Jurina_Ulina etupäässä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Heosphoros
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Jurina_Ulina etupäässä

Viesti Kirjoittaja Heosphoros »

C350e (S205) 2017

Auton etupäästä kuuluu outo (ohut)jurina tai matala ulina :thumbdown: . Vaikea kuvailla. Tän suuntaisia aiheita oli jo, mutta ei löytynyt lopputulemaa ongelmasta.
Vonkuna kuuluu ( mun mielestä ) vasemmalta edestä.
Eli ääni alkaa heti, kun auto lähtee liikkeelle. Pahin mökä on 40-50km/h kohdalla, sen jälkeen ääni vaimenee tai häviää muun huminan joukkoon.
Ei ole rengashuminaa. Sitäkin on, mutta tämä kuuluu rengasmelun yli, ärsyttävää kahinaa.

Huoltoliikkeessä epäilivät jarrujen laahaamista. Jotain koitettiin tehdä, mutta ääni jäi jäljelle.
Itse epäilen pyörän laakeria.
Huoltoliikkeen jälkeen otin renkaan irti ja pyörittelin. 4/5 kierrosta pyöri hyvin, mutta sitten aina ohkasesti ahdisti. Ajattelin, että vois sittenkin olla jarrujen levy kiero, hapettunut tai jotain...

Otin vielä palat, satulan ja levyt irti. Putsasin ja vetelin liukutappeihin asianmukaista rasvaa. Jarrusylinterit liikkui tod kevyesti.
Kun pyörittelin pyöränapaa, se pyöri hyvin, mutta olin kuulevinani "rahinaa" tietyssä kohtaa kierrosta. Olisko se sittenkin laakeri?? Kyseessä umpinainen pyörälaakerisarja, joten ei päässyt näkemään, olisko laakeri runtussa.. Ehjä laakeri ei kait pidä mitään ääntä pyöritettäessä, varsinkaan ilman kuormaa ? :think:
Ei ole mahdottoman hintainen, niin ajattelin vaihdattaa tulevan huollon yhteydessä.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies

Re: Jurina_Ulina etupäässä

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Kuvaus sopii hyvin pyöränlaakerivikaan.

Jos sattuu kohdalle sopiva paikka niin voi hiljaisessa vauhdissa kurvailla puolelta toiselle. Laakerin ääni usein muuttuu voimakkaasti kaartaessa.
Vastaa Viestiin