W140 sähkövika
W140 sähkövika
Ostin tuossa pitkään levänneen SE 400 -94. Vika on toimimaton vilkku, vilkuttaa kokoajan vasempaan vaikka viiksestä ottaa liittimen auki. Peilin lämmityksen sulakkeen kun ottaa pois ni loppuu, hätävilkut toimivat normaalisti. Monitoimirele oli Romlab nimisessä firmassa korjauksessa mut vika jäi, he eivät luonnollisesti pystyneet toimintaa testaamaan. Auto ei myöskään lataa ja abs valo syttyy heti kun koskee jarrupoljinta, jv kytkin on uusi ja säädin laturissa myös uusi. Vähän epäilyttää että asiat olisivat yhteydessä toisiinsa. Kuulisin mielellään hyviä vinkkejä
tein itse ja säästin
Re: W140 sähkövika
Jos monitoimirele on ok, seuraava suspekti on kai monitoimikatkaisija.
ABS-valon luulisi heittävän vikakoodeja?
Sulakkeet tarkistettu? Näissähän ei silmämäärinen tarkistus riitä, koska alumiinisulakkeiden kontaktit hapettuvat.
Auto on murenevien johtosarjojen vuosikertaa. Lataamattomuus ym. voi liittyä siihenkin. Vai onko johtosarjat ehkä vaihdettu?
ABS-valon luulisi heittävän vikakoodeja?
Sulakkeet tarkistettu? Näissähän ei silmämäärinen tarkistus riitä, koska alumiinisulakkeiden kontaktit hapettuvat.
Auto on murenevien johtosarjojen vuosikertaa. Lataamattomuus ym. voi liittyä siihenkin. Vai onko johtosarjat ehkä vaihdettu?
Re: W140 sähkövika
Käytä peilien kuoret irti. Ainakin 97-vuosimallissa oli metallisanka jota vääntämällä kuori lähtee irti. Peilit kun kääntää koria vasten niin siellä se sanka näkyy. Minun autossa oli kaikki peilin sisäiset johdot hävittäneet eristeensä, paljaat kuparit oli jäljellä. Vetaisin kutistesukkaa johtojen päälle. Peilien säätökatkaisin oli ehtinyt sulaa kun johdot olleet oikkarissa.
Re: W140 sähkövika
Vianhaussa auttaa varsin paljon jo Star tai sen klooni, jos sellaiseen on pääsy. Toki villkkulukijallakin selviää, hiukan työläämmin tosin.
Tosiaan nuo hapertuvat johtosarjat ovat iso ongelma, kuten Pazo totesi. Ne on tarkistettava pikimiten. Pahimmillaan oikosulut voi polttaa koko auton muista vioista puhumattakaan.
Tosiaan nuo hapertuvat johtosarjat ovat iso ongelma, kuten Pazo totesi. Ne on tarkistettava pikimiten. Pahimmillaan oikosulut voi polttaa koko auton muista vioista puhumattakaan.
MB 300CE12 -90
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
Re: W140 sähkövika
Nyt tuli kuntoon vilkut ja pyyhkimen kun sain toisen monitoimireleen. Tuo sähköjohtojen tarkistus kuulostaa vähän suurelta hommata,ei nopeasti katsottuna näkynyt kuorien murenemaa,vai meneekö ne murusiksi katseilta piilossa.
tein itse ja säästin
Re: W140 sähkövika
Tässä Kent Bergsman video M119 johtosarjaongelmasta (englanniksi): https://www.youtube.com/watch?v=NYFvCRN_FaA
Johtosarja murenee kohdista, jotka ovat alttiita lämmölle. Moottorisi päällä on klipseistä avattava kaukalo, josta saa kuvan tilanteesta (ks. video). Johtosarja voi toimia ongelmitta hieman murentuneenakin, kunhan siihen ei koske.
Alempi johtosarja murenee laturille, öljynpainekelloon ja öljypintasensoriin menevistä ohuista johdoista. Nämä pystyy korjaamaan/ohittamaan helposti.
Johtosarja murenee kohdista, jotka ovat alttiita lämmölle. Moottorisi päällä on klipseistä avattava kaukalo, josta saa kuvan tilanteesta (ks. video). Johtosarja voi toimia ongelmitta hieman murentuneenakin, kunhan siihen ei koske.
Alempi johtosarja murenee laturille, öljynpainekelloon ja öljypintasensoriin menevistä ohuista johdoista. Nämä pystyy korjaamaan/ohittamaan helposti.
Re: W140 sähkövika
Soijapohjaiset (?) johdon eristeet murenee lämmön ja iän muota lähes hermeettisissäkin olosuhteissa. Kuvassa MAF-pistoke.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB 300CE12 -90
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93