Liityin legendaarisen w123 omistajien jaloon ja onnelliseen joukkoon. Mukaan lähti W123 230EA, vm. -81. Kylläpä tuntuu vanha mersu mahtavalta, tässä autossa on ihan erimalliin/mallin tunnelmaa, kuin edellisessä. Jotakin pientä vanhuksissa tietty aina on, joten muutamia kysymyksiä vaihteistospesialisteille, sekä ryminä spesialisteille.
Loota venyttää 1-2 vaihtoa liian pitkään, ja sitten potkaisee päälle. Pienelläkin kaasulla kone kiertää korkealla, ja potkaisee vaihteen päälle. Muut vaihdot sujuvat hyvin. Öljyä on oikea määrä, ja ovat vasta vaihdetut. Mistä suunnasta kannattaisi laatikkoa ruveta säätelemään, vaijerista vai modulaattorista lootan kyljessä? Onko mitään muuta huomioitavaa?
Sitten "ryminästä." Takaa kuuluu sellaista merkillistä ryminää hitaasti ajettaessa, 60km/h--> ääni häviää, 120km/h-->jälkeen tilalle astuu vapina.
Ryminä on suht tympeän kuuluinen, väljyyttä ei tunnu takapäässä olevan, ja perä ei huuda eikä kolise. Mikä mahtaa olla tämä ääni? Voisiko kardaanin kannatinlaakeri mennä niin huonoon kuntoon, että noin ääntelee? Vapina kovemmissa vauhdeissa kyllä tukisi sitä teoriaa. Auto on pari viikkoa sitten katsastettu, huolella, oikein etsitty äänen aiheuttajaa. Analyytikot kehiin!
Auto on oikean värinen, petroolinvihreä, ja on siinä joitakin varusteitakin. Sisusta on virheetön, vaalea.. Pienellä määrää rakkautta ja huolenpitoa siitä tulee näyttävä ja hieno peli. Auto vanhani, mutta parani
