W211 limp modeen. Vikakoodi: polttoaineensyöttö.
W211 limp modeen. Vikakoodi: polttoaineensyöttö.
Olin hieman aiemmin jo huomannut että kiihdyttäessäni voimakkaasti, pakoputkesta tuli selkeästi savua. Tai ainakin näin olin peräpeilistä huomaavinani.
Sitten kun hieman tämän viimeisimmän savutuksen jälkeen lähdin ohittamaan rekkaa, tehot yhtäkkiä hävisivät ja auto meni limp modeen.
Ajelin töihin ja takas ja vein korjaamolle. Pelkäsin turbovikaa, mutta kun korjaamolla tutkivat vikakoodit, syyksi paljastui polttoaineensyötön ongelma. Eivät saaneet selville, mistä se johtui. Nollasivat vikakoodit ja koeajoivat...toimi normaalisti. Kuulemma jos toistuu, pitäisi viedä diesel - expertille tms.
Onko muilla ollut tällaista ongelmaa ?! Mistä ihmeestä voisi johtua. Nyt ei olisi todellakaan varaa käyttää euroakaan korjauksiin kun vähän aikaa sitten tehtyyn taka-ilmapussien vaihtoon ja A-huoltoon sekä hehkutulppien vaihtoon meni jo se 1500€.
Olen kyllä ajellut tuolla autolla nyt jo jonkin aikaa todella "säästeliäästi" eli hiljaiseen aikaa paljonkin alle rajoituksen ja todella matalilla kierrosluvuilla (1600-1800rpm) dieseliä sästääkseni. Eikai se nyt sentään tuollaista aiheuta kun sitten yhtäkkiä pitääkin kiihdyttää äkisti.
Ihmettelin taannoin myös sitä rispaantunutta letkua, jota luulin turboon liittyväksi. Olikin ylävesiletku. Ihmettelin sen rispaantunutta kuntoa ja kun huollon kaveri puhelimessa kävi katsomassa, niin näki myös ne laturin päälle pudonneet kuminpalaset ja väitti niiden olevan todennäköisesti "hihnapölyä" ja että olisi suht uudesta apulaitehihnasta irronnutta. No, ei mene mun jakeluun kun hihna on vaihdettu kyllä, mutta aikaa sitten. Eikä siitä ennenkään ole mitään "pölyä" irronnut tuolla lailla laturin päälle ja konetilan pohjalle...mutta kait sitten omat silmäni valehtelevat kun hänen mielestään se ei ollut huonossa kunnossa...
Mitä nuo polttoaineensyötön limp modeen vievät viat voisivat olla ja onko joku todella kallis uusi remontti tulossa pahimmillaan?! Kokemuksia ?!
E200 CDI VM. 2008. W211
Sitten kun hieman tämän viimeisimmän savutuksen jälkeen lähdin ohittamaan rekkaa, tehot yhtäkkiä hävisivät ja auto meni limp modeen.
Ajelin töihin ja takas ja vein korjaamolle. Pelkäsin turbovikaa, mutta kun korjaamolla tutkivat vikakoodit, syyksi paljastui polttoaineensyötön ongelma. Eivät saaneet selville, mistä se johtui. Nollasivat vikakoodit ja koeajoivat...toimi normaalisti. Kuulemma jos toistuu, pitäisi viedä diesel - expertille tms.
Onko muilla ollut tällaista ongelmaa ?! Mistä ihmeestä voisi johtua. Nyt ei olisi todellakaan varaa käyttää euroakaan korjauksiin kun vähän aikaa sitten tehtyyn taka-ilmapussien vaihtoon ja A-huoltoon sekä hehkutulppien vaihtoon meni jo se 1500€.
Olen kyllä ajellut tuolla autolla nyt jo jonkin aikaa todella "säästeliäästi" eli hiljaiseen aikaa paljonkin alle rajoituksen ja todella matalilla kierrosluvuilla (1600-1800rpm) dieseliä sästääkseni. Eikai se nyt sentään tuollaista aiheuta kun sitten yhtäkkiä pitääkin kiihdyttää äkisti.
Ihmettelin taannoin myös sitä rispaantunutta letkua, jota luulin turboon liittyväksi. Olikin ylävesiletku. Ihmettelin sen rispaantunutta kuntoa ja kun huollon kaveri puhelimessa kävi katsomassa, niin näki myös ne laturin päälle pudonneet kuminpalaset ja väitti niiden olevan todennäköisesti "hihnapölyä" ja että olisi suht uudesta apulaitehihnasta irronnutta. No, ei mene mun jakeluun kun hihna on vaihdettu kyllä, mutta aikaa sitten. Eikä siitä ennenkään ole mitään "pölyä" irronnut tuolla lailla laturin päälle ja konetilan pohjalle...mutta kait sitten omat silmäni valehtelevat kun hänen mielestään se ei ollut huonossa kunnossa...
Mitä nuo polttoaineensyötön limp modeen vievät viat voisivat olla ja onko joku todella kallis uusi remontti tulossa pahimmillaan?! Kokemuksia ?!
E200 CDI VM. 2008. W211
Re: W211 limp modeen. Vikakoodi: polttoaineensyöttö.
Jos sama oire uusiutuu, vie auto korjaamolle, jossa on Star. Siis mersun oma testeri. Tai poimi, joku ystävällinen harrastaja lukemaan koodit esim palstan 'täältä löytyy Starit' -ketjusta.
Kaikki monimerkkitesterit eivät saa yksityiskohtaista dataa mersusta ulos.
Alkuun voisit vaihtaa polttoainesuodattimen, jos sitä ei juuri äsken ole vaihdettu. Se on halpa perusasia.
Kaikki monimerkkitesterit eivät saa yksityiskohtaista dataa mersusta ulos.
Alkuun voisit vaihtaa polttoainesuodattimen, jos sitä ei juuri äsken ole vaihdettu. Se on halpa perusasia.
Re: W211 limp modeen. Vikakoodi: polttoaineensyöttö.
Ei se voi olla polttoaineensuodatin...A-huolto tehty muutama kuukausi sitten ja siinähän se mielestäni vaihdettiin. No, pitää star-korjaamolle viedä tai etsiä se star-kaveri täältä Kotkan seudulta
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5856
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 limp modeen. Vikakoodi: polttoaineensyöttö.
Olikos tankissa paljon ajoainetta jos ?
1/4 tankkia niin voi vedllä ilmaa sekaan jos imu putkissa jotain pientä häikkä tai aine läikähtää vaikka kurvissa
ja muutenkin jos saa ilmaa väliin niin se näkyy painevikan ja siitä syttyy vikavalo
1/4 tankkia niin voi vedllä ilmaa sekaan jos imu putkissa jotain pientä häikkä tai aine läikähtää vaikka kurvissa
ja muutenkin jos saa ilmaa väliin niin se näkyy painevikan ja siitä syttyy vikavalo
Mökkillä
'
'
Re: W211 limp modeen. Vikakoodi: polttoaineensyöttö.
Voi kun olisikin tollanen vika... mulla on melkeen aina tankki täynnä tai vähintään 3/4 täynnä. Tässäkin tapauksessa lähempänä täyttä kuin puolillaan. Pelkään että polttoainepumppu, sillä on jotkut pelotelleet. Se ois Kait jo sen sortin kustannus että jäisi laittamatta. Jättää jotenkin sanattomaksi tämä tilanne, ois kannattanut mieluummin ostaa joku pomminvarma perus Toyota jossa ei ole mitään hienouksia. Ne on tietty ihan kivoja siihen asti kunnes hajoavat. Ja sitten menee helposti auton nykyisen arvonkin ylittäviä summia korjauksiin. Joku 273000 oli mittarissa kun ton hankin. Ja ikää se 11v. Sen jälkeen tähän 330tkm mennessä mennyt jo korjauksiin ties montako tuhatta...ilmapussit, laturi, jarruputket ja tietty hinnakkaat perushuollot. Tää mahdollinen polttoainepumpun vika katkaisis kamelin selän kyllä.
Re: W211 limp modeen. Vikakoodi: polttoaineensyöttö.
Jos se pöly on tullut apulaitehihnasta kuten korjaamo esitti, niin tutkittiinko rullien välykset ja linjaukset ettei sen takia hihna kulu normaalia nopeammin ja kohta lennä hihna irti kesken ajon kun jokin rulla pettää?
Re: W211 limp modeen. Vikakoodi: polttoaineensyöttö.
Miulla sama homma W211 320cdi:ssä, merkkikorjaamolla (Auto-Suni) lukivat lie koodit ja sen jälkeen suutinhuoltoon. Sen jälkeen on hyvin satunnaisesti ollut tuota ilmiötä, ei kuitenkaan 100% -poissa. Korjaantuu aina uudelleen käynnistettäessä. Kilometrejä 747tkm. Moniurahihnan kiristinrulla oli mennyt myös vinoksi ja söi hihnaa, vaihdon jälkeen ok.
Re: W211 limp modeen. Vikakoodi: polttoaineensyöttö.
No selvitä/selvitytä nyt ensin se todellinen vika ennen muita tuomioita. Nuilla kuvauksilla on täydellistä hakuammuntaa. Apulaitehihnan oikea kulkureitti ja linjaus ei olisi kova homma tarkistaa… ja kaikkien hihnapyörien ja laakeroinnin kunto
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!