w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
Moi,
Autolla ajaa suoraa tietä tasasesti auto menee vikatilaan, tehot katoaa. Käynnistäessä kenkiessä ei ongelmaa. Olisiko tämä pehmeä vikatila. Moottori valo ei syty ja vikakoodeja ei anna. Mutta kun tekee system chekin "ajon" antaa nämä. Auto on softattu ja dpf poissa, egr pois softattu yms. auto toiminut ennen mutta nyt nämä ongelmat. Turbo ja turbon-säädinkin on vaihdettu.
Auto w219 om642 320cdi V6 2007 300tkm.
P0544 - Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit (Bank 1)
P21XX - Fuel and Air Metering and Auxiliary Emission Controls
P2500 - The transmission has an impermissible transmission ratio.
P0006 - is a generic OBD-II code indicating an issue with the engine control module (ECM) not receiving correct signals from your fuel shut-off valve. The fuel shut-off valve is located at the fuel supply rail mounted to your engine.?
P2100 is a diagnostic trouble code (DTC) for "Throttle Actuator Control Motor Circuit Open (TACM)".
http://p2100.enginetroublecode.com/
Vaihdoin jo pakokaasun lämpötilaanturin joka on CAT kiinni. Mitä seuraavaksi pitäs vaihtaa.? Throthe actuator rele.? Fuell shut of valve (missä ikinä onkaan).? Kampiakselin asentotunnistin.? Lambda.? Painetunnistin paineputkeen(polttoainelinja).? Polttoaineen määränsäätöventtiili (missä onkaan).?
Autolla ajaa suoraa tietä tasasesti auto menee vikatilaan, tehot katoaa. Käynnistäessä kenkiessä ei ongelmaa. Olisiko tämä pehmeä vikatila. Moottori valo ei syty ja vikakoodeja ei anna. Mutta kun tekee system chekin "ajon" antaa nämä. Auto on softattu ja dpf poissa, egr pois softattu yms. auto toiminut ennen mutta nyt nämä ongelmat. Turbo ja turbon-säädinkin on vaihdettu.
Auto w219 om642 320cdi V6 2007 300tkm.
P0544 - Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit (Bank 1)
P21XX - Fuel and Air Metering and Auxiliary Emission Controls
P2500 - The transmission has an impermissible transmission ratio.
P0006 - is a generic OBD-II code indicating an issue with the engine control module (ECM) not receiving correct signals from your fuel shut-off valve. The fuel shut-off valve is located at the fuel supply rail mounted to your engine.?
P2100 is a diagnostic trouble code (DTC) for "Throttle Actuator Control Motor Circuit Open (TACM)".
http://p2100.enginetroublecode.com/
Vaihdoin jo pakokaasun lämpötilaanturin joka on CAT kiinni. Mitä seuraavaksi pitäs vaihtaa.? Throthe actuator rele.? Fuell shut of valve (missä ikinä onkaan).? Kampiakselin asentotunnistin.? Lambda.? Painetunnistin paineputkeen(polttoainelinja).? Polttoaineen määränsäätöventtiili (missä onkaan).?
Re: w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
P2500 viittais johdinlevy vikaan vaihteistossa mikä aiheuttaa limb moden ilman vikavaloja.
Auto kunnon testerin päähän ja siihen testerille käyttäjä kuka tietää mitä tekee niin sillä pääsee jo pitkälle, turha sinne osia arpoo ton enempää
Auto kunnon testerin päähän ja siihen testerille käyttäjä kuka tietää mitä tekee niin sillä pääsee jo pitkälle, turha sinne osia arpoo ton enempää
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
Sekin on totta, mutta kuten sanoin vikakoodeja ei ole järjestelmässä,järjestelmä testaus aiheuttaa noi koodit testerille. Eikös toi P2500 pitäs aiheuttaa luettavan vikakoodin? Myöskään vaihteistovika ei aiheuta noita toisia koodeja, kun taas nuo toiset koodit voi aiheuttaa trasmission ratio failuren, eikö.?
Re: w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
Tai onko noi mun koodit väärin mitä netistä kaivoin.? koska tolla delphillä noi viitta SAM unittiin.? olisko sam paskana.? 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumies
- Viestit: 680
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
Mitä tässä nyt haetaan. "Vikakoodeja ei ole" ja silti jo ensimmäinen viesti on täynnä vikakoodeja?
Vie se nyt vaan suosiolla stariin ja sillä tekee testit niille osille, joista oikeasti valittaa... Tosin nuo pois koodatut ominaisuudet voi vähän vaikeuttaa etsintää..
Vie se nyt vaan suosiolla stariin ja sillä tekee testit niille osille, joista oikeasti valittaa... Tosin nuo pois koodatut ominaisuudet voi vähän vaikeuttaa etsintää..
2007 R 320cdi
Re: w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
Niinkuin sanoin ei anna vikakoodeja. Mutta kun tekee moniajon niin antaa noi koodit mitä kuvassa. =( Etin sitten varmaan jostakin starin.
Re: w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
No onhan nuo Pxxxx vikakoodeja. Se että testeri ei osaa edes sijoittaa nitä omien vikakoodiensa alle kertonee jotain. Kuin myös 'fuel shut off valve' located in rail...
Mutta kuten edellä, softauksessa on voitu koodit estää tulemasta, ja näyttää ne noin. Ja siksi vian etsiminen on hankalaa. Mutta se selviää vasta kun käy siellä oikean testerin ja osaavan käyttäjän kupeessa.
Mutta kuten edellä, softauksessa on voitu koodit estää tulemasta, ja näyttää ne noin. Ja siksi vian etsiminen on hankalaa. Mutta se selviää vasta kun käy siellä oikean testerin ja osaavan käyttäjän kupeessa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
Miksiköhän se dpf pitää poistaa, ja sitten liuta vikakoodeja sen mukana? Sitten ihmetellään kun auto ei toimi ja mitään koodeja ei tule mitä tarvittaisiin.
Olisko taas tehty vähän sinne päin ohjelma ja jotain jäänyt huomaamatta, ja nyt tullut esim laskennallinen maksimi täyteen regeneroinnille mutta kun osia puuttuu ja anturi tiedot näyttää väärin ja ecu ei tiedä mitä tekisi.
Ei sitä dpfää tarvitse poistaa, se viihtyy ihan hyvin ohjelmoidussa autossa kun ohjelma on oikein tehty. Eri juttu sitten kun on ISOJA muutoksia tehty, isot suuttimet turbo ym laitettu.
Starin nokkaan kuten edellä mainittu, sit ihmettelemään mitä sieltä löytyy.
Olisko taas tehty vähän sinne päin ohjelma ja jotain jäänyt huomaamatta, ja nyt tullut esim laskennallinen maksimi täyteen regeneroinnille mutta kun osia puuttuu ja anturi tiedot näyttää väärin ja ecu ei tiedä mitä tekisi.
Ei sitä dpfää tarvitse poistaa, se viihtyy ihan hyvin ohjelmoidussa autossa kun ohjelma on oikein tehty. Eri juttu sitten kun on ISOJA muutoksia tehty, isot suuttimet turbo ym laitettu.
Starin nokkaan kuten edellä mainittu, sit ihmettelemään mitä sieltä löytyy.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
Villi veikkaus jos ohjelaamaa ei ole vielä sössity ja ehjiä osia heitetty maäkeen,
niin egr kannatta ottaa tarkaan syynin vikatilan synnyn kuvailun perustella,
laatikon vikatila rajoita kone tehoja,
melkoin lotto kone on kylllä testeri ollut jos herjaa että
fuel cut off valvea semoista kun ko moottori malissa ole koskaan edes ollut
eli ihan ensimäisenän kunnon testeriin
niin egr kannatta ottaa tarkaan syynin vikatilan synnyn kuvailun perustella,
laatikon vikatila rajoita kone tehoja,
melkoin lotto kone on kylllä testeri ollut jos herjaa että
fuel cut off valvea semoista kun ko moottori malissa ole koskaan edes ollut
eli ihan ensimäisenän kunnon testeriin
Mökkillä
'
'
Re: w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
Joo näinhän se kunnon testeriin, laitan viestiä kun olen Starilla saanut koodit luettua. Katsotaan mitä saadaan, toi Delphi ei oikeen taida lukea kaikkea.
Autohan on muuten toiminut ilman ongelmia pitkän tovin, että en oikeen usko softa hommaksi. Eikä mikään amatööri ole tätä softaillut.
Ymmärtääkseni jos olis laatikon johdinlevyss ongelma antais näitä koodeja. >>
Transmission Control Unit TCM / TCU Siemens VDO / Continental
Error:
· Y3/8Y1 WORKING PRESSURE CONTROL SOLENOID
· Y3/8Y2 K1 CLUTCH SOLENOID
· Y3/8Y3 K2 CLUTCH SOLENOID
· Y3/8Y4 K3 CLUTCH SOLENOID
· Y3/8Y5 B1 BRAKE CLUTCH SOLENOID
· Y3/8Y6 B2 BRAKE CLUTCH SOLENOID
· Y3/8Y7 B3 BRAKE CLUTCH SOLENOID
· Y3/8Y8 TORQUE CONVERTER LOCKUP SOLENOID
· Y3/8S1 SELECTION RANGE SENSOR
· Y3/8N1 TURBINE SPEED SENSOR
· Y3/8N2 INTERNAL SPEED SENSOR
· Y3/8N3 OUTPUTSPEED SENSOR
· Y3/8N4 FULLY INTEGRATED TRANSMISSION CONTROL
ErrorS:
· 0641 Component Y3/8n4 (Fully integrated transmission control (VGS) control
unit) defective
· 0642 The voltage supply of the speed sensors is faulty. (Undervoltage)
· 0705 Component Y3 / 8S1 (selection area sensor (VGS)) is defective
· Check 0706 Component Y3/8S1 (Range Sensor (VGS) Selection)
· 0717 The signal from component Y3 / 8n1 (turbine speed sensor (VGS)) not available
· 0718 Component Y3 / 8n1 (Turbine Speed Sensor (VGS)) Defective
· 0722 The signal from component Y3 / 8N3 (Output speed sensor (VGS)) not available
· 0723 Component Y3/8N3 (Output Speed Sensor (VGS)) is defective
· 0748 The internal electrical test of component Y3/8y2 (K1 clutch control solenoid valve (VGS)) failed
· 0778 The internal electrical test of component Y3/8y5 (B1 Brake Control Solenoid Valve (VGS)) failed
· 0798 The internal electrical test of component Y3/8y7 (B3 Brake Control Solenoid Valve (VGS)) failed
· 2216 check component Y3/8S1 (selection range sensor (VGS)) The adjustment sequence occurred outside of the valid range
· 2716 The internal electrical test of component Y3/8y4 (K3 clutch control solenoid valve (VGS)) failed
· 2725 The internal electrical test of component Y3/8y6 (B2 brake control solenoid valve (VGS)) failed
· 2734 The internal electrical test of component Y3/8y3 (K2 clutch control solenoid valve (VGS)) failed
· 2759 The internal electrical test of component Y3/8y8 (torque converter lockup clutch control solenoid valve (VGS)) failed
· 2766 Too high speeds have occurred on components Y3 / 8n2 (internal speed sensor (VGS))
· 2767 The signal from component Y3 / 8n2 (Internal speed sensor (VGS)) not available
· 2768 Component Y3 / 8n2 (internal speed sensor (VGS)) is defective
· 2810 The internal electrical test of component Y3 / 8y1 (working pressure control solenoid valve (VGS)) failed
Other diagnostic error:
· 0604 , 0605 , 0607 ,060A , 060C , 0613 , 061B , 062F , 0633 , 0641 ,
· 0651 , 06A3 , 0701 , 0711 , C300 , 1610 , 1629 , 1631 , 1632 , 1633 , 1634 ,
· 1636, 1638 , 1639 , 1693 , 1710 , 1711 , 1712.
Autohan on muuten toiminut ilman ongelmia pitkän tovin, että en oikeen usko softa hommaksi. Eikä mikään amatööri ole tätä softaillut.
Ymmärtääkseni jos olis laatikon johdinlevyss ongelma antais näitä koodeja. >>
Transmission Control Unit TCM / TCU Siemens VDO / Continental
Error:
· Y3/8Y1 WORKING PRESSURE CONTROL SOLENOID
· Y3/8Y2 K1 CLUTCH SOLENOID
· Y3/8Y3 K2 CLUTCH SOLENOID
· Y3/8Y4 K3 CLUTCH SOLENOID
· Y3/8Y5 B1 BRAKE CLUTCH SOLENOID
· Y3/8Y6 B2 BRAKE CLUTCH SOLENOID
· Y3/8Y7 B3 BRAKE CLUTCH SOLENOID
· Y3/8Y8 TORQUE CONVERTER LOCKUP SOLENOID
· Y3/8S1 SELECTION RANGE SENSOR
· Y3/8N1 TURBINE SPEED SENSOR
· Y3/8N2 INTERNAL SPEED SENSOR
· Y3/8N3 OUTPUTSPEED SENSOR
· Y3/8N4 FULLY INTEGRATED TRANSMISSION CONTROL
ErrorS:
· 0641 Component Y3/8n4 (Fully integrated transmission control (VGS) control
unit) defective
· 0642 The voltage supply of the speed sensors is faulty. (Undervoltage)
· 0705 Component Y3 / 8S1 (selection area sensor (VGS)) is defective
· Check 0706 Component Y3/8S1 (Range Sensor (VGS) Selection)
· 0717 The signal from component Y3 / 8n1 (turbine speed sensor (VGS)) not available
· 0718 Component Y3 / 8n1 (Turbine Speed Sensor (VGS)) Defective
· 0722 The signal from component Y3 / 8N3 (Output speed sensor (VGS)) not available
· 0723 Component Y3/8N3 (Output Speed Sensor (VGS)) is defective
· 0748 The internal electrical test of component Y3/8y2 (K1 clutch control solenoid valve (VGS)) failed
· 0778 The internal electrical test of component Y3/8y5 (B1 Brake Control Solenoid Valve (VGS)) failed
· 0798 The internal electrical test of component Y3/8y7 (B3 Brake Control Solenoid Valve (VGS)) failed
· 2216 check component Y3/8S1 (selection range sensor (VGS)) The adjustment sequence occurred outside of the valid range
· 2716 The internal electrical test of component Y3/8y4 (K3 clutch control solenoid valve (VGS)) failed
· 2725 The internal electrical test of component Y3/8y6 (B2 brake control solenoid valve (VGS)) failed
· 2734 The internal electrical test of component Y3/8y3 (K2 clutch control solenoid valve (VGS)) failed
· 2759 The internal electrical test of component Y3/8y8 (torque converter lockup clutch control solenoid valve (VGS)) failed
· 2766 Too high speeds have occurred on components Y3 / 8n2 (internal speed sensor (VGS))
· 2767 The signal from component Y3 / 8n2 (Internal speed sensor (VGS)) not available
· 2768 Component Y3 / 8n2 (internal speed sensor (VGS)) is defective
· 2810 The internal electrical test of component Y3 / 8y1 (working pressure control solenoid valve (VGS)) failed
Other diagnostic error:
· 0604 , 0605 , 0607 ,060A , 060C , 0613 , 061B , 062F , 0633 , 0641 ,
· 0651 , 06A3 , 0701 , 0711 , C300 , 1610 , 1629 , 1631 , 1632 , 1633 , 1634 ,
· 1636, 1638 , 1639 , 1693 , 1710 , 1711 , 1712.
Re: w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
Oikea testeri antaa oikeita koodeja mersusta, sitten noi yleistesterit antaa vähän mitä sattuu. Näillä on saatu mersun jälkimarkkinointi pidettyä työllistettynä.
Ainakin osien myynti on taattu kun testeri kertoo satuja, vaihdetaan osia ja vika ei poistu.
Ainakin osien myynti on taattu kun testeri kertoo satuja, vaihdetaan osia ja vika ei poistu.
Re: w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
Hei toverit,
Eli Star ei antanut mitään vikakoodeja. Luojalle myös kiitos siitä että laatikko ei anna mitään koodeja eikä vika näytä olevan siinä.
Mutta turbon actuatorissa näyttäs olevan kosketusvika tai viallinen. Kuvassa Charge pressure tippuu 80% > tuohon 27,6% (rpm2000~)ja laittaa vikatilan päälle ilman moottorin vikavaloa. Jännä tässä on se että Starilla tehtävä säätimen testaus menee läpi ja näyttää toimivan mutta sitten kaasun kanssa tiputtaa pressuren ja menee vikatilaan.
Turbon actuator tuli vaihdettua viimevuonna ja sillä korjaantu samanlaiset oireet. Turbo myös vaihdettu jokin aika sitten. Itseasiassa kun muistelen niin oireet oli nimenomaan samat silloin ja ne katosi kun vaihdoin turbon säätimen. Olisiko ollut tuuria kun korjaantu jos koketushäiriö poistui tai contacti parani. Tosin voiko olla että johtosarjassa vikaa.? Onko kellään hyviä ideoita.?
Kuten tiedämme: Myös turbon säätimissähän on saattanut olla piirilevyn langat poikki / hapettumia jotka ovat johtaneet samanlaisiin ongelmiin. Nämä langat viimevuonna juotin vanhasta säätimestä ja ei vaikuttanut silloin vian poistumiseen.
Ja vielä mainittakoon vika tulee ja menee aivan randomisti. Välillä saa hakemalla hakea että saa vikatilan päälle.
Huomenna käyn turbon säätimen läpi ja johdot ja liittimen. Sanokaa jos on jotain muita hyviä ideoita,? ja pahoittelut vielä tosta Delphin vikakoodien sekoilusta.

Eli Star ei antanut mitään vikakoodeja. Luojalle myös kiitos siitä että laatikko ei anna mitään koodeja eikä vika näytä olevan siinä.
Mutta turbon actuatorissa näyttäs olevan kosketusvika tai viallinen. Kuvassa Charge pressure tippuu 80% > tuohon 27,6% (rpm2000~)ja laittaa vikatilan päälle ilman moottorin vikavaloa. Jännä tässä on se että Starilla tehtävä säätimen testaus menee läpi ja näyttää toimivan mutta sitten kaasun kanssa tiputtaa pressuren ja menee vikatilaan.
Turbon actuator tuli vaihdettua viimevuonna ja sillä korjaantu samanlaiset oireet. Turbo myös vaihdettu jokin aika sitten. Itseasiassa kun muistelen niin oireet oli nimenomaan samat silloin ja ne katosi kun vaihdoin turbon säätimen. Olisiko ollut tuuria kun korjaantu jos koketushäiriö poistui tai contacti parani. Tosin voiko olla että johtosarjassa vikaa.? Onko kellään hyviä ideoita.?
Kuten tiedämme: Myös turbon säätimissähän on saattanut olla piirilevyn langat poikki / hapettumia jotka ovat johtaneet samanlaisiin ongelmiin. Nämä langat viimevuonna juotin vanhasta säätimestä ja ei vaikuttanut silloin vian poistumiseen.
Ja vielä mainittakoon vika tulee ja menee aivan randomisti. Välillä saa hakemalla hakea että saa vikatilan päälle.
Huomenna käyn turbon säätimen läpi ja johdot ja liittimen. Sanokaa jos on jotain muita hyviä ideoita,? ja pahoittelut vielä tosta Delphin vikakoodien sekoilusta.


Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
Mites vastapaine arvo käyttäytyy, luultavasti ohjelmoinnissa on poistunut se koodi mikä nyt auttas vian haussa. Nyt joutuu sitten parametrejä tulkitsemalla selvittämään vian aiheuttajaa
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
Vaikee sanoa, uuden vastapaineanturin laitoin sinne viimevuonna, vanhakin on tallessa. Anturia ei ole tukittu, saa normaalisti vastapaineen. EGR akselia ei ole pakotettu pysymään kiinni.
Re: w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
niin.. jos mene limpiin nin tulee koodi. Jos se on sallittu. Ainoastaan muutama harvinainen tilanne missä se ei triggaa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
Niin, ahtopainesäätimestä ei aina tule vikailmoitusta auton näyttöön, vaikka menee limppiin, mutta koodi toki tallentuu, ellei sitä ole blokattu...
Re: w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
Miten se on vaikee sanoa jos auto starissa kiinni niin senkun kattoo mitta arvoista että pysyykö järkevissä arvoissa ja ylipäänsä näyttää järkeviä arvoja
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
menee vikatilaan, tehot katoaa
Star ei antanut mitään vikakoodeja.
Eikä mikään amatööri ole tätä softaillut

Amatööri tai ei, mutta vian etsintää vaikeutettu radikaalisti ohjelmoinnin yhteydessä.
Kun menee vikatilaan tulee myös vikakoodi muistiin, paitsi jos joku on ohjelmoinut sen pois. Muuta syytä sellaiselle en tiedä kuin sen, että estetty vikavalon syttyminen vaan ei ole osattu tehdä sitä oikein.
wiimax.fi
Re: w211/w219 om642 vikatila / tehot katoaa ajossa? HELP:(
Terve taas. Kirjottelen uudella tunnuksella kun vanha ei päästä kirjautumaan.
Eli syy löyty > vika oli EGR > egr sähkömoottorin akseli ja staattori oli ruostunut toisiinsa kiinni. > joka heitti vikatilaan. Koodejahan ei näkynyt kun softattu pois. Starihan antoi viaksi ahtopaineen säätimen signaali. > eli ilmeisesti täsä tapauksessa EGR singnaali.
Otin EGR töpselin irti ja toimi paremmin. > vaikkakin töseli irti ahdot tulee mukaan vasta lopussa.
Eli syy löyty > vika oli EGR > egr sähkömoottorin akseli ja staattori oli ruostunut toisiinsa kiinni. > joka heitti vikatilaan. Koodejahan ei näkynyt kun softattu pois. Starihan antoi viaksi ahtopaineen säätimen signaali. > eli ilmeisesti täsä tapauksessa EGR singnaali.
Otin EGR töpselin irti ja toimi paremmin. > vaikkakin töseli irti ahdot tulee mukaan vasta lopussa.