Moottorinpesun jälkeen auto kävi tyhjäkäyntiä ihan normaalisti noin 10 min. ..
sitten yht äkkiä käynti aleni huomattavasti. Alenemisen yhteydessä kiekkamittari tippui nolliin.. liekkö se ylijännitesuojarele... joten oikosessa tai kastunu..
pikaista jelppiä... Ja kärsiikö ajaa normaalisti..
Huhuu... ei voi niin ihmeelliseltä kuulostaa.. Onko niitä vastaavia kokemuksia.... Missä kohin se ylijännitesuojarele on..? eikös se ohjaa tuota kiekkamittaria..
Terve. Menee arvaukseksi mutta muistan kun edellistä 124 200D pestiin moottori niin korjaamopoika meinas alkaa pesemään ylämäessä niin että keula oli ylempänä kuin perä niin isäntä juoksi toimistosta ja sanoi että mersun moottori pitää pestä niin että auto on tasasella muuten menee vettä pyörijään.
Harrastelija kirjoitti:Terve. Menee arvaukseksi mutta muistan kun edellistä 124 200D pestiin moottori niin korjaamopoika meinas alkaa pesemään ylämäessä niin että keula oli ylempänä kuin perä niin isäntä juoksi toimistosta ja sanoi että mersun moottori pitää pestä niin että auto on tasasella muuten menee vettä pyörijään.
Ei päde mun tapauksessa... nimittäin motinpesu tapahtui aivan tasaisella..
Siis Kaksi oiretta... tyhjäkäynti tippui puoleen raksuttaa vaivalloisesti.. kylmänä ja kuumana sama ja toiseksi kikkamittari tippui nolliin ja myös pysynyt siellä...
Kaikki nämä motinpesun jälkeen, pesu tapahtui painepesurilla.. varoin sähkö osiin suhauttelua..
Harrastelija kirjoitti:Terve. Menee arvaukseksi mutta muistan kun edellistä 124 200D pestiin moottori niin korjaamopoika meinas alkaa pesemään ylämäessä niin että keula oli ylempänä kuin perä niin isäntä juoksi toimistosta ja sanoi että mersun moottori pitää pestä niin että auto on tasasella muuten menee vettä pyörijään.
Jaa , dieselissä pyörijä ,,
Isäntä on "asiantuntija" näköjään !!
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Akun takaa kaksi relettä.. mustamuovi mötikkä ja pienempi metallikuorinen, jossa sulake kunnossa... kummatkin putsailin suhautin liitospintoihin kontakti spreitä...Rasiassa sulakkeet kunnossa .. Ei vaikutusta
Ylijännite suojarele on akun takana. Rele on "kiiltävä"- pintainen ja siinä on punainen hattu ja läpinäkyvä suojakansi päällä, jonka alla on sulake. Haluatko vielä tarkennusta???
Sielä akun takana on sun autossa muistaakseni sellanen rele kun ELR. Avaa se ja tarkista juotokset. Ei johdu välttämättä pesusta. Saattaa olla vain yhtäaikaa tullut vika. Kaikkihan on mahdollista. ELR-rele ohjaa mun muistin mukaan kierroslukumimttaria ja moottorin tyhjäkäyntiä. Korjatkaa jos olen väärässä....
juu eli edeltävä oli väärää tietoa sun autoon.... jotenkin vain oletin että sulla oli W124 300TDT. Mutta eipä se kai maailmaa kaatanut. Otappa se ylijännite suojarele käteen ja irrota sulake. Sen jälkeen avaa se ja tarkista juotokset. Ei siinäkään häviä mitään.......
joo erehyin on siellä sellanen punainenhattu, jossa sulake päällä mut siinä ei ollu sitä lasikantta.. enään paikallaan se tais hämätä...hävinnynnä aikojen saatossa...
Huomasin samalla et ilmastoinnin kompura ei lähde pyörii... Vaikuttaako tuo samainenrele myös ilmastointiin...imastointi pelas aikasemmin moitteetta kun kiekka ja tyhjäkäyntikin...
Oisko kellään sitä ylijännitesuojarelettä myynnissä..Tuntuis vähän et tuossa ois häikkä.. KL:ssä 95 egua rele aikas hintava..
Samanlainen ilmiö tyhjäkäynnin suhteen tapahtuu jos sinulla on vika että moottori ei sammu kun käännät virta-avaimesta. Virrat on poissa, avaimet kädessä ja moottori käy tyhjäkäynnillä mutta vain " puolteholla". Voisko olla maajohto irti ???
Vaihtaa pykälää pienemmälle vai laittaa niin pienelle kuin sillä nopeudella on laitteiston puolesta mahdollista? Ja vaihtaako vasta sitten kun poljin on painanut sitä nappia vai vaihtaako jo aikaisemmin?
noh, tämä nyt on tämmöstä hakuammuntaa ja p*ilkunn*ssintaa..
Mutta pääsikö sulla sen pesun yhteydessä vettä sinne relekotelolle?
Malm kirjoitti:Vaihtaa pykälää pienemmälle vai laittaa niin pienelle kuin sillä nopeudella on laitteiston puolesta mahdollista? Ja vaihtaako vasta sitten kun poljin on painanut sitä nappia vai vaihtaako jo aikaisemmin?
noh, tämä nyt on tämmöstä hakuammuntaa ja p*ilkunn*ssintaa..
Mutta pääsikö sulla sen pesun yhteydessä vettä sinne relekotelolle?
-risto
Vaihtaa pykälän pinemmälle..ja vasta kun poljin painaa sitä nappia...niin kuin pitääkin..
En suihkutellu akun suuntaan... mut mikäs se musta laaatikko siinä kuskin puolen lokaripellissä on.. Siihen kyl vettä lensi pesun yhteydessä..
Malm kirjoitti:se musta laatikko on hehkurele..js seon kyllä aika hyvin suojattu ettei sinne sisuskaluihin pääse vettä..
Toivottovasti vika löytyy..
Onko se tehnyt tuon vain kerran vai tekeekö se sitä vieläkin?
-risto
Enkakerran omistusaikanani... pesun jälkeen tuli siitä on viikkotakaperin aikaa..
Tuon viikon ajan kokoajan samassa vikatilassa kuumana..kylmänä... Onkai vissiin se ylijänniterele uusittava... aikas pirun kallis vaan releeksi..
käytä se rele ensin auki ja juota kaikki juotokset uusiksi... voi hyvinkin toimia sen jlk aivan hyvin. Ja se ilmastoinnin kompura... Tarkistuta jossaki ilmastointi huollossa ilmastointi järjestelmässä oleva kylmäaine määrä ja paine.. jos tavaraa on liian vähän niin kompura ei lähde päälle vaikka kunnossa olisikin. Ja kaiken lisäksi se ei tarvi vuotoa että paine vähenee vuosien saatossa.
Hei "Riku", onko vanha ylijänniterele tallessa, vois piirtää siitäkin kytkentäkuvan niin sais senkin sielunelämästä jotain selkoa. Lainaa se mulle niin saat sen korjattuna takaisin ( jos mahdollista korjata ). Tätä menoa on kohta koko MB piirretty.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
mjo33400 kirjoitti:Hei "Riku", onko vanha ylijänniterele tallessa, vois piirtää siitäkin kytkentäkuvan niin sais senkin sielunelämästä jotain selkoa. Lainaa se mulle niin saat sen korjattuna takaisin ( jos mahdollista korjata ). Tätä menoa on kohta koko MB piirretty.
On talessa... pistä osoitetiedot..pistetään postiin....