Hei !
Olisiko jollakulla lyhyttä ja ytimekästä vastausta seuraavaan ?
Paljonko kustantaa kyseisen E200 CDI mallin D-huolto ?
Mua ei kiinnosta huoltojen sisällöt niinkään vaan ihan vaan se, mitä kyseinen huolto yleensä kustantaa ? Ja EI, en ole viemässä veholle todellakaan vaan asiansa osaavalle, ei-merkkikorjaamolle, jota olen käyttänyt ennenkin.
Siis ihan sen perushuollon hinta vain. Tuolla todella edulliset hinnat ja siellä huolletaan vain se, mikä täytyy / on tarpeellista.
Esimerkkinä: edellinen C-huolto oli jotain 350€ luokkaa muistaakseni.
Kuinka paljon tuo D eroaa siitä ?
Senkin voisi joku kertoa, montako noita huoltoja olikaan ? A-E? Ja alkavat aina alusta sitten ?
Jos vielä jollakulla olisi about hinnat kaikista, jostain MUUALTA, kuin vehosta, niin arvostaisin.
Edellinen, C-huolto tehtiin jossain 285tkm kohdalla ehkä ja nyt mittarissa 299200 km. Milloin se alkaa huutaa tuota D-huoltoa ?
W211 D-huolto
Re: W211 D-huolto
W211 ASSYST+ on siitä veikeä että se tarjoilee näiden 'perus' vaihtojen lisäksi aina välillä kaikenlaista lisähommaa, niin sitä ei voi oikein etukäteen sanoa paljonko se maksaa... taitaa se veho olla ainoa jolla listahinnat löytyy, pienemmillä pajoilla kun se osan hinta ei ole vakio ja työ veloitetaan todellisten työtuntien eikä listatuntien mukaan. Sähköinen huoltolipuke löytyy https://lite.servicemercedes.co.uk/ess/pc/
lisäinfoa
https://www.motor-talk.de/forum/aktion/ ... tId=710415
viewtopic.php?f=2&t=114345
https://www.mb-treff.de/tipps-tricks/w211/assyst/
lisäinfoa
https://www.motor-talk.de/forum/aktion/ ... tId=710415
viewtopic.php?f=2&t=114345
https://www.mb-treff.de/tipps-tricks/w211/assyst/
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Eikö nyt oikeasti joku voisi kertoa omaa kokemustaan tämän kyseisen huollon tiimoilta ? Mua ei kiinnosta mitkään assystit yms, uskallan väittää, että tämä kyseinen D-huolto maksaa yleensä aikalailla sen saman summan kaikilla. Onko se 300€ ? 500€ ? 750€ ? Jopa tonnin ?
Kerron kyllä oman laskuni suuruuden sitten, kun sen aika tulee, mutta tän foorumin idean olen ymmärtänyt niin, että Jaetaan si tietoa ?!? Kyseisiä W211 dieseleitä on kuitenkin tässä vuosien saatossa huollettu ties montako kertaa ja tätä kyseistä D-huoltoa tehty myös ties monelleko...
Eli mitä hintaluokkaa ?!?!?
Kerron kyllä oman laskuni suuruuden sitten, kun sen aika tulee, mutta tän foorumin idean olen ymmärtänyt niin, että Jaetaan si tietoa ?!? Kyseisiä W211 dieseleitä on kuitenkin tässä vuosien saatossa huollettu ties montako kertaa ja tätä kyseistä D-huoltoa tehty myös ties monelleko...
Eli mitä hintaluokkaa ?!?!?
-
- Mersumies
No se huollon hinta riippuu tietysti siitä sisällöstä ja paikasta. Mutta kun se huollon sisältö ei sinua kiinnosta, niin ei tuohon voi mitään järkevää vastata. 200-2000€ on varmaan hyvä haarukka.
2007 R 320cdi
Oma S211 270cdi ilmoitteli että D-huolto olisi ajankohtainen, itse asiassa on koko syksyn ilmoitellut.
Tähän autoon tällä kertaa kyseinen huolto sisälsi moottoriöljyn ja suodattimen vaihdon, raitisilmasuodattimen ja polttoainesuodattimen vaihdon + tarkastukset moottoritilassa.
Huoltokohteet määriteltiin huoltohistorian mukaan.
Kustannukset:
- moottoriöljy Champion 5w40 6,5 litraa à 4,50 = 29,25€
- öljynsuodatin Febi 3,00€
- polttoainesuodatin Champion 7,30€
- sisäilmasuodatin Drive+ 4,35€
- lasinpesuneste 4 litraa 4 euroa
Yhteensä 47,90€ ja työaikaa meni aika lailla 15 minuuttia sisältäen huoltovalon nollauksen ja huoltokirjan täyttämisen.
Nyt siis tiedetään erään D-huollon hinta.
Tuosta olisi voinut säästää 7,30 euroa koska polttoainesuodatin oli vaihdettu kesällä 2023 ja ajettu vain 13tkm, samalla olisi säästynyt muutama minuutti kallista aikaakin. Suodatin oli kuitenkin mielestäni kohtuuhintainen, vaikka olin valinnut vasta viidenneksitoista halvimman, edullisimpaan nähden tuplahintaisen.
En myöskään muistanut kieltää (itseäni) täyttämästä lasinpesunestesäiliötä ja tekemästä monen turhaksi mieltämiä tarkastuksia konetilassa; hihna, mahdolliset vuodot, muut nestetasot ym.
Tähän autoon tällä kertaa kyseinen huolto sisälsi moottoriöljyn ja suodattimen vaihdon, raitisilmasuodattimen ja polttoainesuodattimen vaihdon + tarkastukset moottoritilassa.
Huoltokohteet määriteltiin huoltohistorian mukaan.
Kustannukset:
- moottoriöljy Champion 5w40 6,5 litraa à 4,50 = 29,25€
- öljynsuodatin Febi 3,00€
- polttoainesuodatin Champion 7,30€
- sisäilmasuodatin Drive+ 4,35€
- lasinpesuneste 4 litraa 4 euroa
Yhteensä 47,90€ ja työaikaa meni aika lailla 15 minuuttia sisältäen huoltovalon nollauksen ja huoltokirjan täyttämisen.
Nyt siis tiedetään erään D-huollon hinta.
Tuosta olisi voinut säästää 7,30 euroa koska polttoainesuodatin oli vaihdettu kesällä 2023 ja ajettu vain 13tkm, samalla olisi säästynyt muutama minuutti kallista aikaakin. Suodatin oli kuitenkin mielestäni kohtuuhintainen, vaikka olin valinnut vasta viidenneksitoista halvimman, edullisimpaan nähden tuplahintaisen.
En myöskään muistanut kieltää (itseäni) täyttämästä lasinpesunestesäiliötä ja tekemästä monen turhaksi mieltämiä tarkastuksia konetilassa; hihna, mahdolliset vuodot, muut nestetasot ym.
wiimax.fi