Ilmeni probleema tärinän suhteen. Ajettaessa maantienopeutta auto tärisee aivankuin renkaat olis epätasapainossa. Tärinä pahenee kovempaa vedätettäessä ja lakkaa kun polkaisee kytkimen pohjaan.
Tietääkseni autoon on vaihdettu joitakin aikoja sitten kardaanin tukilaakeri. Olisko asennus menny pieleen että tukilaakeri ei ole enää linjassa vaihdelaatikon ja perän kanssa?
Auttakee missä vika
W123 tärisee vedätettäessä
W123 tärisee vedätettäessä
W903 316cdi 4x4 -01
W123 230E -85
W123 230E -85
Tai sitten sulla on sama vika kuin meikäläisellä -> kardaani kaipais tasapainotusta.
Esiintyykö tuo ongelma jollakin / joillakin nopeuksilla? (esim. 60-85 km/h)
Tarkoittaako vedettäessä kiidyttelyä?
Itsellä kävi meinaan tälläin. Meikäläisen autossa on kardaani koostettu kahdesta erillisestä palasta. Toinen noista on vaihdettu eri aikaan kuin toinen, josta seurasi värähtelyä tietyillä nopeuksilla. Se tietysti söi kannatinlaakerin piloille. Nyt kun on uusi kannatinlaakeri vaihdettu niin toi vibraaminen on tietyillä nopeuksilla entistä häiritsevämpää.
Ajattelin viedä koko pötkön tasapainotukseen.
Lue lisää tästä topicista:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
Esiintyykö tuo ongelma jollakin / joillakin nopeuksilla? (esim. 60-85 km/h)
Tarkoittaako vedettäessä kiidyttelyä?
Itsellä kävi meinaan tälläin. Meikäläisen autossa on kardaani koostettu kahdesta erillisestä palasta. Toinen noista on vaihdettu eri aikaan kuin toinen, josta seurasi värähtelyä tietyillä nopeuksilla. Se tietysti söi kannatinlaakerin piloille. Nyt kun on uusi kannatinlaakeri vaihdettu niin toi vibraaminen on tietyillä nopeuksilla entistä häiritsevämpää.
Ajattelin viedä koko pötkön tasapainotukseen.
Lue lisää tästä topicista:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
Tärinä tulee n. 80km/h nopeudesta ylöspäin ja veto päällä eli myös normaalissa tasaisessa ajossa. Toki tärinä pahenee kiihdytettäessä.
Kumilimput oli mielestäni ok ja mistään ei kuulu ylimääräisiä ääniä.
Täytyy tulevana viikonloppuna ajaa auto maakuntaan montun päälle ja ajettava perä ilmassa siten että toinen on auton alla. Tarkastan myös onko kardaanissa merkkejä ja onko ne kohikkain.
Kumilimput oli mielestäni ok ja mistään ei kuulu ylimääräisiä ääniä.
Täytyy tulevana viikonloppuna ajaa auto maakuntaan montun päälle ja ajettava perä ilmassa siten että toinen on auton alla. Tarkastan myös onko kardaanissa merkkejä ja onko ne kohikkain.
W903 316cdi 4x4 -01
W123 230E -85
W123 230E -85
Täällä foorumissakin pohdittu minun vastaava oire ei parantunut vaikka kardaani tasapainotettiin, ristinivel vaihdettiin, keskitysholkit uusittiin, tukilaakeri kumeineen pantiin uusiksi, korjaaja epäili sinänsä välyksettömiä vetareita. Pitäisi kuulemma liikkua akselin pituus suunnassa kädellä vetämällä, minulla ei niin tehnyt (tai tee vieläkään), vaseliinit vetareissa "pikeentyneet" ja siksi moinen oire. Korjaukseksi tehtiin vähäinen öljyn lisääminen suojakumin sisään raottamalla suojakumia. Pitäisi pehmentää kohtapuoliin vaseliinit ja mahdollisesti auttaa tärinään. Olen nyt ajanut noin 300 km öljyn lisäämisen jälkeen ja tärinä ei ole ainakaan vielä kadonnut, saattaa olla hieman vähentynyt. Tarkista siis vetoakseleiden liikkuminen autoon nähden poikittain 
