Moro
Mersu on nyt hetken ollut vikatilassa ja ehkä olisi aika alka etsimään vikaa, kun mahdollisuus toisella autolla kulkemiseen tuli.
Alunperin meni aina "silloin tällöin" vikatilaan, mutta saattoi toimia päiviä. Lähtee pois uudelleen käynnistäessä, joskaan ei ahdot ole silloinkaan kunnossa, vaan "alavääntö" puuttuu. Lähtee vetämään n.2000rpm ja n. 80kmh vauhdissa menee vikatilaan.
Star koodit:
P1470-016 Ahtopaineensäätö positiivinen säätöpoikkeama (Ahtopaine liian pieni) (Olemassa oleva)
P1190-008 Y74 (paineensäätöventtiili) johtokatkos signaalijohto (Tallennettu)
Yhden läpikusevan suuttimen vaihdoin ja käynnistyvyys parani. Yhden suuttimen korjausarvo vielä 5.1mm3hub, joka menee vaihtoon, mutta ei taida liittyä noihin ahtovikoihin?
Yläpuolelta käytin putsareita irti turbon päältä, mutten löytänyt mitään poikkeavaa. Alapuolelle en pihatallissa päässyt. Ainakin turbon siivet pyörivät käsin ja kovin isoa välystä en sormin tuntenut.
Ilmamassamittari vaihdettu tallin nurkasta löytyneeseen, joka pitäisi olla kunnossa, mutta samalailla käyttäytyy.
Eli mistäs vikaa hakemaan? Ahtoputket halki/irti vaikuttaa aika yleiseltä? Mikä tuo paineensäätöventtili on? Turbo rikki?
Auto siis W203 270cdi -02
W203 270cdi ahtopuolen ongelmia
Re: W203 270cdi ahtopuolen ongelmia
Y74 taitaapi olla railipaineen säädin (siellä railin päässä). Liikkuuko turbon säätövarsi kun kaasuttelee? Ahtolinjan mahdolliset vuodot tarkisteltu?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 270cdi ahtopuolen ongelmia
Tarkista ahtimen säädin ja ahtoletkut.