Närpiöstä, näytteet päässä No ei aivan, mutta kuinkas on W124-nakujen tomaattilaatikoiden keston ja huollontarpeen laita? Omakohtainen kokemus aiheesta loistaa poissaolollaan. Eikös Henkalla ollut jo hyvästi yli 500 tkm pyöritetty laatikko. Onko rempattu vai meneekö vielä originaalina? Onko muilla dieseleiden jatkona kuinka paljon ajettuja lootia ja jos on rempattu, niin millaisilla kilsoilla ja mitä on laitettu.
Kysely juontaa siitä, että rannikko-Suomessa on Koljan syynin alla 200D automatic ja ajettuna on 230 tkm. Jos tuo nyt tulisi hankittua, niin saisiko muutaman vuoden ja 200 tkm lisää ajella suht. remppavapaasti? Ei se koneteho ainakaan koitune laatikon surmaksi
Ja siitä päästään seuraavaan asiaan: paljonko tomaatti verottaa jo muutenkin rivakan 200D:n menohaluja - eli saako huippuja samat 160 km/h kuin manuaalillakin ja kestääkö satasen saavuttaminen kuinka paljon alle puoli minuuttia? Entäpä ruokahalu, saisiko kulkemaan alta 7 litran?
...vaihtoi Caddynsa (siis VW) 1986 automaatti-200D:hen. Ei se kiireisen miehen auto ole, jos ei ollut Volsukaan. Muistaakseni silläkin autolla on jo ajeltu pitkälti 400-500 tkm, mutta en muista, onko maagille tehty mitään.
Muistaakseni 200 D:lle automaatilla luvattiin 150 tai 155 km/h huippuja. Joku, jolla on dieselsarjan käyttöohjekirja, tarkistakoon.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Allekirjoittaneen tomaatti on rullannut ilman avaamista tähän päivään mennessä 617tkm. Huipuist jää muistaakseni jotain 5km/h, ja ainakin allekirjoittaneen käsittelyssä (kaasu joko on/off...), kulutus on about litran enemmän kuin aikaisemmalla -88 manuaalilla.