W212 250 diesel ja kärryn vetäminen
W212 250 diesel ja kärryn vetäminen
Mites, onko kärryn vetämiseen jotain ohjeita laatikon käytön suhteen? Yleensähhän suositellaan ajamaan vähän isommilla kierroksilla. Vetelin tänään halkokuormaa, mutta en oikein päässyt jyvälle, miten auton saisi kulkemaan vähän isommilla kierroksilla. Otin eco moden pois ja laitoin laatikon S asentoon. Vähän ehkä isommilla kierroksilla kulki. Sitten jos ratin lavoista koittaa vaihtaa pienemmälle, niin manuaalimoodi pysyy päällää noin 10 sekuntia, kunnes taas muuttuu automaattimoodiin. Saako manuaalin pysymään päällä niin kauan kuin haluaa? Tai onko muita kikkoja?
Aiemmissa autoissa on ollut ohjeena välttää "vedätystä" matalilla kierroksilla. Cruiserissakin luki ohjekirjassa, että jos koukussa on jotain polkupyörätelinettä isompaa, niin laatikko piti laittaa siten, että suurin vaihde ei mennyt päälle. Tämän vuoksi aloin ihmetellä, miten mersun kanssa tulisi toimia...
Aiemmissa autoissa on ollut ohjeena välttää "vedätystä" matalilla kierroksilla. Cruiserissakin luki ohjekirjassa, että jos koukussa on jotain polkupyörätelinettä isompaa, niin laatikko piti laittaa siten, että suurin vaihde ei mennyt päälle. Tämän vuoksi aloin ihmetellä, miten mersun kanssa tulisi toimia...
Re: W212 250 diesel ja kärryn vetäminen
Eikös se pidä valita kepistä manuaalimoodi niin sitten pysyy päällä? Toi että läpistä hakee pienemmän niin onko se tarkoitettu että saa kierroksia esim. ohitukseen?
Kyllähän se isolla kuormalla hyvä pitää kierroksia mutta olisiko auto todennu että ei sitä kuormaa sittenkään ole paljon? Vai oliko? Jarruton kärri+pari heittoa=450kg
Kuitenkin voi ajella auringonlaskuun isojen karpaasien kanssa huoletta 5x100kg ja seiska vaihteella mennään? Onko näin? Kunhan pohdiskelen
Kyllähän se isolla kuormalla hyvä pitää kierroksia mutta olisiko auto todennu että ei sitä kuormaa sittenkään ole paljon? Vai oliko? Jarruton kärri+pari heittoa=450kg
Kuitenkin voi ajella auringonlaskuun isojen karpaasien kanssa huoletta 5x100kg ja seiska vaihteella mennään? Onko näin? Kunhan pohdiskelen

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: W212 250 diesel ja kärryn vetäminen
Jos ei ole manuaali moodia niin se loota vaihtaa sen vaihteen mikä vaikuttaa hyvältä.
Itsellä manuaali moodi on ja saa ajaa vaikka kolmosella ivaloon jos huvittaa.
Itsellä manuaali moodi on ja saa ajaa vaikka kolmosella ivaloon jos huvittaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: La 09.03.2013 17:52
- Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
Re: W212 250 diesel ja kärryn vetäminen
Eikö siinä mistä.. ekon..s.. valitsit ole myös M....
w220 400cdi 01 & w210 270cdi 01& w210 270cdi 02 ollut....nyt w211 270 cdi & w212 350cdi 4matik
Re: W212 250 diesel ja kärryn vetäminen
On tuo facelift ja en ole m kirjainta löytänyt. Oli jarruton kärry puuta täynnä. Ei sinällään kovin raskas kuorma ollut.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: La 09.03.2013 17:52
- Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
Re: W212 250 diesel ja kärryn vetäminen
Ok..meillä vanhempi E350 4 matik..siinä.om se M myös..
w220 400cdi 01 & w210 270cdi 01& w210 270cdi 02 ollut....nyt w211 270 cdi & w212 350cdi 4matik
Re: W212 250 diesel ja kärryn vetäminen
Eikös tuo auto mene kärrinvetomoodiin heti kun kärrin töpselin autoon kiinnittää? Ei tarvi mitään kikkailla 

Re: W212 250 diesel ja kärryn vetäminen
S-päälle...
ex 220D W123 -78
ex 220D W210 -96
ex 200CDI W211 -08
ex 320CDI W211 -08
ex 220CDI W212 -10
ex 220CDI W212 AMG - 14
600CL C215 -01
200CDI W213 -19
Kaikkea on niin ongelmat ostetaan..
ex 220D W210 -96
ex 200CDI W211 -08
ex 320CDI W211 -08
ex 220CDI W212 -10
ex 220CDI W212 AMG - 14
600CL C215 -01
200CDI W213 -19
Kaikkea on niin ongelmat ostetaan..
Re: W212 250 diesel ja kärryn vetäminen
Ainakin se on helppo kokeilla tapahtuuko muuta. Kärrin töpseli irti, ajoon, sitte töpseli kiinni ja taas ajoon.
Minun vanha (-07) rintterikin osaa huomioida tuon töpselin kiinni tai irti olemisen ainakin vaihteiston osalta. Vetää selvästi pidempään ja vaihtaa herkästi pienempää pykälää eikä meinaa antaa takaisin suuremmalle. Onko se sitten normaalia käytöstä?
Re: W212 250 diesel ja kärryn vetäminen
2017 Sprinter ei muuta vaihtamisohjelmaa ainakaan niin että maallikko sen huomaisi. Entä henkilöauto jossa on pyöräteline lisätakavaloilla? Pitäiskö auton vaihtaa ajotilaa pelkästään tyhjän kärryn tai 10 kilon pyörätelineen takia? Tämä siis vain spekulointia, en ole mistään mersun toimintakertomuksista lukenut perävaunupistokkeesta.
Re: W212 250 diesel ja kärryn vetäminen
Ei se vaihteiston ohjelma mihinkään muutu, vaihtaminen menee kuormituksen mukaan väännön ja ruiskutusmäärän konversiokartan avulla. Vaihteisto seuraa sitä karttaa ja valitsee sopivan vaihteen millä tarvittava vääntö toteutuu.