö päivällä olisi kiellettyä, niin Suomeen tuontitavarana tuotavaa raakaöljyä menisi puolen tankkerillista vuodessa vähemmän. Siinä mennään jo äärimmäisyyksiin vihreissä arvoissa!

- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Aikanaan 80-luvulla mersu koitti, tais olla -84, ajaa 100 000 km w201 2.3-16v:llä, ja arvatkaa kuinka kävi? Yhdellä päästiin 50 000 (autoja oli siis kolme samanlaista) jolloin testi lopetettiin, kaksi muuta oli hajonnut matkan varrella.
Vuosi pari sen jälkeen saab ajoi sen satatonnia täyteen 9000 turbolla keskinopeudella 213,299 km/h, kaikki kolme autoa kestivät.
Aika kova suoritus muuten talladegan radalla, missä ei varmaan ihan viileät kelit olleet.
Eli näin siis kultaisella 80-luvulla, ja BENSA-autoilla, kyllähän varmaan saman ikäinen 200d olis ajanut 5 kertaa enemmän kuin 9000, mutta olisi se keskinopeuskin ollut korkeintaan puolet
Missäs mersu teki tämän uuden ennätyksen, ja oliko autot umpimähkään valmistuslinjalta valittuja vai varta vasten valittuja valioyksilöitä?
Saab ainakin otti autot umpimähkään. Olikohan muuten Aulis Gerlander vahtimassa vai kuka?
Ps. tiedot virallisesta saab historiikista vuodelta 87.
Vuosi pari sen jälkeen saab ajoi sen satatonnia täyteen 9000 turbolla keskinopeudella 213,299 km/h, kaikki kolme autoa kestivät.
Aika kova suoritus muuten talladegan radalla, missä ei varmaan ihan viileät kelit olleet.
Eli näin siis kultaisella 80-luvulla, ja BENSA-autoilla, kyllähän varmaan saman ikäinen 200d olis ajanut 5 kertaa enemmän kuin 9000, mutta olisi se keskinopeuskin ollut korkeintaan puolet

Missäs mersu teki tämän uuden ennätyksen, ja oliko autot umpimähkään valmistuslinjalta valittuja vai varta vasten valittuja valioyksilöitä?
Saab ainakin otti autot umpimähkään. Olikohan muuten Aulis Gerlander vahtimassa vai kuka?
Ps. tiedot virallisesta saab historiikista vuodelta 87.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa
Tässä lienee kuva kyseisestä yrityksestä, vähän on renkaat sulaneet alle?georges kirjoitti:Aikanaan 80-luvulla mersu koitti, tais olla -84, ajaa 100 000 km w201 2.3-16v:llä, ja arvatkaa kuinka kävi? Yhdellä päästiin 50 000 (autoja oli siis kolme samanlaista) jolloin testi lopetettiin, kaksi muuta oli hajonnut matkan varrella.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Olivatko myös nuo Mersujen tiedot Saab-historiikissa?georges kirjoitti:Aikanaan 80-luvulla mersu koitti, tais olla -84, ajaa 100 000 km w201 2.3-16v:llä, ja arvatkaa kuinka kävi? Yhdellä päästiin 50 000 (autoja oli siis kolme samanlaista) jolloin testi lopetettiin, kaksi muuta oli hajonnut matkan varrella.
Vuosi pari sen jälkeen saab ajoi sen satatonnia täyteen 9000 turbolla keskinopeudella 213,299 km/h, kaikki kolme autoa kestivät.
Aika kova suoritus muuten talladegan radalla, missä ei varmaan ihan viileät kelit olleet.
Missäs mersu teki tämän uuden ennätyksen, ja oliko autot umpimähkään valmistuslinjalta valittuja vai varta vasten valittuja valioyksilöitä?
Saab ainakin otti autot umpimähkään. Olikohan muuten Aulis Gerlander vahtimassa vai kuka?
Ps. tiedot virallisesta saab historiikista vuodelta 87.
Mersujen kestävyysajo suoritettiin 13.-21.8.1983 Nardon radalla Italiassa.
Joka kahden ja puolen tunnin välein autoilla oli sallittu 20 sekunnin tankkaus- ja kuskinvaihtotauko. Takarenkaat uusittiin 8500 km:n välein, eturenkaat 17000 km:n välein. 5 minuutin renkaanvaihdossa vaihdettiin myös öljyt ynnä öljynsuodatin sekä venttiilinvälys tarkastettiin.
201 tunnin, 39 minuutin ja 43 sekunnin kuluttua kaksi autoa ylitti 50 000 km:n rajapyykin. Mitään varaosia ei ollut tarvittu. Yksi auto jäi kolmella tunnilla jälkeen, koska virranajakajan pyörijän akseli (?) oli rikkoutunut. Tätä osaa ei saanut vaihtaa, vaan se piti korjata.
Autot rikkoivat tuolloin kolme maailmanennätystä ja 9 luokkaennätystä. 50 000 km:n keskinopeus oli 247,939 km/h.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
190 E 2.3-16 09/1984-06/1988Timo L. kirjoitti:Autot rikkoivat tuolloin kolme maailmanennätystä ja 9 luokkaennätystä. 50 000 km:n keskinopeus oli 247,939 km/h.
http://www.mercefreaken.com/modellene/201/190e23-16.htm
Topphastighet:
manuelt gir: 230 km/t (ECE-versjon); fra 09/1985: 225 (med kat.: 220) km/t
automatgir: 225 km/t (ECE-versjon); fra 09/1985: 220 (med kat.: 215) km/t



So long, and thanks for all the fish
Tuossa linkki jossa jotain juttua tuosta 16v:n kestävyystestistä.georges kirjoitti:Aikanaan 80-luvulla mersu koitti, tais olla -84, ajaa 100 000 km w201 2.3-16v:llä, ja arvatkaa kuinka kävi? Yhdellä päästiin 50 000 (autoja oli siis kolme samanlaista) jolloin testi lopetettiin, kaksi muuta oli hajonnut matkan varrella.
Vuosi pari sen jälkeen saab ajoi sen satatonnia täyteen 9000 turbolla keskinopeudella 213,299 km/h, kaikki kolme autoa kestivät.
Aika kova suoritus muuten talladegan radalla, missä ei varmaan ihan viileät kelit olleet.
Eli näin siis kultaisella 80-luvulla, ja BENSA-autoilla, kyllähän varmaan saman ikäinen 200d olis ajanut 5 kertaa enemmän kuin 9000, mutta olisi se keskinopeuskin ollut korkeintaan puolet![]()
Missäs mersu teki tämän uuden ennätyksen, ja oliko autot umpimähkään valmistuslinjalta valittuja vai varta vasten valittuja valioyksilöitä?
Saab ainakin otti autot umpimähkään. Olikohan muuten Aulis Gerlander vahtimassa vai kuka?
Ps. tiedot virallisesta saab historiikista vuodelta 87.
http://www.germancarfans.com/classics.c ... des/1.html
MB 190 -89 (ex)
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)
MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)
MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Noniin, tämä selvensikin. Eli kyseiset autot eivät olleet vakioita. Vielä mietityttää tuo valmistusajankohta, onko tosiaankin 16v mallit tulleet kauppoihin jo 83?Pietu kirjoitti: Tuossa linkki jossa jotain juttua tuosta 16v:n kestävyystestistä.
http://www.germancarfans.com/classics.c ... des/1.html
http://www.baureihe201.de/W201/history.htm
"Sep 84 Produktionsbeginn 190E 2.3-16 (Vorstellung IAA'83)"
Tämäkin viittaisi siihen että kyseessä olivat tehtaan prototyypit. Arvostakoon kukainenkin tuota 190:sten ennätystä miten haluaa, mutta itselleni ei ole tuollaisella arvoa, koska kyseessä eivät olleet rehelliset tuotantoautot.
So long, and thanks for all the fish
Näinköhän oli uudenkaan ennätyksen tekijä vakiokuntoinen?
Epäilyttää hyvin vahvasti. Tähän asti ainakin noissa nopeuss- ja kestotesteissä muut valmistajat ovat käyttäneet jotain vippaskonsteja.
Ainoastaan Saabi on ollut ainut joka otti sattumanvaraisesti tuotantohihnalta autot ja lähtivät päästelemään ovalille.
Ei taida muitten merkeillä sama onnistua. 




Suomennetaan nyt tuota juttua vielä sen verran, että testissä oli siis kolme kappaletta tehtaalta randomina valittuja ihan tavallisia E 320 CDI:tä, joista jokainen kykeni noihin ennätyslukemiin. Ja noista vanhoista testeistä ei ikinä tiedä, mutta ainakin uusia ennätyskokeita on valvottu tarkoin FIA:n ja myöskin USACin toimesta, aina tehtaalta asti testin loppuun asti. Ja tässä samaisessa kestotestissähän syntyi siinä sivussa myös 21 muuta maailmanennätystä E 320 CDI:lle. 80-luvulla tuskin valvonta oli niin tiukkaa, jos sillon nyt mitään testejä edes valvottiin...petri.n kirjoitti:Näinköhän oli uudenkaan ennätyksen tekijä vakiokuntoinen?Epäilyttää hyvin vahvasti. Tähän asti ainakin noissa nopeuss- ja kestotesteissä muut valmistajat ovat käyttäneet jotain vippaskonsteja.
Ainoastaan Saabi on ollut ainut joka otti sattumanvaraisesti tuotantohihnalta autot ja lähtivät päästelemään ovalille.
Ei taida muitten merkeillä sama onnistua.

Mutta itse asiaan:
Samaisilla 320 CDI:llä tehty jälleen uudet "ennätykset" http://www.germancarfans.com/news.cfm/n ... 050520.003 Kukin auto on nyt ajanut 1672 km USA:n valtateitä pitkin yhdellä 80 litran tankilla 4,8l/100km keskikulutuksella. Siis tuon kestotestin jälkeen. Jokseenkin pieni kulutus noinkin suorituskykyiselle autolle, ja vieläpä melkoisen rääkin jälkeen... Näkyy Mersut kestävän.
Saab kirjassa ei luonnollisestikaan hirveän tarkasti kerrottu mersun tekemästä testistä, mutta niin siinä sanottiin että kaksi olisi jäänyt tien päälle.
Mitähän näille kyseisille mersuille oli tehty, kulkivat aika reippaasti kun vertaa vakioon? Minä en ainakaan löytänyt mitä muutoksia konepuolella oli.
Ja saabin testiä valvoi NASCAR, näin siis kirjassa.
Eniten ihmetyttää itseä se että moisessa rääkissä lämmöt pysyi kunnossa. Talladegan rata on siis Alabamassa, turbokoneissa kun tuppaa joskus olemaan lämmin...
Itsellä on joskus männät sulaneet jo muutamassa minuutissa, tosin on ollut häikkiä bensansaannissa, mutta silti.
Öljyt vaihdettiin, kuten suodatin ja tulpat 20 000 välein, huolto kesti keskimäärin vähän yli neljä minuuttia. Renkaista en tiedä kuinka usein ne vaihdettiin, olivat kuitenkin Pirelli P600, joka yritti myös ennätyksiä rengasrintamalla. En tiedä onnistuiko.
Mutta eihän tuo 320:n suoritus ollut vielä mitään, reilut puolitoistamiljoonaa ajettu w123 200d kesti matkan toijalasta helsinkiin kaasu pohjassa kesäkuumalla 5 jätkää kyydissä ja mittarinopeuden ollessa parhaillaan n.166 km/h( mittarihan loppuu 160:n kohdalla mutta oli vielä reippaasti yli). Eipä uskoisi, mutta kestipähän vaan. Ulina ja meteli oli kyllä pahaa enteilevää...
Eikä kulutus ollut ehkä ihan sitä 4,5/100
Mitähän näille kyseisille mersuille oli tehty, kulkivat aika reippaasti kun vertaa vakioon? Minä en ainakaan löytänyt mitä muutoksia konepuolella oli.
Ja saabin testiä valvoi NASCAR, näin siis kirjassa.
Eniten ihmetyttää itseä se että moisessa rääkissä lämmöt pysyi kunnossa. Talladegan rata on siis Alabamassa, turbokoneissa kun tuppaa joskus olemaan lämmin...
Itsellä on joskus männät sulaneet jo muutamassa minuutissa, tosin on ollut häikkiä bensansaannissa, mutta silti.
Öljyt vaihdettiin, kuten suodatin ja tulpat 20 000 välein, huolto kesti keskimäärin vähän yli neljä minuuttia. Renkaista en tiedä kuinka usein ne vaihdettiin, olivat kuitenkin Pirelli P600, joka yritti myös ennätyksiä rengasrintamalla. En tiedä onnistuiko.
Mutta eihän tuo 320:n suoritus ollut vielä mitään, reilut puolitoistamiljoonaa ajettu w123 200d kesti matkan toijalasta helsinkiin kaasu pohjassa kesäkuumalla 5 jätkää kyydissä ja mittarinopeuden ollessa parhaillaan n.166 km/h( mittarihan loppuu 160:n kohdalla mutta oli vielä reippaasti yli). Eipä uskoisi, mutta kestipähän vaan. Ulina ja meteli oli kyllä pahaa enteilevää...
Eikä kulutus ollut ehkä ihan sitä 4,5/100

Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa